image

"Winstmarges beveiligingsaanbieders erg hoog"

zaterdag 7 oktober 2006, 16:54 door Redactie, 10 reacties

Bedrijven kunnen vandaag de dag niet meer zonder beveiligingssoftware, maar het kan financieel gezien erg verstandig zijn om van aanbieder te wisselen. "Ze hebben een zeer gezonde winstmarge. Treur niet voor je anti-virus aanbieder of vertegenwoordiger" zo waarschuwt onderzoeksbureau Gartner.

Aanbieders maken winstmarges van 60%. "Ze zijn erg vet en blij op het moment", aldus analist Peter Firstbrook. De grote aanbieders zijn echter niet van plan om hun marges te veranderen, omdat veel bedrijven denken dat het kostbaar is om naar een andere aanbieder over te stappen.

Voor het overstappen moeten IT managers nadenken over mogelijke problemen tijdens het uitrollen van nieuwe software. Bedrijven die vertrouwen hebben in het distribueren van de software, testen van nieuwe produkten en onderwijzen van gebruikers kunnen het beste de overstap maken. Ook het uitspelen van aanbieders onderling is een manier om flink wat geld te besparen, laat Firstbrook weten.

Reacties (10)
07-10-2006, 17:28 door Skizmo
tja. . je kunt ook gewoon 100% NIETS betalen door een gratis
anti-virus oplossing te gebruiken.

Ze zeggen wel eens alleen de zon gaat voor niets op, maar de
bedenker van die uitspraak kon zich het bestaan van de
virtuele wereld niet voorstellen.
07-10-2006, 18:24 door Anoniem
Door Skizmo
tja. . je kunt ook gewoon 100% NIETS betalen door een gratis
anti-virus oplossing te gebruiken.

Ze zeggen wel eens alleen de zon gaat voor niets op, maar de
bedenker van die uitspraak kon zich het bestaan van de
virtuele wereld niet voorstellen.

Welke is voor ZAKELIJK gebruik gratis????
07-10-2006, 22:33 door Anoniem
Geen internet, geen (externe) mail, geen externe media. Geen
enkele bedreiging.

Om niet geheel van het internet afgesloten te zijn kun je
een secretaresse een standalone computer geven met internet
om mailtjes te beantwoorden.

Verder zullen bedrijven zichzelf eens moeten afvragen wie en
vooral waarom met alle internet functies nodig heeft. Alles
wat je 10 jaar geleden niet nodig had voor je
bedrijfsvoering, heb je nu ook niet nodig.
08-10-2006, 09:57 door Anoniem
Tis natuurlijk niet geheel toevallig wanneer Gartner,
founded by Microsoft, zoiets gaat roepen over AV toko's
wanneer ze steen en been klagen... Mijn god, hoe arrogant
kan een bedrijf worden?
08-10-2006, 15:18 door Anoniem
Als grote bedrijven geld willen besparen,dan is het sterk aan te
bevelen is naar deze kosten te kijken.
Als je van alle grote merken een kostenplaatje opstelt,met daarop
nog eens onderhandelen(afdingen) loont het zeker de moeite.
Misschien is zelfs de software producent van het merk waar je al gebruik
van maakt,dan wel genegen veel korting te geven.
Als je maar kenbaar maakt dat je onherroepelijk overstapt ,als
ze niet zakken met de prijs.
Markt mechanisme kan zo over tientallen computers toch echt wat
besparing opleveren. En zeker voor meer dan honderd PC"s.
08-10-2006, 18:51 door Anoniem
Dat maakt het niet perse onjuist
09-10-2006, 08:58 door Anoniem
Wat een ge-ouwehoer zeg. Maakte ik maar dergelijke marges dan waren
mijn targets een heel stuk sneller behaald!
Vertel mij maar eens om welke AV-vendoren het gaat dan. Als het al zo is
dan zal het i.i.g. niet een merk met aanzien en grote naamsbekendheid zijn.
09-10-2006, 09:19 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
09-10-2006, 09:34 door Anoniem
Pot verwijt ketel. Wat is Microsoft's winstmarge? Wat zijn
uberhaubt de winstmarges in de software industrie?
09-10-2006, 16:25 door Anoniem
Door Anoniem
Tis natuurlijk niet geheel toevallig wanneer Gartner,
founded by Microsoft, zoiets gaat roepen over AV toko's
wanneer ze steen en been klagen... Mijn god, hoe arrogant
kan een bedrijf worden?

Troll alert. Gartner is niet "founded by Microsoft".

Ze zijn ook onafhankelijk van Microsoft getuige de vele malen dat ze
implementatie van nieuwe Windows versies hebben afgeraden tot na het
verschijnen van een service pack.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.