image

Helft consumenten doet aankoop via spamberichten

vrijdag 7 december 2007, 13:28 door Redactie, 11 reacties

De helft van online consumenten heeft het afgelopen jaar een gespamverteerd product gekocht, zo blijkt uit onderzoek van een marketingbedrijf. Online adverteren werkt, en of het nu spamberichten of "e-mail marketing" is, als de aanbieding maar goed genoeg is, wordt er gekocht. Maar liefst zestien procent van de ondervraagde consumenten heeft iets gekocht via een bericht dat in hun spamfolder terecht was gekomen, en meer dan de helft van alle mensen leest spamberichten.

"Het bevestigt wat we al aannamen, en dat is dat consumenten altijd gemotiveerd zijn om te kopen zolang de aanbieding maar aantrekkelijk genoeg is", aldus Michael Ferranti van Endai Worldwide. Ferranti is van mening dat elk bedrijf aan e-mail marketing moet doen, aangezien het eenvoudig en goedkoop is.

Reacties (11)
07-12-2007, 13:43 door Anoniem
Hier worden weer eens verkeerde conclusies getrokken. Dit
bewijst niet dat consumenten altijd gemotiveerd zijn om te
kopen zolang de aanbieding aantrekkelijk is. Dit laat alleen
zien dat het bedrijf die met dit onderzoek en de resultaten
is komen aanzetten een groot belang heeft bij reclamezending
via email. Het onderzoek zelf houden ze goed verborgen.
07-12-2007, 14:26 door Anoniem
Zestien procent is nog niet de helft hoor :)
07-12-2007, 14:44 door Anoniem
Ieder bedrijf moet aan spamverteren doen? Wat is er gebeurd
met de 'opt-in' en 'opt-out' methode?

Het is een goedkoop medium, behalve voor de
personen/bedrijven die de spam daadwerkelijk ontvangen en
moeten opruimen.

Ik zal de heer Ferranti van Endai Worldwide een maandelijkse
factuur sturen voor de uren die ik maak om spam buiten de
deur te houden.
07-12-2007, 14:47 door SirDice
Endai Worldwide found that 50 per cent of people have
bought something as a result of a marketing email over the
last year.
Er is toch een subtiel verschil tussen marketing e-mail en spam.
07-12-2007, 15:25 door Anoniem
Door SirDice
Endai Worldwide found that 50 per cent of people have
bought something as a result of a marketing email over the
last year.
Er is toch een subtiel verschil tussen marketing e-mail en spam.

Nee hoor, het is heel duidelijk. Spam is viagra en email marketing is de
rest.

"We take spam very serious".
07-12-2007, 15:26 door Anoniem
Er is toch een subtiel verschil tussen marketing
e-mail en spam.

Gelukkig ziet mijn filter (spamd) het verschil niet :)
07-12-2007, 18:21 door Anoniem
Het mag niet als nieuws worden geacht dat 'onderzoek van een
marketingbedrijf' te vaak van twijfelachtige aard is
gebleken om er enige waarde aan te hechten zonder het eerst
aan een kritische blik te onderwerpen.

Wanneer je dat niet doet, ben je geen journalist meer, maar
reclame-loper van het marketingbedrijf.

Als er maar genoeg nonsens gepubliceerd wordt, wordt het
ondoenlijk om op een bepaald medium te vertrouwen voor het
vergaren van nieuws, en security.nl draagt daar op deze weg
al zeker een flink poosje z;n steentje aan bij.

Wanneer disinformatie ondoordacht wordt doorgegeven verdient
het imho net zo goed het label 'spam'.
08-12-2007, 09:45 door Anoniem
Ik ga er bij spam per definitie vanuit dat het oplichters
zijn. Al is de aanbieding nog zo goed, hoe weet je dat je
niet belazerd wordt, de wijze van benadering geeft al aan
dat er een integriteitsprobleem bestaat ?
08-12-2007, 11:05 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
08-12-2007, 13:09 door spatieman
ham is lekker
15-12-2007, 00:59 door Anoniem
Wat een onzin en tenditieus artikel.

Ten eerste al door e-mail marketing in twijfel te trekken door
aanhalingstekens. Opt-in e-mail is geen spam.

Daarnaast kan bonafide e-mail marketing door slechte filtering (door ISp's
etc) best wel eens in de spamfolder belanden maar ook dat maakt het nog
geen spam (de ontvanger bepaalt wat spam is en wat niet) en aankopen
uit deze mails hoort dus ook niet bij inkomsten uit spam geteld te worden.

Natuurlijk is het wel zo dat het spam probleem niet zou bestaan wanneer
ontvangers niet overgaan tot aankoop van voorgeschotelde aanbiedingen
uit spam mail.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.