image

Windows Live OneCare scoort eindelijk 100%

dinsdag 5 juni 2007, 15:49 door Redactie, 8 reacties

Na verschillende negatieve beoordelingen heeft het Microsoft Malware Protection Center eindelijk weer iets om blij over te zijn, want in de recente Virus Bulletin test wisten zowel Windows Live OneCare als Forefront Client Security 100% van alle malware te detecteren. Tijdens de test wordt een verzameling van bekende malware op de virusscanner losgelaten. In juni scoorde OneCare al een keer 100%, maar in februari bleef Microsoft's scanner op 99,91 procent steken.

Microsoft OneCare ligt al geruime tijd onder vuur omdat het tijdens grote tests vaak matig scoort, zoals laatst ook bij de AV-comparitives test het geval was. De softwaregigant liet onlangs nog weten dat het haar best zou gaan doen om de anti-virus software beter te laten presteren, en volgens virusveteraan en Microsoft-medewerker Jimmy Kuo is de VB100 certificering hiervan een bewijs.

Reacties (8)
05-06-2007, 15:58 door Anoniem
Helaas is 100% van de bekende malware nog steeds maar HOOGSTENS
90% van het in het wild voorkomende rommel... Eigenlijk is het zelfs triest
dat AV producten niet continue 100% scoren.. Het zijn immers BEKENDE
malware producten die op de AV software losgelaten worden, iets wat de
AV toko's zelf ook kunnen doen met hun malware zoo. Sterker nog, ik kan
me voorstellen dat AV toko's zelfs nog zelf varianten kunnen ontwikkelen
om detecties te verbeteren... Het eerste wat je namelijk doet als AV toko is
die malware disecten. elke routine kun je als procedure omschrijven. en je
zou zelf dus als legoblokjes kunnen spelen. M.a.w. prutso's dat ze blij zijn
dat ze eindelijk 100% halen.
05-06-2007, 18:08 door Anoniem
Microsoft scoorde bij mij al vaker 100%

100% onveilig
100% te duur
05-06-2007, 19:09 door Anoniem
De softwaregigant kan zelf de code inzien. Maar dat is
blijkbaar niet genoeg (of niet nodig) om goede anti malware
oplossingen te maken. Malware maken is misschien toch een
vak apart, ook al doet men de makers meestal af als weinig
begaafde scriptkiddies.
05-06-2007, 20:28 door noripsni
Door Anoniem
Helaas is 100% van de bekende malware nog steeds maar HOOGSTENS
90% van het in het wild voorkomende rommel... Eigenlijk is
het zelfs triest
dat AV producten niet continue 100% scoren.. Het zijn immers
BEKENDE
malware producten die op de AV software losgelaten worden,
iets wat de
AV toko's zelf ook kunnen doen met hun malware zoo. Sterker
nog, ik kan
me voorstellen dat AV toko's zelfs nog zelf varianten kunnen
ontwikkelen
om detecties te verbeteren... Het eerste wat je namelijk
doet als AV toko is
die malware disecten. elke routine kun je als procedure
omschrijven. en je
zou zelf dus als legoblokjes kunnen spelen. M.a.w. prutso's
dat ze blij zijn
dat ze eindelijk 100% halen.

Makes sense... maar wat zou jezelf doen als geld verdienen
voor perfecte security komt? Kan het dus wel begrijpen, maar
ben het er absoluut ook niet mee eens dat dit soort dingen
gebeuren...

Qua dat betreft moet een OS boer nooit de security in gaan,
dat resulteert altijd alleen maar in falende producten op
beveiligingsniveau...

just my 2 cents..
06-06-2007, 01:47 door Anoniem
Inderdaad!

Dit doet me denken aan een verhaal van een aantal jaren
geleden, in 1 van de Nederlandse computertijdschriften werd
de Micro$oft IIS webserver als veiligste uitgeroepen in
verhouding met UNIX, LinuX, Solaris, etc.
Maar als je goed ging lezen zag je de specificaties van de
pc's waar ze op waren getest... laat nu op de Micro$oft pc
geen netwerkkaart zitten... Tja, dan liegen ze niet, op een
pc zonder netwerkkaart is IIS inderdaad een veilige server!!!
06-06-2007, 02:14 door atm-buster
Door noripsni
Door Anoniem
Helaas is 100% van de bekende malware nog steeds maar HOOGSTENS
90% van het in het wild voorkomende rommel... Eigenlijk is
het zelfs triest
dat AV producten niet continue 100% scoren.. Het zijn immers
BEKENDE
malware producten die op de AV software losgelaten worden,
iets wat de
AV toko's zelf ook kunnen doen met hun malware zoo. Sterker
nog, ik kan
me voorstellen dat AV toko's zelfs nog zelf varianten kunnen
ontwikkelen
om detecties te verbeteren... Het eerste wat je namelijk
doet als AV toko is
die malware disecten. elke routine kun je als procedure
omschrijven. en je
zou zelf dus als legoblokjes kunnen spelen. M.a.w. prutso's
dat ze blij zijn
dat ze eindelijk 100% halen.

Makes sense... maar wat zou jezelf doen als geld verdienen
voor perfecte security komt? Kan het dus wel begrijpen, maar
ben het er absoluut ook niet mee eens dat dit soort dingen
gebeuren...

Qua dat betreft moet een OS boer nooit de security in gaan,
dat resulteert altijd alleen maar in falende producten op
beveiligingsniveau...

just my 2 cents..

zo te' zien' ben je nog erg jong, doe je je best om 'het' te
begrijpen alleen snap je het niet helemaal.

een 'OS boer' heeft niets van doen beveiligen, daar is de
eindegebruiker verantwoordelijk voor (ook jij dus) en het
spreekwoord is, schoenmaker blijf bij de leest !.
De middelen die jij voor beveiliging gebruikt vallen onder
jou verantwoording..
Voor jou als Windows gebruiker zou je dat moeten weten, voor
alle Windhoos software is iedere cent er 1 te veel .

blackjacky x
06-06-2007, 08:01 door Anoniem
Hoe kan het nou 100% scoren? Op het moment dat je dat roept moet je je
ernstig afvragen of je het allemaal wel snapt.
07-06-2007, 12:34 door Coop
Die score halen ze wel met de "gekende" malware, maar in de een paar
andere categorieën (zoals "Polymorphic"), scoren ze lang geen 100%
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.