AT&T liet deze week weten dat haar webwinkel gehackt was, en dat de hackers de gegevens van 19.000 klanten hadden bemachtigd. Het bedrijf heeft echter informatie over de aanval achtergehouden, zo is nu bekend geworden. De aanval op de webwinkel was namelijk een onderdeel van een grootschalige phishing aanval zoals men bij AT&T nog nooit eerder heeft gezien.
Via de hack wisten de aanvallers naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, creditcardnummers en verloopdatum te bemachtigen. Geboortedata en SoFi-nummers ontbraken echter. Hiervoor hadden de aanvallers ook een plan. Na het verkrijgen van de gegevens werd er direct een e-mail naar een deel van de AT&T klanten gestuurd.
De e-mail leek van SBCdlstore.com vandaan te komen, en liet weten dat de order van de klant door de bank geweigerd was omdat er informatie ontbrak. Door de link in de e-mail te volgen kon men de ontbrekende gegevens alsnog invullen. Elk bericht bevatte een legitiem ordernummer dat uit de database van AT&T afkomstig was.
AT&T zou de informatie achter hebben gehouden om haar klanten erop te wijzen dat ze contact met hun creditcardmaatschappij moesten opnemen en dat er gratis "credit monitoring" werd aangeboden. (SFgate)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.