Eén-op-de-vijf bedrijven in het midden- en kleinbedrijf (MKB) is wel eens het slachtoffer van "digitale incidenten" zoals virussen of spyware. Van deze bedrijven ondervindt 60% daarvan ook aanzienlijke schade. Om te zorgen dat de MKB-bedrijven zich bewuster zijn van de risico's is staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken vandaag samen met het bedrijfsleven een campagne gestart om MKB'ers bewuster te maken van de gevaren.
Na eerdere voorlichtingscampagnes gericht op onder meer jongeren is nu het MKB aan de beurt. Op de website www.digibarometer.nl kunnen MKB-bedrijven zelf testen hoe ze scoren qua beveiliging. Met die score kan men kijken waar het precies bij de beveiliging misgaat. Daarnaast wordt alle data die via de website binnenkomt geanalyseerd, zodat bepaalde branches of groepen bedrijven nog gerichter kunnen worden geholpen om zich beter te beveiligen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.