Door Anoniem
Werk met een (zo goed mogelijke) beveiligde pc; dit voor de duidelijkheid.
Na vorige week en in het Pinksterweekeinde werkelijk gebombadeerd
(500 tot 800 per dag) te zijn door e-mailtjes met faked adressen (bij een
aantal leek ikzelf de afzender...) ben ik heel blij met de snelle reactie van
de betrokken providers. Na een abuse mail met een kopie van de header
(en dus het IP-adres van de echte afzender) was het leed zeer snel
geleden.
Dus mijn grote dank aan xs4all.nl, nl.demon.net, scarlet.be, en vandaag
versatel.nl.
Dit wilde ik gewoon even kwijt.
Maar ik blijf zitten met een vraag. Als anderen overlast ondervinden waarin
mijn (zakelijke) e-mailadres bij betrokken is (spoofed/faked) en dat zou
mijn goede naam schaden..... Kan ik daar dan wat mee? Ik wil mijn
(toekomstige) klanten niet kwijt.
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Je bezorgdheid over deze ongewenste randverschijnselen geven het juiste
signaal. Ook de pluim richting providers is tekenend.
De klanten weten je heus wel te vinden. Gewoon doorgaan en iets meer
aandacht aan de beveiliging van de pc denken.