image

Malware als kunstvorm

donderdag 10 april 2008, 11:34 door Redactie, 4 reacties

Malware is niet alleen een uitdaging voor beveiligingsonderzoekers en specialisten, ook de Roemeense kunstenaar Alex Dragulescu geeft aan het fenomeen zijn eigen invulling. Aan de hand van in Trojaanse paarden, wormen en virussen gevonden algoritmes en andere data maakt hij visuele voorstellingen van hoe de malware eruit ziet. Van elk stukje code, API calls, geheugenadressen en subroutines maakt Dragulescu een analyse. Aan de hand van frequentie, dichtheid en groepering vormt zich dan een "3D entiteit".

Het zijn dan ook de in de data gevonden patronen die uiteindelijk voor de samenstelling van het "kunstmatige organisme" zorgen, zo laat de kunstenaar weten. Zijn 'malwarez' creaties werden tijdens de RSA conferentie gepresenteerd. (slide show)

Reacties (4)
10-04-2008, 11:39 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
10-04-2008, 11:43 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
10-04-2008, 11:48 door Anoniem
Door Nielsk
En waar slaat dit op. een vreemd 3D object gebruiken in als malware is toch
wel een van de dingen die echt onder het niveau is.

je zinsopbouw anders ook wel =P
10-04-2008, 13:34 door Anoniem
Dit is helemaal prachtig, je moet er maar op komen en je kan thet ook breder
trekken naar normale applicaties en dit wordt dan je icoon.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.