Werknemers die onder werktijd op hun kantoor PC spelletjes spelen zijn niet alleen een gevaar voor de productiviteit, ook de beveiliging loopt risico, zo kregen systeembeheerders overal ter wereld onlangs nog te horen. Gelukkig staan er alle aanbieders klaar om het spelende personeel in toom te houden en de games via prijzige applicaties te blokkeren. Nu kun je je in de eerste plaats afvragen hoe het mogelijk is dat werknemers spelletjes kunnen installeren en spelen, het gaat echter nogal ver om het meteen als beveiligingsrisico te bestempelen.
Nu zijn er in sommige spellen beveiligingslekken aangetroffen, die worden echter zelden tot nooit misbruikt. Spelend personeel kan natuurlijk wel invloed op de bandbreedte en prestaties van bepaalde systemen hebben, wat misschien tot overlast of irritatie zorgt, maar meer ook niet. Het lijkt er dan ook op dat waarschuwingen over Second Life en patience eerder inspelen op FUD en onderbuikgevoelens, dan werkelijk een dreiging aankaarten. Onze stelling luidt derhalve: Gamend personeel geen gevaar voor netwerk
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.