image

Microsoft ontkent slechte prestaties Windows OneCare

vrijdag 16 maart 2007, 12:25 door Redactie, 7 reacties

Windows OneCare moest Microsoft's rentree op de beveiligingsmarkt worden, maar de comeback van de softwaregigant verloopt allesbehalve soepel. Niet alleen faalde de beveiligingssoftware een aantal belangrijke tests, tot overmaat van ramp werd Outlook en Outlook Express mail door een bug in quarantaine gezet. Volgens Microsoft is er echter niet zoveel aan de hand, en stopt Microsoft wel de belangrijkste malware, en daar het gaat om.

De bij McAffee weggekaapte virusexpert Jimmy Kuo laat weten dat Microsoft altijd afvraagt wat de klant wil en wat de klant nodig heeft. Kuo is van mening dat de klant 's avonds wil kunnen slapen zonder zich zorgen te maken over eventuele problemen. En mocht er iets misgaan, dat er dan een oplossing door de vendor wordt geboden.

Wat klanten nodig hebben, is dat Microsoft identificeert welke dingen belangrijk zijn en moeten worden opgelost voordat ze de klant bereiken. Een taak van het Microsoft Security Research & Response team, dat naar eigen zeggen de meest actieve malware in het wild weet te stoppen.

"Ook al waren de recente scores niet zo goed, door te kijken naar ICSA Labs, West Coast Labs en Virus Bulletin zorgen we ervoor dat de echt belangrijke malware wel gestopt wordt", aldus Kuo. Om voortaan beter uit de tests te komen past Microsoft haar methode aan, waardoor varianten van een bepaalde familie beter gedetecteerd worden.

Dit neemt niet weg dat OneCare nog steeds aardig wat malware niet detecteert, iets wat Microsoft belooft te verbeteren. In de meeste gevallen gaat het niet om belangrijke malware, en mocht dit wel het geval zijn, dan wordt detectie hiervoor zo snel als mogelijk aan OneCare toegevoegd, gaat Kuo verder. Microsoft zegt zich te blijven inzetten om de cijfers te verbeteren, en is ervan overtuigd dat het staks andere anti-viruaanbieders achter zich zal laten.

Ook het Windows Live OneCare Team Blog bagatelliseert de situatie door te zeggen dat de scanner wel goed scoort bij de tests van ICSA en West Coast Lab, en dat deze tests beter de malware dreigingen reflecteren zoals die in de echte wereld actief zijn. Wat betreft het probleem met de .PST en .DBX bestanden maakt de softwaregigant wel een knieval, en biedt het haar excuses aan.

Reacties (7)
16-03-2007, 12:39 door LaFolie
"The eight most terrifying words in the English language are:
'I'm from Microsoft and I'm here to help.'" ;)
16-03-2007, 13:30 door Anoniem
Door LaFolie
"The eight most terrifying words in the English language are:
'I'm from Microsoft and I'm here to help.'" ;)
Volgens mij zijn het 10 woorden

Heb trouwens nooit problemen ondervonden bij de hulp van M$.
Altijd geholpen, altijd netjes en altijd door aardige mensen.
16-03-2007, 13:41 door Anoniem
Conclusie,

M$ is van mening dat hun produkt goed is.
Het is een feit dat hun produkt slecht is.
16-03-2007, 13:51 door Anoniem
Door Anoniem
Conclusie,

M$ is van mening dat hun produkt goed is.
Het is een feit dat hun produkt slecht is.

Dit is geen conclusie, maar een mening die jij staaft op een
momentopname waar andere weer hun twijfels over hebben.
Daarnaast schort er bij de meeste AV fabrikanten wel wat aan
de software (met name Symantec momenteel met hun exploitable
bugs).
16-03-2007, 14:30 door Anoniem
Microsoft ontkent altijd eerst alles.
16-03-2007, 20:34 door Anoniem
"It's just a flesh wound..." - M.P.
17-03-2007, 23:46 door tulipan
u heeft nog 45 dagen om live on care uit te proberen , half
uurtje later ,u moet live on care op nieuw downloaden daar
uw proef periode is afgelopen,, ra ra ra
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.