Archief - De topics van lang geleden

Buren liften mee

29-05-2007, 23:09 door Anoniem, 55 reacties
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)
Reacties (55)
30-05-2007, 09:33 door pikah
Gewoon blocken :D
30-05-2007, 09:52 door Anoniem
>Ik wil nu natuurlijk weten welke buren dit zijn.

Waarom is dit zo natuurlijk?
30-05-2007, 10:09 door Anoniem
Door pikah
Gewoon blocken :D

Alsof dat helpt...

Maak gebruik van WPA2.

Je kan met aircrack-ng en een GPS proberen te peilen, maar dat vergt wat
kennis.
30-05-2007, 10:17 door Anoniem
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)

Weet jij de email-adressen van een aantal buren? Stuur ze een mailtje
waarop ze moeten antwoorden. Bekijk dan de mailheaders van het terug
ontvangen mailtje om te zien of ze toevallig via jouw netwerk hebben
gemaild.
30-05-2007, 10:21 door Anoniem
Door Anoniem
Door pikah
Gewoon blocken :D

Alsof dat helpt...

Maak gebruik van WPA2.

Je kan met aircrack-ng en een GPS proberen te peilen, maar
dat vergt wat
kennis.
Dat helpt inderdaad :D
30-05-2007, 10:27 door Anoniem
Door Anoniem
>Ik wil nu natuurlijk weten welke buren dit zijn.

Waarom is dit zo natuurlijk?

Omdat ze zonder zijn toestemming op zijn netwerk zitten? Hoe
vind jij het als iemand je stroom aftapt? Had je dat ook
maar moeten beveiligen zeker.
30-05-2007, 10:39 door SirDice
Netstumbler, kismet of aircrack, een wifikaart met richtantenne en GPS doen wonderen.

En verder, hoe komt het dat je buren uberhaubt mee kunnen liften?

Ik stel voor dat je WPA of WPA2 (encryptie) gaat gebruiken zodat je buren niet meer mee kunnen liften.

En een andere optie is om aangifte te gaan doen.
30-05-2007, 13:34 door Anoniem
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)

Jawel, maar wil je dat ook? Blijkbaar wil je je netwerkaansluiting voor jezelf
houden. Dus moet je de beveiliging aanzetten op je accesspoint. Ter
verduidelijking kan je je netwerk prive noemen (in de SSID).

Aangifte doen dat je publiek opgezette accespoint openstaat lijkt me
zinloos. Dat is zoiets als Qpark die klaagt dat er zomaar mensen in de
garage parkeren.

Door overigens dit bericht te plaatsen blijkt nu dat je het bewust open / aan
laat staan. Ga je dan ook nog actief de systemen van de buren benaderen
dan ben jij bewust bezig computervredebreuk te plegen.
30-05-2007, 16:06 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
>Ik wil nu natuurlijk weten welke buren dit zijn.

Waarom is dit zo natuurlijk?

Omdat ze zonder zijn toestemming op zijn netwerk zitten? Hoe
vind jij het als iemand je stroom aftapt? Had je dat ook
maar moeten beveiligen zeker.

Beetje krom vergelijk dit, maar dat snap je hopelijk zelf ook.

Het is niet eens gezegd dat de mensen die dit doen, dit bewust doen.
Helaas wordt er nog door veel mensen draadloze apparatuur aangeschaft
zonder dat er verstand is van hoe er mee om te gaan. het wordt verkocht
en neergezet

Het kan best dat jou verbinding/ontvangst beter is en daarom als voorkeur
AP wordt gezien door de netwerkkaart van de betreffende buur, die dan
dus vervolgens een verbinding met jou AP opzet.

Weet die buur veel, die heeft verbinding en daar ging het hem/haar
tenslotte om.

Beveilig je eigen AP, en maak niet van jou probleem het probleem van een
ander.
30-05-2007, 18:24 door Anoniem
Door Anoniem
Door pikah
Gewoon blocken :D

Alsof dat helpt...

Maak gebruik van WPA2.

Je kan met aircrack-ng en een GPS proberen te peilen, maar dat vergt wat
kennis.

Peilen met maar 1 access point, dat begrijp ik niet helemaal. heb je een
linkje?
31-05-2007, 08:30 door Anoniem
Zoals eerder gezegd: Gewoon dicht zetten en niet de verontwaardigde
buur spelen... Of bel je ook de politie als er een keer een bal in de tuin
komt van voetballende kinderen?

De kans is groot dat het gewoon mensen zijn die "enter enter enter ok ok
next next next" gedaan hebben op hun pc. Ze zijn zich er waarschijnlijk niet
eens van bewust. Of ze doen het expres, maar dan schiet je er nog weinig
mee op.

Probleem bij jezelf houden dus.
31-05-2007, 09:58 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
>Ik wil nu natuurlijk weten welke buren dit zijn.

Waarom is dit zo natuurlijk?

Omdat ze zonder zijn toestemming op zijn netwerk zitten? Hoe
vind jij het als iemand je stroom aftapt? Had je dat ook
maar moeten beveiligen zeker.

Stroom is bij mij goed beveiligd ja. Ze moeten best wat
moeite doen om dat af te tappen. Wat als ik een verlengsnoer
leg vanaf mijn stopcontact tot bij hun in de woonkamer en ze
gaan aftappen? Moet ik dan gaan klagen? Ze lachen zich
kapot. En de politie ook.

De gemeente kwam laatst aan mijn deur. Ik mocht geen gebruik
maken van het licht dat de lantarenpaal voor mijn deur levert :|
31-05-2007, 10:17 door Anoniem
Daar heb je inderdaad een punt met het verlengsnoer ja...
Hoe bedoelden ze dat dan dat je geen gebruik van het licht
v/d lantaarnpaal mag maken? Of mis ik nu een stukje sarcasme? =P
31-05-2007, 10:46 door root
Het is sarcasme, maar de vergelijking klopt niet helemaal. De lantarenpaal is neergezet voor iedereen, maar de access point niet.

Misschien kun je een onbeveilgde access point beter vergelijken met een lantarenpaal in je tuin, waarvan het licht ook in de tuin van de buren schijnt. Ga vervolgens naar je buren en zeg dat ze geen gebruik mogen maken van het
licht. Dat kan niet. Als je niet wilt dat je licht in de tuin van de buren schijnt, dan moet je dat afschermen. Zo simpel is het.
31-05-2007, 11:46 door pikah
De lantaarnpaal is weggezet om licht te geven, niet om stroom af te
tappen


Misschien kun je een onbeveilgde access point beter vergelijken met een lantarenpaal in je tuin, waarvan het licht ook in de tuin van de buren schijnt. Ga vervolgens naar je buren en zeg dat ze geen gebruik mogen maken van het
licht. Dat kan niet. Als je niet wilt dat je licht in de tuin van de buren schijnt, dan moet je dat afschermen. Zo simpel is het.

Mee eens
31-05-2007, 12:45 door Anoniem
Tsja in principe kun je dit hele verhaal van 2 kanten bekijken:

1. De signalen worden naar de buren verstuurd
2. De buren zoeken de signalen op

Het beste is gewoon een versleuteling erop te gooien zodat
niet jan en alleman erop kunnen inloggen.
31-05-2007, 12:56 door _Peterr
Even sniffen en dan heb je wat meer info over je buren.

Waarschijnlijk zie je dan de POP3 account/wachtwoord wel
langskomen. Kun je gelijk het wachtwoord van hun mailbox
wijzigen.

Je kunt dan zien welke website ze bezoeken. En deze
doorgeven aan de buurvrouw.

Alle MSN berichten zijn in clear text. Lekker nalezen. Veel
plezier.

Enz enz.
01-06-2007, 00:40 door Anoniem
Mijn netwerk maakt automatisch verbinding met het sterkste of eerste
toegangspunt in de lijst met gevonden netwerken.
Onbedoeld en onbewust zit ik dus regelmatig mee te liften met iemand.

Als je geen meelifters wil moet je er zelf wat aan doen , je hebt immers
open huis maar duld geen gasten !

Je draait snachts toch ook de deur op slot tegen ongewenste gasten ?
Doe je wlan dan ook op slot en probleem opgelost !
06-06-2007, 15:41 door sjonniev
Domme verontwaardige buur. Als ik jouw buren was, zou ik
kwaad op jou zijn, aangezien je je draadloze netwerk
onvoldoende beveiligd hebt.
06-06-2007, 19:46 door Anoniem
Ik vraag me af hoe jij weet dat de buren zijn. VIa een ip adress kan je dat
niet zien aan welke kant ze komen. Het kan net zo goed iemand zijn 20m
verder op.
07-06-2007, 09:08 door pikah

Het kan net zo goed iemand zijn 20m verder op.
Niet als jij in je SSID je naam hebt staan. (zoals velen)

Encryptie is gewoon de oplossing, wanneer je daar niet voor
kiest, moet je ook niet boos gaan doen als er iemand meelift.
07-06-2007, 14:39 door Anoniem
Niet als jij in je SSID je naam hebt staan. (zoals velen)

Dat heeft die niet. Maar inderdaad je kan er ook niks tegen doen trouwens
een pdas/pcs is goed voorbeeld hier van. Die verbind gewoon automatisch
met een netwerk als die aanstaat. Net als windows of backtack. Zelfs al
zou je niet op het netwerk willen maakt die automatisch verbinding.
08-06-2007, 00:47 door Anoniem
Door SirDice
Netstumbler, kismet of aircrack, een wifikaart met richtantenne en GPS
doen wonderen.

En verder, hoe komt het dat je buren uberhaubt mee kunnen liften?

Ik stel voor dat je WPA of WPA2 (encryptie) gaat gebruiken zodat je buren
niet meer mee kunnen liften.

En een andere optie is om aangifte te gaan doen.

Komt hij weer aan met z'n aangifte doen... jij bent zeker zo'n autoritair
typetje? mensen die hun sh*t niet securen moeten zelf de rekening maar
betalen.. ofgeacht of ze nou zijn gehackt en iemand een FTP heeft opgezet
op hun computer, of er spam / ddos vanaf wordt gedaan of dat er wordt
meegelift op de router... De eindgebruiker is gewoon verantwoordelijk,
moet ie zn pc maar niet aan het net koppelen als ie z'n meuk niet kan
beveiligen...
09-06-2007, 09:40 door DNA
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)

Je hebt hun IP adressen en Mac adressen. Blijkbaar weet je
wel wat deze twee dingen inhouden. Maar een netwerk
beveiligen door al simpelweg iets aan te vinken in de Router
heb je nog nooit van gehoord.

Het lijkt me allemaal een beetje opzet om hier zo info te
krijgen hoe je in anders privacy kan en mag gaan snuffelen.
Want jij bent immers slachtoffer.

Gewoon je boel beter beveiligen.
11-06-2007, 01:19 door Anoniem
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)

Waarom wil toch iedereeen draadloos?

Gewoon een ehternetkabel tussen je modem/router en je PC en je hebt de
veiligste en snelst mogelijke verbinding, bovendien maak je je zorgen over meeliften,
ik zou me veel meer zorgen maken over meekijken want dat kan dan ook,
je hele hebben en houwen op straat, ik heb draadloos NOOIT vertrouwd,
weet dat dat altijd te beinvloeden is juist omdat het draadloos is.

Ben al eens bij iemand geweest die er trots op was dat hij bij iedereen die
draadloos was meekeek, en brieven las, muziek kopieerde, en foto,s
inkeek, had daarvoor zelfs 1 access point geinstalleerd op een extra PC,
terwijl hij zelf alles via een kabel en ADSL router op een andere PC had.

Ik weet wat er mogelijk is, en daarom ethernetkabel tussen PC en
modem/router en een eventueel access point hierop uitschakelen.
11-06-2007, 09:57 door Anoniem
Door Resonance
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)

Waarom wil toch iedereeen draadloos?

Gewoon een ehternetkabel tussen je modem/router en je PC en je hebt de
veiligste en snelst mogelijke verbinding, bovendien maak je je zorgen over
meeliften,
ik zou me veel meer zorgen maken over meekijken want dat kan dan ook,
je hele hebben en houwen op straat, ik heb draadloos NOOIT vertrouwd,
weet dat dat altijd te beinvloeden is juist omdat het draadloos is.

Ben al eens bij iemand geweest die er trots op was dat hij bij iedereen die
draadloos was meekeek, en brieven las, muziek kopieerde, en foto,s
inkeek, had daarvoor zelfs 1 access point geinstalleerd op een extra PC,
terwijl hij zelf alles via een kabel en ADSL router op een andere PC had.

Ik weet wat er mogelijk is, en daarom ethernetkabel tussen PC en
modem/router en een eventueel access point hierop uitschakelen.

Leve de vooruitgang. Als iedereen was zoals jij woonden wij nog steeds in
holen en liepen we nog steeds niet rechtop.
11-06-2007, 14:00 door Anoniem
Anders sniff je gewoon hun traffic? Ben je er ongetwijfeld zo achter.
11-06-2007, 14:10 door Anoniem
Overstappen op WPA(2), MAC-filter aanzetten, probleem opgelost.
11-06-2007, 14:39 door SirDice
MAC filtering heeft niet zo gek veel zin en kan net zo goed
achterwege gelaten worden.
11-06-2007, 15:13 door Anoniem
Door Anoniem
Overstappen op WPA(2), MAC-filter aanzetten, probleem opgelost.

MAC-filter niet gebruiken. Je SSID gewoon broadcasten, maar wel WPA2
gebruiken en als het kan ook VPN. De eerste twee zijn alleen handig om
een domme buurman tegen te houden. Helaas hou je zijn slimme zoontje
er niet mee tegen.
11-06-2007, 18:49 door Anoniem
Maak van de nood een deugd!

Installeer een programmaatje als MSN monitor en ga lekker
een beetje chats meelezen. Is een leuk tijdverdrijf en je
weet heel snel wie nou wie is op jouw netwerk.
12-10-2007, 20:28 door Anoniem
beslist aangifte doen...misschien krijg je korting bij het invullen van zo'n
domboformulier
13-10-2007, 08:47 door capricornus
Anonymus, toen ik 5 jaar geleden een modem/router en 4 pc' s
in een draadloos netwerk aansloot, was ik de eerste van de
straat. Geen veiligheidsproblemen gekend, het leven was mooi.

Nu leven we in een andere wereld, iedereen WiFiet, velen met
een beetje beveiliging, en enkelen zonder. Het is als naakt
in de tuin liggen: ooit ziet iemand je en geniet mee. Dat
zou je liever niet willen?

Betrouw niet te veel op al die encryptie en andere
beveiliging: ze is allemaal te kraken, ook door kutjochies
die uit verveling niet anders doen dan er op in hacken.

Ik heb mijn antennes uitgetrokken en 4 powerline (Netgear
XE140) doosjes gekocht, en 4 LAN-kabeltjes van 5 meter.
Niemand in dit huishouden heeft gepiept. Indien iemand in de
bijkeuken of het tuinhuis wil surfen (iets dat niemand tot
nu toe gedaan heeft, hoor), dan neemt ie zijn doosje maar
mee, en huppakee. Je wint aan veiligheid (tot nu toe toch)
'en aan snelheid.

SUK6
13-10-2007, 09:28 door Anoniem
Door Anoniem
Beste mensen,

Ik ben er sinds vanavond achter dat er een tweetal buren
meeliften op mijn draadloosnetwerk. Ik wil nu natuurlijk
weten welke buren dit zijn. Ik heb de IP netwerkadressen en
de MAC adressen, kan ik hier iets mee?

Groeten van een verontwaardigde buur ;-)
Kan het zijn dat je buren niet weten, dat ze dat doen?
Immers jij liet ook de verbinding voor iedereen open.
Ik ga er vanuit dat je dat niet bewust deed, maar uit onwetendheid.
13-10-2007, 09:34 door Anoniem
Door Solid
Niet als jij in je SSID je naam hebt staan. (zoals velen)

Dat heeft die niet. Maar inderdaad je kan er ook niks tegen doen
trouwens
een pdas/pcs is goed voorbeeld hier van. Die verbind gewoon
automatisch
met een netwerk als die aanstaat. Net als windows of backtack. Zelfs
al
zou je niet op het netwerk willen maakt die automatisch verbinding.
En dat is nu de reden waarom ik mij door de commercie niet een
draadloze verbinding laat aansmeren.
Een paar meter kabel en verder geen extra doosjes.
Gewoon zo als het vroeger was, weet je nog?
15-10-2007, 13:00 door Gebruiker693964

Door Anoniem
En dat is nu de reden waarom ik mij door de commercie niet een
draadloze verbinding laat aansmeren.
Een paar meter kabel en verder geen extra doosjes.
Gewoon zo als het vroeger was, weet je nog?

Hm hm, door mensen zoals jij vertraagd de technologische
vooruitgang... Natuurlijk blijft wired-ethernet beter
werken, maar mensen willen tegenwoordig niet meer van die
oerlelijk kabels aan hun laptop.

Het antwoord is (zoals gebruikelijk) RTFM..
Tegenwoordig worden alle accesspoint geleverd met
handleidingen in Jip & Janneke taal...

In het kort, WPA2 / SSID broadcast uit / Filteren op allowed
Mac addressen / vaag SSID gebruiken met cijfers en letters.
Dan zit je wel goed.

Wil je weten wie het zijn, gewoon ff een tijdje het netwerk
sniffen :o)
15-10-2007, 13:38 door SirDice
Door 01100010011100100110000101101101
In het kort, WPA2 / SSID broadcast uit / Filteren op allowed
Mac addressen / vaag SSID gebruiken met cijfers en letters.
Dan zit je wel goed.
Alleen die WPA2 heeft zin, de rest niet.
16-10-2007, 13:58 door marksg
Als je ff nbtstat -A <IP> doet .. krijg je o.a. de werkgroep
en de naam van de pc te zien .. vista bakken heten standaard
"Pc van <NAAM>" .. misschien dat je daar iets mee kan .. en
werkgroepen willen mensen nog wel eens naar hun achternaam
vernoemen.
09-01-2008, 09:50 door Anoniem
Geeuw.
09-01-2008, 11:25 door Anoniem
Als het de buren zijn kan het alleen de linker of de rechter kant zijn :-)
09-01-2008, 13:34 door Anoniem
Door Anoniem
Geeuw.
van hetzelfde zeg, waarom met zo'n zinloze bijdrage dit onderwerp weer
naar boven halen?
09-01-2008, 14:25 door Anoniem
@Resonance: 100% met je eens

@Iedereen die blaat over vooruitgang icm. het niet willen
gebruiken van WiFI:
Soms is vooruitgang geen verbetering. WiFi is daar een goed
voorbeeld van. Het idee van de techniek is allemaal erg
leuk, maar het grootste nadeel blijft de beveiliging, de
signalen stoppen nu eenmaal niet bij de muren van je woning.
(Een ander voorbeeld, maar dan raken we wat Offtopic, is dat
hele geneuzel over HD video, leuke vooruitgang, maar door
alle DRM en verregaande (signaal-) beveiliging geen
verbetering voor mij)
Daarom ook voor mij geen WiFi in huis, gewoon overal Cat 5e
naartoe, werkt prima.
09-01-2008, 16:49 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
10-01-2008, 11:53 door Anoniem

Lol in de headers staat geen ip van de computer alleen van
de client dus gmail of hotmail als voorbeeld.

En wat is je punt? Ik zie keurig het ip adres van mensen die naar mijn
outlook mailen met een 'ISP' account. Zo kun je rustig vergelijken met
wat er in je routerlog staat.
10-01-2008, 11:54 door Anoniem
MAC filter erop, alleen je eigen toestaan. Breken ze het?
naar de politie, dan weet je of ze het express of per
ongeluk doen.
10-01-2008, 12:13 door SirDice
Door Anoniem
MAC filter erop, alleen je eigen toestaan.
MAC filtering heeft geen enkele zin. Alleen encryptie helpt.
10-01-2008, 12:38 door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
MAC filter erop, alleen je eigen toestaan.
MAC filtering heeft geen enkele zin. Alleen encryptie
helpt.
Die mac filtering is alleen bedoeld zodat je kan zien of ze
moeite doen om je netwerk te misbruiken, als ze dit doen is
het gewoon inbraak (het is ook inbraak zonder moeite te
doen, maar mierenn*uken is ook een vak)
10-01-2008, 12:40 door Anoniem
Door _Peterr
Even sniffen en dan heb je wat meer info over je buren.

Waarschijnlijk zie je dan de POP3 account/wachtwoord wel
langskomen. Kun je gelijk het wachtwoord van hun mailbox
wijzigen.

Je kunt dan zien welke website ze bezoeken. En deze
doorgeven aan de buurvrouw.

Alle MSN berichten zijn in clear text. Lekker nalezen. Veel
plezier.

Enz enz.

Tot jij een aanklacht aan je broek hebt hangen voor privacy
schending...
10-01-2008, 12:43 door Anoniem
Door Anoniem
Komt hij weer aan met z'n aangifte doen... jij bent zeker
zo'n autoritair
typetje? mensen die hun sh*t niet securen moeten zelf de
rekening maar
betalen.. ofgeacht of ze nou zijn gehackt en iemand een FTP
heeft opgezet
op hun computer, of er spam / ddos vanaf wordt gedaan of dat
er wordt
meegelift op de router... De eindgebruiker is gewoon
verantwoordelijk,
moet ie zn pc maar niet aan het net koppelen als ie z'n meuk
niet kan
beveiligen...

waar woon jij? dan kom ik van de zomer ff je huis binnen
lopen... volgens de wet en jou redenering op inbraak mag ik
zo maar naar binnen komen. Omdat jou deur niet op slot zit
betekent nog niet dat iemand zo maar naar binnen mag komen....
10-01-2008, 12:58 door SirDice
Door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
MAC filter erop, alleen je eigen toestaan.
MAC filtering heeft geen enkele zin. Alleen encryptie helpt.
Die mac filtering is alleen bedoeld zodat je kan zien of ze moeite doen om je netwerk te misbruiken, als ze dit doen is het gewoon inbraak (het is ook inbraak zonder moeite te doen, maar mierenn*uken is ook een vak)
Ze doen al "moeite" als men de encryptie probeert te breken. Dat is je beveiliging. De rest is flauwekul en volstrekt zinloos.
10-01-2008, 14:20 door Anoniem
Door SirDice
Ze doen al "moeite" als men de encryptie probeert
te breken. Dat is je beveiliging. De rest is flauwekul en
volstrekt zinloos.
Encryptie is minder gebruiksvriendelijk als er bijv vrienden
langs komen met laptops die ook op het internet willen en
encryptie is ook te kraken...
10-01-2008, 15:34 door SirDice
Door Anoniem
Encryptie is minder gebruiksvriendelijk als er bijv vrienden langs komen met laptops die ook op het internet willen
Nee, MAC filtering is lekker handig dan... En je hoeft het maar 1 keer in te stellen, ESSID en passphrase, even opslaan in een profieltje.. De volgende keer dat ze langskomen hoeven ze alleen maar dat profiel te activeren.. Poeh wat een moeite..
en encryptie is ook te kraken...
Als je een jaartje of 100000 over hebt kun je de WPA encryptie kraken. MAC filtering heb ik in een paar minuten omzeilt.
10-01-2008, 19:07 door Anoniem
Gewoon met Wireshark gaan sniffen wat er vanaf het gebruikte
IP of MAC adres wordt verstuurd. Na een paar dagen weet je
waarschijnlijk wel wie het is.

Ab
10-01-2008, 22:03 door Anoniem
als je weet dat de desbetreffende aftapper online is dan kun je zijn pc
zien door een commando te gebruiken in commando promt
net view

hiermee zie je alle pc's die zijn aangesloten op het netwerk
11-01-2008, 12:21 door Sebastian
Mensen moeten hun Wireless netwerk beveiligen, bij voorkeur
met WPA(2) met minimaal een sterke passphrase. Een sterke
passphrase is bijvoorbeeld een ruime wachtzin
met daarin enige cijfers verwerkt.
In een ander geval zenden mensen hun eigen
'interne'/privé-verkeer inclusief gebruikte accounts en
wachtwoorden zomaar de publiek vrije ether in welke iedereen
vrij staat te ontvangen. Daarvoor hoeft niet per se een
verbinding te worden gemaakt met het zendende Wifi-station.

Voor zogeheten meelifters die gebruikmaken van open
Wifi-accesspoints door daar een verbinding mee te maken
geldt hetzelfde voor wat hun privé-verkeer inclusief
gebruikte accounts en wachtwoorden aangaat. Buiten dat zij
hun privé-verkeer open en bloot aan de publiek vrije ether
toevertrouwen, vertrouwen zij deze tevens toe aan de
eigenaar van zo'n open Wifi-accesspoint die mogelijk met
kwade bedoelingen het station vrij toegankelijk heeft gemaakt.

Van beide kanten belicht stelt men zich onnodig kwetsbaar op.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.