Updated
Dinsdagavond is de site van de Consumentenbond volgens bronnen gekraakt. Feit is dat na de melding van de kraak geruime tijd de
melding was te zien dat de site 'wegens storing' niet bereikbaar was (screenshot). Op de site van de Ombudsman was de volgende tekst te lezen: Klacht: Consumentbond zeikt iedereen af en doet er zelf niets
aan, kunt u daar niets aan doen (screenshot).
De sites zijn bij verschillende providers gehuisvest. Het vermoeden bestaat dat beide daden gevoed zijn door de niet door enige kennis gehinderde uitspraken van de consumentenbond met betrekking tot de afgelopen zondag op tv getoonde 'kraak' van het ABN Amro Homenet banksysteem. Er is veel kritiek op het Webtrader keurmerk van de consumentenbond geweest. Dit keurmerk zou consumenten een houvast moeten geven bij de beslissing of een webwinkel te vertrouwen is maar in de praktijk blijkt het nauwelijks waarde te hebben doordat de sites die het keurmerk voeren onvoldoende worden gecontroleerd. Consumenten krijgen hierdoor een vals gevoel van veiligheid.
Een woordvoerster van de Nationale Ombudsman zegt niet te weten of de site daadwerkelijk
gekraakt is. 'Vanmorgen was de site gewoon in de lucht. De provider en webmaster hebben niets vreemds kunnen ontdekken.'. Een tocht naar de opticien zou misschien op zijn plaats zijn. Volgens de woordvoerder van de consumentenbond ' kampt de site al enige dagen met technische problemen, maar is er geen bewijs aanwezig dat dit veroorzaakt wordt door een hackers aanval.'. Gezegd moet worden dat door ons (van buitenaf) geen daadwerkelijke kraak is geconstateerd, hoewel er bronnen zijn die zeggen dit wel te hebben gezien. Zie ook het artikel op Telegraafnet.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.