image

Britse inlichtingendienst zoekt spionnen via online games

vrijdag 19 oktober 2007, 10:22 door Redactie, 4 reacties

GCHQ, de surveillance afdeling van de Britse inlichtingendienst, gebruikt reclames in computerspelletjes om toekomstige spionnen te vinden. Door te adverteren in spellen als Tom Clancy's Splinter Cell, Need for Speed Carbon en Enemy Territory: Quake Wars, hoopt men de internetgeneratie te bereiken. Fanatieke gamers zouden met name ontvankelijk zijn voor innovatieve vormen van adverteren. De inlichtingendienst speelt zich langzaam in de kijker om zo een grotere en meer diverse groep van potentiële werknemers aan te trekken. De reclames worden alleen aan Engelse gamers getoond die op de Xbox spelen.

Reacties (4)
19-10-2007, 15:33 door Anoniem
Merkwaardig dat Government Communications
Headquarters
dit openlijk toegeeft.
20-10-2007, 13:23 door SirDice
Openlijk toegeeft? Ze maken reclame... Net als de landmacht,
luchtmacht, marine, KMAR, Politie etc..
21-10-2007, 19:13 door Anoniem
Door SirDice
Openlijk toegeeft? Ze maken reclame... Net als de landmacht,
luchtmacht, marine, KMAR, Politie etc..

Reclame maken is nog wel iets anders op zoek gaan naar spionnen.
22-10-2007, 10:28 door Anoniem
Ze zoeken mensen met een bepaald realiteits niveau... ;)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.