Werknemers zijn vandaag de dag technischer dan de bedrijven waar ze voor werken, en raken steeds vaker gefrustreerd omdat hun werkgever traag is met aanpassen van deze situatie. Uit Amerikaans onderzoek zou blijken dat de meest geavanceerde apparaten en oplossingen niet meer in het kantoor, maar in huis staan.
"Als een resultaat hiervan, eisen werknemers steeds meer omdat ze bekender met technologie zijn en hier mee omgaan. Het is een opkomend fenomeen genaamd "user-determined computing". Ondanks het plafond waar de werknemer tegen aanloopt, worden er meestal oppervlakkige aanpassingen aan de ICT-voorziening uitgevoerd. Bedrijven die nieuwe technologieën uitrollen zullen daarom in de toekomst ook beter presteren, aldus het onderzoek van Accenture.
"Ik weet dat er beveiligings- en juridische issues spelen, maar wees eerlijk, welke werknemer gebruikt geen instant messaging programma, logt vanaf de werkcomputer in op Gmail en doet andere "illegale" zaken binnen de onderneming. Het is tijd om personeel te laten werken zoals ze dat willen", reageert Jeremy Wagstaff op het onderzoek dat later deze week verschijnt.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.