Microsoft heeft de kosten die Vista en Office 2007 klanten voor technische ondersteuning moeten betalen bijna verdubbeld. Gebruikers die een retail versie van het nieuwe besturingssysteem of Office software kopen, kunnen de eerste 90 dagen onbeperkt bellen, e-mailen en webchatten met de helpdeskers uit Redmond. Daarna betaalt men 59 dollar per incident, terwijl dit eerst nog 35 dollar was. Radeloze Office gebruikers betalen in plaats van 35 voortaan 49 dollar.
Voorheen bood Microsoft nog onbeperkte ondersteuning van haar klanten als die problemen hadden met het installeren van Office of Windows. Ook kon men kosteloos twee incidenten melden. De softwaregigant kwam echter tot inzicht dat de concurrentie veel meer vraagt. "Onze prijs van 35 dollar is zeker 10 jaar oud" aldus Microsoft's Matt Fingerhut. "Zelfs met de nieuwe prijzen is Microsoft nog veel goedkoper dan menig concurrent."
De softwaregigant heeft tevens een nieuw soort categorie ondersteuning geintroduceerd. Voor 79 dollar per incident is er nu "scenario-based assistance" beschikbaar, waarbij klanten worden geholpen bij het instellen van hun thuisnetwerk, het sneller maken van het besturingssysteem of het installeren van hardware en software van derden. De nieuwe prijzen gelden ook voor alle software die nog steeds door Microsoft ondersteund wordt, zoals Windows XP.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.