Archief - De topics van lang geleden

gost deamons websites

13-05-2003, 16:59 door Anoniem, 10 reacties
zo nou ik ff,

ik weet van vroeger, toen ik geen internet had, dat er werd gekletst over deamon sites.
een site waar je op beland maar diezelfde site bouwt je andere links naar ander websites razendsnel op zodat je denkt dat je daar bent en niet op de deamon site.
ze vertelden ook dat je dan om passwords gevraagd word of ident en dat soort kul.

nou wil ik weten wat hiervan waar is.
kan iemand je op deze manier op een bepaald domain houden of is wat hierboven staat kul en zijn alle masurements die ik neem hiertegen nodeloos.

jullie zijn de experts hierin en ik ben slechts een rookie op het gebied van securitie en countermesurments.

ik geef eerlijk toe, ik hoop elke dag dat deze zelf in elkaar geknutselde bende niet word geformateerd ef gehacked.

nou ik hoop op wat positieve reacties en wat info om deze dingen te omzeilen.

vroeger hadden we geen drempels, alleen kuilen !
Reacties (10)
13-05-2003, 19:47 door Blizt
Hey <unregisted>,

Helemaal begrijpen doe ik je vraag niet maar ik ga je zo goed mogelijk proberen te helpen :D Wat jij bedoelt is een website waar je komt die dan allerlei pop-ups laat zien? Vaak is dit reclame waar ze dan weer geld aan verdienen. Die websites moeten hun domein ook ergens van betalen en dat doen ze dan zo. Deze popups zijn vaak van XXX-sites die dan weer geld aan jou verdienen omdat jij mot betalen om daar naar binnen te mogen.

Als je een goede firewall <en bij voorkeur ook virus- en trojanscanner> hebt zoals bv. zonealarm pro van www.zonelabs.com. Het formatteren kan je zelf doen, als er een keer iets misgaat dus zorg dat je regelmatig backups maakt <kopiën van bestanden> op CD-roms <bij voorkeur rewritable, maar dat moet je zelf weten> .

Ik hoop dat mijn reactie positief genoeg was en dat je er wat aan gehad hebt en anders hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,
Martijn
13-05-2003, 22:11 door Anoniem
Ja, het is vrij makkelijk om URL's 'weg te moffelen' of redirects te maken die net doen alsof je een 'echte' site bezoekt.
Yahoo! heeft een aantal redirector-scripts die iedere URL dat je meegeeft laden.
Daarna met (meestal javascript) een koud kunstje om 'login' paginas te faken etc.

Vertrouw nooit op wat de location-bar zegt.
14-05-2003, 04:03 door Anoniem
Originally posted by HopjesPaul
Vertrouw nooit op wat de location-bar zegt.
Nee, eerder HTTP's Content-Location :D
14-05-2003, 23:43 door Anoniem
hallo ben ik weer even,
ik bedoelde eigenlijk dat de site die bezocht word, bv security.nl, je niet meer weg laat gaan en dat zo'n site de link, bv download.com, razend snel inlaad en opbouwd zodat je denkt dat je wel naar die site bent gegaan maar in werkelijkheid nog altijd op bv, security.nl zit, en dat ze door je op die manier te manipuleren je al je passwords e.d. ontfutselen.

ik weet het niet goed uit te leggen maar dat is wat ik heb gehoord en gelezen.

ergens denk ik dat het kan maar ook weer niet, zo'n site moet dan wel een echt razend snelle verbinding hebben en ook hele goede html inkloppers.

maar ik vind het toch zorgelijk dat het misschien wel mogenlijk is, zeg nou zelf, als ik of jij iets kan bedenken dan heeft iemand voor ons dat waarschijnlijk al bedacht.

klein ander voorbeeldje, stel dat norton firewall een achterdeur heeft voor norton alleen, dan kunnen ze de hele dag in mijn computer kijken en zien wat ik doe wie ik ben etc. dat geld ook voor zonealarm, waarom is dat proggie gratis ?.

maar okee misschien ben ik wel te achterdochtig.

maar even voor de duidelijkheid het ging me om de deamon sites, of dat wel of dat het niet kan.

dat met popups heb ik denk ik onder controle maar hoe weet ik of ik echt op download.com ben of ergens anders ?

maybe i'm hunting ghosts that not exsist

nou in ieder geval bedankt voor jullie post
15-05-2003, 08:48 door Anoniem
Wat wil je nou eigenlijk.

Frames?
Parsing?
Proxying?

Dat tussen een site gaan zitten en de rotzooi afvangen heb ik tijden geleden al gebouwd om dat princiepe intern te testen, compleet met Header-manipulatie, gzip en compress ondersteuning voor top-boosting van snelheid. Niks spannends aan. Dat is zo gepiept.

Als jij ten alle tijden wil weten met welke site je precies contact hebt moet je voor de gein de HTTP-Headers (blijven) monitoren, maar had ik dat al geschreven.

Doei.

Mpas.
15-05-2003, 13:52 door Anoniem
ik bedoelde het niet lelijk hoor
ik ben gewoon wat aan het uitzoeken en ook jou hulp kan ik daarbij gebruiken.
maar als je niet wilt helpen dan vindt ik dat ook goed.
ik vindt het zelf wel uit.

ik zocht geen ruzie mpas
ik zoek oplossingen

to boldlie go where no nerdt has gone before
15-05-2003, 14:02 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
ik bedoelde het niet lelijk hoor
ik ben gewoon wat aan het uitzoeken en ook jou hulp kan ik daarbij gebruiken.
maar als je niet wilt helpen dan vindt ik dat ook goed.
ik vindt het zelf wel uit.

ik zocht geen ruzie mpas
ik zoek oplossingen

to boldlie go where no nerdt has gone before
1) Ga a.u.b. een spell checker gebruiken of houd op met het quoten / gebruiken van engelse termen want het wordt ronduit irritant.
2) Ga ook a.u.b. enigszins achtergrond informatie opzoeken over wat je (denkt) te bedoelen zodat je het fatsoenlijk uit kan leggen - zoals je gemerkt hebt heeft niemand een idee van wat je nou precies bedoelt
16-05-2003, 11:01 door Anoniem
Originally posted by Unregistered
ik bedoelde het niet lelijk hoor
Ik ook niet, dus geen zorgen hoor :)
ik ben gewoon wat aan het uitzoeken en ook jou hulp kan ik daarbij gebruiken.
Vragen staat vrij. Wat wil je precies weten en waarvoor?
ik zocht geen ruzie mpas
:) Daar ga ik ook niet vanuit.
ik zoek oplossingen
Wat is het probleem dan precies? Dan kunnen wij de oplossing aandragen, met veel genoegen zelfs.

&#922;&#945;&#955;&#945;;

&#924;&#960;&#945;&#962;
17-05-2003, 15:46 door Anoniem
ha ben ik weer

weet je ?, stop maar met deze discussie
ik heb gezegd wat ik had en heb eigenlijk geen replay gehad

dus dit onderwerp is gesloten

het spijt me dat ik hier was

einde onderwerp, mzzl
24-05-2003, 20:21 door Anoniem
Je bedoelt gewoon een fake site....
bv. een site die precies op hotmail.com lijkt en je inlogt, en je password word gejat omdat het een fake is
en dat is kl*te :D
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.