Als rijkswaterstaat die vragen die stellen het antwoord al
niet wist, zijn het nog echtere mongolen als ik ze al vond
toen ik bij hen werkte.
Verder denk ik dat iedereen die 'regelmatig' over de A2
rijdt dat echt niet voor zijn plezier doet. Het is de
verkeersificering van een trobose. Wanneer die bestuurder
een alteratief HAD, reed ie niet over de A2 dus. Openbaar
vervoer brengt je immers van A, waar je niet bent, naar B,
waar je niet wil zijn op een tijdstip D wanneer je verwacht
had dat het tijdstip C was, welke in het spoorboekje stond
en vervolgens aankomt op tijdstip E, welke niet aansluit op
de volgende rit voor een prijs die zo hoog is, dat je daar
GOEDKOPER met de eigen auto kunt geraken, welke de grootste
melkoe in de geschiedenis van deze planeet is. Immers,
autorijden in Nederland is het duurste ter wereld.
Thuis werken zoals op verjaardagsfeestjes geroepen wordt
door vutters/gepensioneerden die niets beters te doen hebben
dan andere mensen lastig vallen schiet niet op. Immers,
brandstof wordt minder verbruikt, dit merken de pomphouders
EN de overheid, vervolgens wordt er in de kantine minder
gegeten, waardoor de kantine juffrouw ontslagen wordt, en de
kantoren blijven schoner, waardoor de interieurverzorgsters
ook ontslagen worden. En wie gaat dat allemaal betalen ?
Anyway, we leven in een DIENSTVERLENENDE economie, waarbij
pietje de producten ontwerpt/maakt, klaas de boel inpakt,
miepje, de telefoon doet en bert de spullen in de
vrachtwagen laadt, en henk de vrachtwagen met de vlam in de
pijp naar de klanten brengt. De telefoon moet opgenomen
worden onder werktijd, de productie moet gedraaid worden
onder werktijd, de spullen moeten afgeleverd worden onder
werktijd, anders is er niemand die ze kan aannemen, de PC
moet onderhouden worden, onder werktijd, anders kan pietje
geen spullen meer maken totdat het in de nacht gefixed is
enz enz...
Simpelgezegd:
Het probleem = te weinig asfalt ivm de groei van het AANTAL
en de te rijden kilometers door de voertuigen. Sinds 1972 is
het aantal km's DOORGAANDE weg met 2000 km afgenomen,
terwijl het aantal voertuigen met 30% gestegen is, en het
GEBRUIK met 300%...
Oplossing = meer asfalt, en beter op elkaar afgestemd.
Zeg nu eerlijk, een klaverblad staat alleen leuk op papier,
maar iedereen die er overheen rijdt, weet dat van 2 rijbanen
120km/h terug naar 1 rijbaan 40 in de spits files oplevert,
zeker als die 2x120 al te weinig was.