image

Microsoft stopt uitrol XP SP3 aan AMD-systemen

vrijdag 16 mei 2008, 14:55 door Redactie, 28 reacties

Microsoft gaat stoppen met het aanbieden van Service Pack 3 voor sommige Windows systemen met een AMD processor. Sinds de uitrol van het service pack klaagden verschillende gebruikers over continu herstartende machines. Uit onderzoek van Microsoft blijkt nu dat het probleem wordt veroorzaakt doordat er een foute versie van XP is geïnstalleerd. Voor de installatie op de AMD-systemen is een image gebruikt dat een OEM heeft gemaakt op een Intel-systeem. Dit zorgt ervoor dat er een Intel driver tijdens het opstarten wordt geladen. In het geval van Service Pack 3 veroorzaakt dit een blauw scherm en continue reboots.

Een update voor Service Pack 3 is nog in de maak. Tot die tijd gaat Microsoft daarom SP3 niet meer aanbieden aan systemen die met dit probleem te maken kunnen krijgen. De uitrol van de Automatische Update functie lijkt ook enige vertraging opgelopen te hebben. Was het eerst nog 10 juni, nu spreekt Microsoft over ergens tijdens het begin van de zomer.

Reacties (28)
16-05-2008, 15:15 door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.
16-05-2008, 15:30 door spatieman
foute versie ??
illigaal ???
16-05-2008, 16:26 door Anoniem
Door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant vraag ik mij gelijk af
waarom dit niet in de (beta) tests naar boven is gekomen...
16-05-2008, 16:27 door Anoniem
Door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant vraag ik mij gelijk af
waarom dit niet in de (beta) tests naar boven is gekomen...
16-05-2008, 16:37 door Anoniem
@spatieman: Nee, OEM die verkeerde versie op zijn
AMD-gebaseerde systemen (pre-)installeerde. Je anonieme
voorganger gaat dan ook compleet uit de bocht met zijn
commentaar.
16-05-2008, 17:02 door SirDice
Door spatieman
foute versie ??
illigaal ???
Voor de installatie op de AMD-systemen is een image
gebruikt dat een OEM heeft gemaakt op een Intel-systeem.
Een foute (of verkeerde) versie..
16-05-2008, 17:29 door Anoniem
Door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.

Ehm ja...dat was mij ook al opgevallen. Bashen is wel erg
eenvoudig om je eigen boter (op je hoofd) te maskeren.
16-05-2008, 21:54 door Anoniem
Onderzoek van Microsoft?

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=84940

Als ik dit bericht juist interpreteer heeft Johanssons dit
vooral onderzocht.
16-05-2008, 22:16 door Anoniem
Door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.

soms is het overdreven, maar nu lijkt het toch wel weer een
flinke fout door microsoft. zo'n service pack zal altijd wat
problemen veroorzaken op wat exotische hardware, maar AMD
processoren zijn nou niet zo bijzonder en als ze gewoon de
verkeerde image gebruikt hebben dat is het helemaal niet een
goede actie.

dat ze het netjes oplossen vind ik ook wat een rare
opmerking. het lijkt me niet meer dan logisch het niet meer
te installeren op systemen die daarna misschien niet meer
werken. dat is het minste wat je kan doen in zo'n situatie.
17-05-2008, 02:00 door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?
Uh... een bericht over een update dat je systeem vernagelt
is belangrijk voor diegene die een vatbaar systeem hebben.

Een update voor Service Pack 3 is nog in de maak.
Hilarisch, een service pack voor een service pack!
17-05-2008, 10:08 door Anoniem
Ik heb nu een prima draaiende PC met AMD processor aan boord.
Na dat hele circus te hebben gevolgd,heb ik de sterke neiging SP3
hier niet toe te laten.
Aan een goed lopende Brommer moet men ook niet sleutelen.
17-05-2008, 12:44 door Jachra
Door Anoniem
Door Anoniem
Laat het Microsoft bashing maar weer beginnen... Is hier
toch zo'n beetje de standaard drill hier ofniet?

Ik vind dat Microsoft het netjes oplost op deze manier,
jammer dat er wat vertraging wordt opgelopen voor de
automatische updates, maar het zij zo.
Ondertussen toch de netwerkversie al geinstalleerd.

Verder lijkt het mij meer een fout van de
leveranciers/fabrikanten dan van Microsoft zelf. Wanneer de
fabrikanten een image terugzetten voor dat specifieke pc zou
er niets aan de hand geweest zijn.

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant vraag
ik mij gelijk af
waarom dit niet in de (beta) tests naar boven is
gekomen...

Aangezien dit alleen specifieke HP Systemen treft. HP heeft
een image gebouwd dat zowel op Intel-systemen en
AMD-systemen wordt gezet. De Intel-driver (intelppm.sys)
werkt wel op de AMD-systemen, maar veroorzaakt wel de
reboots bij de installatie van SP3.

Ook zijn er problemen gemeld met de motherboard ASUS
A8N32-SLI Deluxe. Om het probleem daar op te lossen dient er
een USB-stick te worden aangesloten. Het systeem start dan
wel door.

Meer informatie op:
http://msinfluentials.com/blogs/jesper/archive/2008/05/08/does-your-amd-based-computer-boot-after-installing-xp-sp3.aspx
19-05-2008, 11:29 door SirDice
Ligt 't aan mij of is SP3 nu helemaal niet meer te downloaden?
Ik was van het weekend m'n laptop aan het installeren en
wilde er gelijk SP3 opzetten, om dit probleem maakte ik me
geen zorgen aangezien het een Intel systeem is. Ik kon
echter nergens een download vinden.. Uiteindelijk wel een
link gevonden maar kwam bij een SP2 uit.
19-05-2008, 16:35 door Karl Hungus
@SirDice:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&DisplayLang=en
(Windows XP Service Pack 3 Network Installation Package for
IT Professionals and Developers)
11-06-2008, 20:32 door Mojo1
Hallo , ik heb ook een adm athlon processor , is het nu zo dat je sp3
automatisch wordt aan geboden door ms , hoe kom ik aan de weet , wanneer
het wel goed draait zonder problemen??????????????????????????
12-06-2008, 12:10 door Anoniem
Door Mojo1
Hallo , ik heb ook een adm athlon processor , is het nu zo
dat je sp3
automatisch wordt aan geboden door ms , hoe kom ik aan de
weet , wanneer
het wel goed draait zonder
problemen??????????????????????????

Lijkt me nogal eenvoudig, als SP3 in je updates verschijnt
wel en anders niet.
Garantie dat het met jouw systeem probleemloos draait kan
niemand je geven, tenzij je een standaard systeem hebt waar
al door veel gebruikers SP3 op is gezet. Die zal je dan
eerst moeten vinden.
29-08-2008, 11:20 door Anoniem
ik kreeg vandaag een update van microsoft de service pack 3, de pc moest daarna opnieuw worden opgestart en bleef dit ook doen.
Ik kon de pc alleen nog in veilige modus opstarten en daarna het systeem herstel zijn werk laten doen.
En ja ik heb dus een AMD processor en ook een geldige xp er opstaan.
Was het eerst nog 10 juni, nu spreekt Microsoft over ergens tijdens het begin van de zomer. het is nu eind augustus en het werkt nog steeds niet naar behoren.
Jammer van microsoft is weer een gemiste kans dus.
Verder heb ik met de updates nooit geen problemen ondervonden alleen dus bij de service pack 3.
Werk aan de winkel voor de ontwikkelaars van deze versie.
09-09-2008, 13:05 door Anoniem
Vandaag op een AMD machine geprobeerd om SP3 te installeren. En ook bij mij het probleem van een constant herstartende PC. Gelukkig kost het niet veel tijd.... NOT.
24-09-2008, 14:36 door Anoniem
hoi
Ik heb een laptop en moet voor school sp 3 installeren. Nu is hij geinstalleerd en heb nu problemen met opstarten. elke keer via de veilige modus programma en dan een kort blauw scherm hij start daarna weer vanzelf op en blijft dit doen. Is er een mogelijkheid als sp 3 er al opstaat deze teverwijderen en terug te gaan naar sp2?? Of is er een mogelijkheid om dat te omzeilen??
gr A Daemen
21-10-2008, 16:31 door Anoniem
Ik vraag me af: wát is nou het verschijnsel? Ik heb een pc die na het afsluiten, steeds weer opstart. Het opstarten op zich, gaat prima. Ik heb dus eerder een afsluitprobleem. Is dat ook een gevolg van SP3?
28-10-2008, 19:24 door Anoniem
hallo, ik heb ook zo'n soort probleem met xp home.

ik heb net een nieuwe pc met amd cpu (athlon 64x2, 4200+, 2gb ddr, ect.)
Ik kan echter de pc wel "normaal" booten (zij het zo traag als een ik weet niet wat, duurt ongv. 3 minuten), maar als-tie in windows is hangt-ie voor 100% (kan niet eens meer iets aanklikken)

Ik hoop dat er toch meer oplossingen bestaan dan alleen xp opnieuw te installeren.
ik vind het maar laf van Microsoft dat ze er niks aan doen.

Gr Sander
02-11-2008, 12:03 door Anoniem
Komt er nog een oplossing voor het probleem van de AMD processors?
06-07-2009, 14:04 door Anoniem
vraagje,
ik lees overal dat het specifiek de systemen van HP betreft,
maar ik bezit een easynote van Packerd Bell, met een AMD processor en ook ik heb er nu last van?!
Dus ik vraag me af of het specifiek voor de HP systemen is.
14-07-2010, 18:21 door Anoniem
komt er nog een oplossing voor dit probleem of niet.
Ik ben bang als ik het opnieuw download ik mijn computer weer opniew kan installeren.
27-11-2010, 23:30 door Anoniem
nog steeds geen oplossing? bij mij herstart hij nog steeds
18-07-2011, 08:17 door Anoniem
Ja, precies dit probleem heb ik nu ook!
Flink balen omdat je denkt dat je Windows kunt vertrouwen.

Nu moet ik windows 7 opnieuw installeren?

hvdkieboom@home.nl
25-08-2011, 15:15 door Anoniem
er is wel een oplossing voor amd processoren.
De onderstaande link is een filmpje.
Dat gaat over hoe je veilig Windows Service Pack 3 kunt installeren. speciaal voor AMD processoren.
bij het filmpje moet je de beschrijving GOED lezen!!
Bij mij is het in ieder geval gelukt!
LET OP: ik ben hier NIET verantwoordelijk voor!
25-08-2011, 15:18 door Anoniem
je kunt wel sp 3 installeren met de onderstaande video.
doe alles wat er in de video wordt uitgelegd!
Bij mij is dit in ieder geval wel gelukt!
eerst had ik dit programmaatje niet gebruikt en toen startte mijn pc de hele tijd op totdat ik dit programmaatje vond :)
LET OP: ik ben niet aansprakelijk voor enige beschadiging aan uw computer!!

Hier is de video met het programmaatje: http://www.youtube.com/watch?v=WjMOCXcNYaw
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.