[url=http://archives.cnn.com/2002/TECH/industry/01/21/oracle.unbreakable.idg/]Begin jan. 2002 zei Larry Ellison volgens CNN[/url]
(IDG) -- Oracle Corp. Chairman and Chief Executive Officer Larry Ellison said Thursday that Oracle software remains unbreakable and mocked a memo sent this week by arch rival Bill Gates stressing to Microsoft Corp.'s employees the importance of security in the company's products.
"Microsoft isn't good at security. We're good at that and I don't think sending a memo is going to help," said Ellison
Yeah right.
David Litchfield van [url=http://www.ngssoftware.com/]NGSS[/url] voert al jaren een gevecht tegen deze leugen ([url=http://news.com.com/Flaw+hunters+pick+holes+in+Oracle+patches/2100-1002_3-5916171.html?tag=html.alert]voorbeeld[/url] of Google naar: Litchfield Oracle).
Ik geloof niet dat ik voor Larry Ellison zou willen werken. In aug. 2006 zou Oracle's chief security officer Mary Ann Davidson hebben [url=http://www.merit.edu/mail.archives/netsec/2006-08/msg00024.html]gezegd[/url]:
"calling your code 'unbreakable' is like having a big bullseye on your products and your firewall".
Eind 2006 presenteerde Larry [url=http://tweakers.net/nieuws/44950/Oracle-presenteert-Unbreakable-Red-Hat-variant.html]Unbreakable Linux[/url].
Anoniem op vrijdag 02 maart 2007 13:19
Je koopt toch geen auto om daarna met een gratis onderhoudspakket te kunnen constateren dat bij 100 km/uur je wielen eraf vallen.
Maar die vergelijking gaat ook weer niet op.
Een m.i. betere vergelijking is hoe resistent je auto is tegen inbraak en beschadigen (per ongeluk met winkelwagentjes maar ook opzettelijk bekrassen met een sleutel of zakmes). Waarbij inbraak wellicht de beste vergelijking is: in beide situaties kunnen belangrijke gegevens van jou ontvreemd worden als je die daar achter laat. Punt is dat je het zelf in de hand hebt of je je notebook in je auto laat liggen.
Belangrijk is dat noch de
koper noch de
maker van (database) software netto gebaat zijn bij allerlei beschemende maatregelen die het product gegarandeerd duurder maken,
tenzij er een concurrent opstaat die voor hetzelfde geld een beter product levert.