image

Hogerhuis bemoeit zich met NASA hacker

dinsdag 31 juli 2007, 16:19 door Redactie, 17 reacties

Voormalig systeembeheerder en "NASA hacker" Gary McKinnon, die in april nog hoorde dat hij aan de VS zou worden uitgeleverd, krijgt nog een allerlaatste kans om uitzetting te voorkomen. Het Engelse Hogerhuis zal namelijk het beroep van McKinnon behandelen. Volgens zijn advocaat hebben de Amerikaanse autoriteiten op een dubieuze manier gehandeld, en is de Brit zelfs bedreigd dat als hij zich niet vrijwillig zou aangeven, hij zijn straf niet in Engeland mocht uitzitten. Wanneer het Hogerhuis het beroep van McKinnon behandelt is nog niet bekend, maar de "hacker" is erg blij met deze ontwikkeling.

De 40-jarige hacker wist op eenvoudige wijze toegang tot de netwerken van NASA en het leger te krijgen omdat de machines niet met een wachtwoord beveiligd waren. McKinnon zegt tijdens zijn zoektocht bewijs te hebben gevonden dat de Amerikaanse overheid informatie over buitenaards leven achterhoudt.

De Brit, die volgens de aanklager een schade van 900.000 dollar veroorzaakte, kan in Amerika tot een gevangenisstraf van 70 jaar en een boete van 1,75 miljoen dollar veroordeeld worden. McKinnon heeft altijd ontkend dat zijn acties zoveel schade hebben veroorzaakt, en beschuldigt de VS ervan dat ze over de cijfers liegen.

Reacties (17)
31-07-2007, 18:24 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
31-07-2007, 18:46 door Anoniem
Leuk van president G.Bush hij is bekent geword om dat hij
mensen in de gevangenis stopt, daar weten ik alles van!!
Maar ik zou pistool tegen mijn hoofd richt en einden maken
aan me leven! Trouwens het is toch k*t dat je in Europa
woont! Stel nou voor dat deze hacker in China woonde. Dan
had meneer G.Bush kunnen fluit op ze blokfluit!
Jeroen Roland!
31-07-2007, 19:43 door Anoniem
Door Iceyoung
Het lijkt wel of alle landen inclusief Nederland als de doods zijn voor de
USA. Al ze daar roepen "uitleveren" voor je het weet zit je in het
vliegtuig.
Wat mij betreft mogen de regeringen wel een beetje in de gaten houden
of
de straf die hun burgers krijgen in de USA wel evenredig is met het delict
dat ze gepleegd hebben. Van enige ruggegraad van de desbetreffende
regeringen is weinig te merken.
We weten toch al hoe USA omgaat met mensen waarvan - nog - niet eens
is bewezen dát ze een strafbaar feit hebben gepleegd! Quantanamo
Bay...Euphema
31-07-2007, 20:34 door Anoniem
Noem het maar "rendition". Zolang ministers van justitie
door blijven dromen dat de VS zich netjes aan de normen van
het internationaal recht houden kun je zomaar opeens in een
al dan niet Amerikaanse cel wakker worden.
31-07-2007, 20:42 door Anoniem
laat die man toch gaan en ga boeven vangen ofzo...
31-07-2007, 22:15 door Anoniem
Door Iceyoung
Het lijkt wel of alle landen inclusief Nederland als de
doods zijn voor de
USA. Al ze daar roepen "uitleveren" voor je het
weet zit je in het vliegtuig.
Wat mij betreft mogen de regeringen wel een beetje in de
gaten houden of
de straf die hun burgers krijgen in de USA wel evenredig is
met het delict
dat ze gepleegd hebben. Van enige ruggegraad van de
desbetreffende
regeringen is weinig te merken.

Die landen willen hun onderdanen kunnen gijzelen met de
angst om mogelijk uitgeleverd te kunnen worden aan het
buitenland ook voor delicten begaan vanuit het thuisland.

Zo is er recentelijk een nederlander uitgeleverd aan Polen
om daar berecht te kunnen worden voor het illegaal
onderverhuren van een bedrijfspand.
Een delict waarvoor iemand (indien schuldig bevonden) er in
NL vaak met een werkstraf en geldboete vanaf komt (prima!).
Daarnaast was het uitleveringsverzoek van Polen al bijna 6
jaar oud voordat deze in NL in behandeling werd genomen.....
In de periode daarvoor had deze verdachte al in
verschillende rechtzaken zijn onschuld aangetoont en
meerdere keren daarvoor vrijgesproken.

Toedeloe
31-07-2007, 23:00 door Anoniem
Hehehe buitenaards bewijs hebben en 900.000e schade vergoeding
claimen rara wat klopt niet.
01-08-2007, 00:50 door Anoniem
900.000 euro zal best wel kloppen hoor :)
Als je als een organisatie zo dom bent om ergens geen password op te
zetten dan zijn ze ook zo dom genoeg om peper dure consultants in te
huren om het lek op te sporen en te verhelpen, waar eerst een boekvorm
geschreven documentatie voor goedkering ondertekend moest worden
door Mr President Bush himself, waardoor hij zijn net overgevlogen
cheesburger union burgen opzij moest schuiven en daardoor te koud is
geworden om hem op te eten en alsnog weer warme heeft laten
overgevliegen van een winkeltje 500 meter verderop.

Hij heeft gewoon net pech gehad dat Bush zijn burgertje wilde opeten. Die
900.000 had makelijk 5 Miljard u$d kunnen zijn geweest als hij op de
maan had gezeten. Wat jammer eingelijk :)
01-08-2007, 08:13 door Stagiaire
Door Solid
Hehehe buitenaards bewijs hebben en 900.000e schade vergoeding
claimen rara wat klopt niet.

900.000 schade veroorzaakt ;)

Maar ik vraag me af waar ze dat op baseren, het zal eerder
zo zijn dat ze nu echt maatregelen moeten nemen door zijn
actie, dus die 900.000 is meer een kostenpost of investering
die ze al lang gemaakt hadden moeten hebben.
01-08-2007, 10:29 door Gebruiker693964
Door Stagiaire
...Maar ik vraag me af waar ze dat op baseren...

Veel mensen vergeten het feit dat schade niet alleen fysieke schade hoeft
te zijn. Bij zulke omgevingen kunnen alle machines waar deze man op
aangelogd is geweest, opnieuw ingespoeld worden (wat een aanzienlijke
klus zal zijn). Dit omdat het vrijwel onmogelijk is om te zien wat hij er op
heeft gedaan (denk aan trojans / backdoors etc.).
01-08-2007, 10:38 door Stagiaire
Ik snap dat het hier niet om fysieke schade gaat, tenminste
ik neem niet aan dat hij de boel van afstand fysiek heeft
kunnen slopen, maar 9ton om het systeem door te lichten?
01-08-2007, 11:03 door Anoniem
Als Engeland Gary McKinnon niet wil uitleveren komt er vast
CIA kipnapings team in actie om hem te ontvoeren! Dan naar
egypte CIA gevangenis en daarna naar Amerika om te dood
veroordelen! Wie durft nog Amerikaanse pc hacken CIA???
01-08-2007, 12:27 door Anoniem
Door AnoniemWie durft nog Amerikaanse pc
hacken CIA???

Nix hacken.... ze staan gewoon wagenwijd open, op meer dan 1
manier.... !
Get all your Top-Secrets on E-donkey ! ;)
http://www.security.nl/article/16555/1/Pentagon_geheimen_gelekt_via_P2P-netwerk.html
01-08-2007, 19:18 door Anoniem
Taak strafje is eigenlijk al teveel; die kerel heeft iets
geprobeert wat we massaal zouden moeten proberen; de echte
informatie halen waar het zit, in plaats van al die onzin
verhalen aan te horen op het nieuws van officiele zijde....
01-08-2007, 21:55 door Anoniem
Het ze me niets verbazen als er over X tijd een revolutie
ontstaat en een na een bloedige strijd een andere wereld
komt te staan.

Deze corrupte gasten die we gekozen hebben en ons geld
gebruiken om de amerikanen te ondersteunen moet zelf ook van
het toneel.
01-08-2007, 22:40 door Anoniem
Het EU parlement (en dus ook de lidstaten) word al jaren een
rad voor ogen gedraaid door US inlichtingendiensten.!

http://thc.org/root/docs/communication_interception/Echelon_European_Parliament/echelon-ep.htm

Toedeloe
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.