image

Bush niet blij met uitspraak over afluisteren Amerikanen

zaterdag 19 augustus 2006, 10:54 door Redactie, 14 reacties

President Bush heeft gisteren hard uitgehaald naar de rechter die oordeelde dat het illegale afluisterprogramma van de NSA ongrondwettig is. Volgens Bush begrijpen tegenstanders van het afluisteren niets van de wereld waar we vandaag de dag in leven.

"Ik ben het niet met de beslissing eens. Daarom heb ik het ministerie van justitie ingelicht om direct in beroep gaan, en ik geloof dat we gelijk krijgen" zei Bush, die zijn vinger in de lucht stak om zijn punt te onderstrepen.

"Als al-Qaida naar de Verenigde Staten belt, willen we weten wie ze bellen" ging Bush verder. Volgens de rechter staat Bush niet boven de grondwet en lijkt de regering, door het verdedigen van het programma, te zeggen dat de president de macht heeft om wetten van het congres te schenden.

Reacties (14)
19-08-2006, 11:01 door Anoniem
nog 2 jaar ? dan zijn we eindelijk van hem af....
19-08-2006, 13:43 door Anoniem
"Ik ben het niet met de beslissing eens. Daarom heb ik het
ministerie van justitie ingelicht om direct in beroep gaan, en ik geloof
dat we gelijk krijgen"


? en ik geloof dat we gelijk krijgen.... dat is pas ondemocratisch
gel*l. Er zaten wel meer rechters in het AA programma waar Bush
jarenlang aan heeft deelgenomen. Hij is volgens mij nooit meer
nuchter geworden.

Het is ook een uitspraak die we zo van de vrienden Donner en
Remkes kunnen verwachten. Politici mogen zich NIMMER uitlaten
en/of inmengen in de rechtspraak om de democratie in een
rechtstaat niet te beschadigen zoals Bush reeds voor elkaar heeft
gekregen.
19-08-2006, 15:10 door Anoniem
Bush niet blij met uitspraak over afluisteren
Amerikanen

Verwacht nou niet dat hij in de lucht gaat springen van
blijschap :p.
19-08-2006, 16:06 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
19-08-2006, 17:42 door Skizmo
helaas ??? wat is er erg dat de grootste crimineel van deze
aardbol over 2 jaar uit zijn functie gezet wordt, en dat
daarna mischien amerika weer normaal gaat doen ??
19-08-2006, 19:32 door Anoniem
Door Skizmo
helaas ??? wat is er erg dat de grootste crimineel van deze
aardbol over 2 jaar uit zijn functie gezet wordt, en dat
daarna mischien amerika weer normaal gaat doen ??
Hier ben ik het 100% mee eens.
En dan te weten dat het iemand is die regematig de kerk bezoekt.
19-08-2006, 19:40 door Anoniem

"Als al-Qaida naar de Verenigde Staten belt, willen we weten
wie ze bellen"
Zo'n gesprek is natuurlijk ook direct te herkennen aan de
openingszin "Hi, this is Bin Laden from Al-Quida speaking
..." LOL :-)
19-08-2006, 20:04 door Anoniem
Door Beukenoot
Door Skizmo
helaas ??? wat is er erg dat de grootste crimineel van deze
aardbol over 2 jaar uit zijn functie gezet wordt, en dat
daarna mischien amerika weer normaal gaat doen ??
Hier ben ik het 100% mee eens.
En dan te weten dat het iemand is die regematig de kerk bezoekt.

De meeste grote oorlogen komen uit kerk bezoek voort. Religie is door de
eeuwen heen de drijfveer achter oorlog, hongersnood en armoede.

De wetgeving rond afluisteren van burgers is in de VS vele malen strenger
dan die in Nederland.

Een president in de VS is een invloedrijk iemand. Maar in de acties staat
deze niet alleen. Er zit een vrij groot overheidsapparaat achter. Een nieuwe
president maakt niet veel verschil. Sterker nog; het hele volk staat achter
iedere president als het er op aan komt. Met name als dat volk zich
aangevallen voelt.
19-08-2006, 20:15 door Anoniem
ook een leuke titel 'Amerikanen niet blij met Bush'
20-08-2006, 00:25 door Anoniem
Bush moet snel weg, want we gaan recht op de 3e wereld
oorlog af met alle "acties tegen het terrorisme".

laat amerika van andermans zaken afblijven en israel die
meer dan 35 VN resoluties naast zich heeft neergelegd eens
gestraft wordt en van andermans land geschropt wordt. Dan is
het zogenaamde "terrorisme" weg, terrorisme is Het Verzet,
zoals we in de 2e wereld oorlog ons tegen de duitsers verzet
hebben.

Maar goed, de wereld moet eerst nog een wereld oorlog
meemaken voordat het doordringt dat men niet met 2
maatstaven kan meten.

We geven vrijheden in ruil voor illusies, ipv dat onze
regering ballen heeft om het volk te dienen dienen ze bush,
de amerikanen.

Joe Sixpack die zeker de volgende bush gaat kiezen met z'n
500 kanalen tv en budweiser blijft doorslapen totdat het
volgende vliegtuig zich in z'n huis boort.

Mensen, we moeten af van amerika en israel, anders komt er
nooit vrede in de hele wereld.

Ontneem mensen de reden om terrorist (verzet te voeren) en
er is vrede. Zolang dat niet gebeurd dan hebben mensen een
reden om tegen mensen te vechten die aan 1 kant voedsel
uitdelen en aan de andere kant wapens leveren om diezelfde
mensen te "dienen".
20-08-2006, 08:09 door Anoniem
Het is erg dat het allemaal zover is moeten komen maar de oorlog tegen
het terrorisme zou nooit begonnen zijn geweest als de Twin Towers niet
waren platgelegd. Als je dit onmiddellijk na je verkiezing als president krijgt
voorgeschoteld oa en nog een paar zaken die geerft zijn van zijn
voorgangers die iedereen zo 'fantastisch' lijkt te vinden dan heeft hij het er
nog niet slecht vanaf gebracht. Wat anders had hij moeten doen?
Als Amerika niet had gereageerd op deze manier welk signaal had dat dan
zijn geweest in het Midden Oosten? En wat had dat dan betekent voor
Europa waar geen enkele politicus ballen in zijn broek heeft? Dat Amerika
zoals 1945 weer de kastanjes voor ons uit het vuur mag komen halen?
Europa is net zoals die Engelse politicus (ik ben zijn naam kwijt, die voor
Churchill) die wapperent met een papiertje uit het vliegtuig stapte,
Duitsland heeft beloofd niet aan te vallen. En de volgende ochtend vielen
ze Polen binnen.

Hoewel Bush in het publiek het heeft over My muslim friends weten ze daar
maar al te goed wat de geschiedenis leert over Mohammed en wat er
werkelijk in de koran staat.
De vraag is ;'hoe pak je dit aan?'

Iedereen schreeuwt schande, maar niemand heeft een andere oplossing.

Het is net zoals me die groenen, geen kernenergie, geen dit geen dat.
Maar betere oplossingen hebben ze zelf niet en dat draaien ze de
producent en uiteindelijk de consument de nek in.
20-08-2006, 09:04 door ml2mst
Door Anoniem
Mensen, we moeten af van amerika en israel, anders komt er
nooit vrede in de hele wereld.

Ook goede morgen, het antisemitisme druipt er gewoon van af :(.

Ontneem mensen de reden om terrorist (verzet te
voeren) en
er is vrede. Zolang dat niet gebeurd dan hebben mensen een
reden om tegen mensen te vechten die aan 1 kant voedsel
uitdelen en aan de andere kant wapens leveren om diezelfde
mensen te dienen.

Jow, toen de Palesteinen onder "het Israelische "regieme"
vielen", kregen ze wel een uitkering, nu ze hun Palestijnse
staat hebben, krijgen zelfs de ambtenaren geen salaris.

Gooi je oogkleppen toch eens af, met haatdragende
terroristen, die weten dat ze gaan verliezen, valt simpelweg
niet te onderhandelen. Op het moment dat je de ene eis hebt
ingewilligd, hebben ze de volgende alweer klaar liggen.

Duidelijk een typisch geval van een anti westelijke
denkwijze. Wie de Joden helpt moet afgeslacht worden. Hebben
we dat al niet eens eerder gehoord (Nazi-Duitsland?)
20-08-2006, 09:46 door Anoniem
Door ml2mst
Door Anoniem
Mensen, we moeten af van amerika en israel, anders komt er
nooit vrede in de hele wereld.

Ook goede morgen, het antisemitisme druipt er gewoon van af :(.

Ontneem mensen de reden om terrorist (verzet te
voeren) en
er is vrede. Zolang dat niet gebeurd dan hebben mensen een
reden om tegen mensen te vechten die aan 1 kant voedsel
uitdelen en aan de andere kant wapens leveren om diezelfde
mensen te dienen.

Jow, toen de Palesteinen onder "het Israelische "regieme"
vielen", kregen ze wel een uitkering, nu ze hun Palestijnse
staat hebben, krijgen zelfs de ambtenaren geen salaris.

Gooi je oogkleppen toch eens af, met haatdragende
terroristen, die weten dat ze gaan verliezen, valt simpelweg
niet te onderhandelen. Op het moment dat je de ene eis hebt
ingewilligd, hebben ze de volgende alweer klaar liggen.

Duidelijk een typisch geval van een anti westelijke
denkwijze. Wie de Joden helpt moet afgeslacht worden. Hebben
we dat al niet eens eerder gehoord (Nazi-Duitsland?)

Tijd voor geschiedenisles. De Palesteinen zijn voor het merendeel
Jordanezen. Israel bezette na diverse malen te zijn aangevallen een stuk
Jordanie (de west kant van de rivier die strategisch in hun land ligt).

Er is nooit een land Palestina geweest. Dit is een streek vernoemd door de
Romeinen naar het roversvolk de Filisteinen (vandaar het gezegde naar de
filisteinen gaan) uit wraak tegenover de bevolking die zich niet wilde
onderwerpen (joden, arabieren, christenen). De PLO heeft er intussen een
andere betekenis aan gegeven.

Israel is ontstaan uit het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk waarna het
Brits protectoraat werd (het Palesteins mandaat). In 1948 werd de staat
Israel uitgeroepen. Direct diezelfde dag werd Israel aangevallen door
Egypte, Syrie, Libanon, Irak en Jordanie.

Enkele tientallen jaren daarvoor in 1920 was besloten dat Koerdistan een
soeverein land werd. De omliggende landen hebben dat echter nooit
toegestaan. De Arabische landen hadden hetzelfde voor ogen met Israel;
door het verliezen van de diverse oorlogen is dat nooit gelukt.
20-08-2006, 12:24 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.