image

Social engineering dienst betrapt overspelige partner

vrijdag 15 september 2006, 11:20 door Redactie, 23 reacties

Vandaag de dag is er allerlei software beschikbaar om kinderen, partner of werknemers te monitoren en bespioneren. Het is echter niet nodig om altijd spyware op PC of telefoon te installeren. Er is namelijk een nieuwe dienst die de loyaliteit van mogelijk overspelige partners controleert.

De dienst is gebaseerd op "social engineering" en vereist geen software. Het enige wat het bedrijf moet weten is het online ID van de echtgenoot of echtgenote. Het bedrijf zal daarna met hem of haar gaan flirten om de loyaliteit te controleren. Ook wordt er geprobeerd om de partner de webcam aan te laten zetten en te zien hoe ver hij of zij met iemand online wil gaan. (Symantec)

Reacties (23)
15-09-2006, 11:40 door X10
Twijfelachtig. Als je partner die dienst inschakelt moet je
je m.i. afvragen of je nog met die partner verder wilt.
15-09-2006, 11:48 door Anoniem
Door X10
Twijfelachtig. Als je partner die dienst inschakelt moet je
je m.i. afvragen of je nog met die partner verder wilt.


En andersom, als je denkt die dienst nodig te hebben, moet je jezelf dan
niet afvragen, of je er beter meteen mee kunt kappen.
15-09-2006, 11:52 door Anoniem
Door X10
Twijfelachtig. Als je partner die dienst inschakelt moet je
je m.i. afvragen of je nog met die partner verder wilt.

Vetrouwen is goed, controleren is beter !!!!
15-09-2006, 11:57 door Anoniem
Dit is uitlokking.
15-09-2006, 12:09 door Herb,
hoort een relatie met je partner niet op vertrouwen te rusten?
bespioneren en expres verleiden is ongeveer net zo erg als overspel lijkt
me
15-09-2006, 12:42 door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
15-09-2006, 12:55 door Anoniem
"het online ID"? Dat zou makkelijk zijn :)

Dat wordt lachen als mensen doorkrijgen dat ze uitgelokt
worden door een dergelijk bedrijf... Helemaal over the top
voor de webcam ;)
15-09-2006, 13:01 door wimbo
Door Anoniem
Dit is uitlokking.

En toegestaan in de US (helaas)
15-09-2006, 14:16 door Anoniem
Door wimbo
Door Anoniem
Dit is uitlokking.

En toegestaan in de US (helaas)

In dit geval in Nederland ook want er wordt geen misdaad
gepleegd!
15-09-2006, 17:01 door DWizzy
Door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
Ja, maar gaat 't je dan om een partner die alleen trouw is omdat hij geen
gelegenheid krijgt?

Los daar van, mensen die dit denken nodig te hebben zijn waardeloos.
Uitlokking is moreel verwerpelijk. En hoe erg is het als je partner achter de
computer vieze dingetjes doet met totaal vreemden?
15-09-2006, 19:46 door the virusman
Ja Ja vertrouwen is een mooie zaak, maar ik las onlangs op internet dat
het vrouwenblad Viva publiceerde dat de meeste vrouwtjes het graag buiten de deur doen.

??
16-09-2006, 01:51 door Anoniem
Nog even en we krijgen we weer lijf straffen!
18-09-2006, 12:04 door carolined
Lijkt wel zo'n Nigeriaanse Scam.

Het verstandigst lijkt het om de uitlokkers zelf uit te lokken, dus massaal
voor de gek te houden.
Is enerzijds heel leuk, anderzijds waait het dan snel over door de
onbe"trouw"bare resultaten.
18-09-2006, 12:05 door carolined
Door the virusmen
Ja Ja vertrouwen is een mooie zaak, maar ik las onlangs op internet dat
het vrouwenblad Viva publiceerde dat de meeste vrouwtjes het graag
buiten de deur doen.

??
Ja, daar heb je helemaal gelijk in....
B.v. in het open veld, in de bosjes, achterin een auto, maar.... dat wil nog
niet altijd zeggen dat het met een andere partner is. :-T
18-09-2006, 17:12 door M3ph
En dan als de vrouw straks naakt gaat voor de cam heeft het
bedrijf in kwestie alltijd een stok tussen de deur om je een
aantal leuke rekeningen te laten betalen :)
18-09-2006, 19:21 door the virusman
Door carolined
Door the virusmen
Ja Ja vertrouwen is een mooie zaak, maar ik las onlangs op internet dat
het vrouwenblad Viva publiceerde dat de meeste vrouwtjes het graag
buiten de deur doen.

??
Ja, daar heb je helemaal gelijk in....
B.v. in het open veld, in de bosjes, achterin een auto, maar.... dat wil nog
niet altijd zeggen dat het met een andere partner is. :-T


Ehhh nee volgens dat blad doen de dames het graag met een vreemde
man.
18-09-2006, 20:19 door 7.12 E
Ehhh nee volgens dat blad doen de dames het graag met een
vreemde man.

Vreselijk betrouwbaar ook die ViVa onderzoeken...
Mijn vrouw doet het alleen maar met een 'vreemde man'
Ik ben tamelijk vreemd, vandaar.
18-09-2006, 20:44 door the virusman
Door 7.12 E
Ehhh nee volgens dat blad doen de dames het graag met een
vreemde man.

Vreselijk betrouwbaar ook die ViVa onderzoeken...
Mijn vrouw doet het alleen maar met een 'vreemde man'
Ik ben tamelijk vreemd, vandaar.


7.12 E je denkt te veel in eenen en nullen. Natuurlijk is de viva net zo
betrouwbaar als hoeveel geloof je eraan hecht, en idd bij mij ligt dat geloof
ook heel laag.
18-09-2006, 21:20 door Anoniem
Door M3ph
En dan als de vrouw straks naakt gaat voor de cam heeft het
bedrijf in kwestie alltijd een stok tussen de deur om je een
aantal leuke rekeningen te laten betalen :)
Waarom zou het per definitie de vrouw moeten zijn die naakt voor de cam
gaat?? En afgezien daarvan, zou iemand misschien begrip kunnen
opbrengen waaróm zowel mannen als vrouwen dit - willen - doen? Weleens
gehoord van eenzaamheid?....
18-09-2006, 21:23 door Anoniem
Door DWizzy
Door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
Ja, maar gaat 't je dan om een partner die alleen trouw is omdat hij geen
gelegenheid krijgt?

Los daar van, mensen die dit denken nodig te hebben zijn waardeloos.
Uitlokking is moreel verwerpelijk. En hoe erg is het als je partner achter de
computer vieze dingetjes doet met totaal vreemden?
Zoals gezegd: mannen zowel als vrouwen doen dit; iemand weleens
afgevraagd waaróm? Weleens gehoord van eenzaamheid??....
18-09-2006, 21:34 door euphema
Door DWizzy
Door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
Ja, maar gaat 't je dan om een partner die alleen trouw is omdat hij geen
gelegenheid krijgt?

Los daar van, mensen die dit denken nodig te hebben zijn waardeloos.
Uitlokking is moreel verwerpelijk. En hoe erg is het als je partner achter de
computer vieze dingetjes doet met totaal vreemden?
Volgens sommigen (ook dat VIVA) gaat het enkel om vrouwen; echter,
hoeveel mannen doen dit óók?? En dan: weleens afgevraagd waaróm
sommige mannen/vrouwen dit doen??? Weleens gehoord van
eenzaamheid?!!?... Ik zou het mijn partner níet kwalijk nemen....zo'n beetje
extra spanning in je leven brengen.....het is al grijs genoeg.
18-09-2006, 21:41 door euphema
Door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
Volkomen mee eens; waar is dit soort onzin voor nodig? En als iemand
overstag gaat.......weleens afgevraagd waarom? Als er genoeg
eenzaamheid bestaat - en heus, dat is vaker de reden dan men soms weet
- vind ik dat je hiermee alleen nog maar eventueel leed vergroot....misselijk!
18-09-2006, 21:41 door euphema
Door Anoniem
Leuk, nu kun je een situatie krijgen waarin een partner
misschien zijn hele leven gewoon trouw was gebleven maar
door een uitlokking via de webcam misschien toch overstaag
gaat. Onnodig risico creeren dit. Het is sowieso fout als je
dit soort troep nodig hebt om je relatie in het oog te houden.
Volkomen mee eens; waar is dit soort onzin voor nodig? En als iemand
overstag gaat.......weleens afgevraagd waarom? Als er genoeg
eenzaamheid bestaat - en heus, dat is vaker de reden dan men soms weet
- vind ik dat je hiermee alleen nog maar eventueel leed vergroot....misselijk!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.