image

Bankmedewerker lekt sofi- en rekeningnummers van klanten

maandag 19 november 2007, 11:04 door Redactie, 3 reacties

Een medewerker van een Amerikaanse bank heeft vertrouwelijke gegevens van klanten gelekt. Het is nog onbekend of het lekken bewust of onbewust gebeurde, maar volgens Commerce Bancorp gaat het om slechts een klein aantal van de drie miljoen klanten. De gelekte data betreft rekeningnummers en Sofi-nummers, en kwam tijdens een intern onderzoek aan het licht. Alle getroffen klanten zijn gewaarschuwd, omdat de bank de kans op misbruik mogelijk acht.

De bank heeft tevens alle slachtoffers krediet-monitoring aangeboden, maar dat is volgens
Adam Levin van IdentityTheft911 niet voldoende. "Identiteiten zijn net als een goede wijn, ze worden beter naarmate ze ouder worden, aangezien dan de speciale bescherming verloopt."

Reacties (3)
19-11-2007, 12:11 door Anoniem
Alleen al van de aanduiding 'slechts' krijg ik de kriebels.
Ieder persoonsgegeven dat ze van een ander lekken is er een
teveel. En een klein aantal van 3 miljoen kan al snel
oplopen. Je zal maar een van de slachtoffers zijn. Die
krediet-monitoring bieden de banken wel vaker aan als
'schade vergoeding'. Ondertussen kunnen de gegevens voor tal
van andere zaken misbruikt worden en inderdaad nog vele en
vele jaren na het lekken.
19-11-2007, 13:12 door spatieman
1% van 3 miljoen is al 30.000 klanten.
dus proost.
19-11-2007, 13:27 door Anoniem
De bank maakt zich er te gemakkelijk van af.

Alle gegevens die gestolen zijn moeten vervangen worden.
(met idd social security nummer en al)

En voor de overlast moet er een schade vergoeding betaald
worden.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.