Archief - De topics van lang geleden

OutlookExpress/Netsky creeert NAV9.tmp file

20-07-2004, 09:03 door Thejork, 5 reacties
Haast elke dag als ik mijn mail check krijg ik van Norton 2004 een
waarschuwing dat er in mijn local tmp folder een NAV9.tmp file is gecreeert
die het Netsky.P is gevonden. Nu krijg ik virussen binnen die Norton
automatisch delete maar ik weet niet of ze dat zijn.
Reacties (5)
20-07-2004, 11:51 door Anoniem
Kun je dmv webmail je email uitlezen? Je kan dan op de server kijken of er
inderdaad virusmailtjes staan. Eventueel kun je ze daar gelijk verwijderen
zonder ze te hoeven downloaden.
21-07-2004, 03:25 door Anoniem
Door Thejork
Haast elke dag als ik mijn mail check krijg ik van Norton 2004 een
waarschuwing dat er in mijn local tmp folder een NAV9.tmp file is gecreeert
die het Netsky.P is gevonden. Nu krijg ik virussen binnen die Norton
automatisch delete maar ik weet niet of ze dat zijn.
tja daar had ik ook een hele tijd last van van die Netsky P het zit en blijft in je e-
mail adres zitten het enige wat je kan doen is hopen dat diegene van wie zijn
pc is besmet zijn pc cleant dat is bij mij ook gebeurd
21-07-2004, 11:07 door Anoniem
Je kan hier een handje helpen door in de Received: headers te kijken bij
welke ISP het vandaan komt. Even een abuse emailtje, knip&plak alle
headers erin en vermeldt om welk virus het gaat. De ISP doet dan de rest
(klant informeren). Als er na een paar waarschuwingen (en een aantal
abuse emails) geen reactie komt van die klant wordt (tijdelijk) dat account
uitgezet. Die klant gaat dan vanzelf bellen met zijn/haar ISP servicedesk.
21-07-2004, 12:35 door Anoniem
Door Anoniem
Je kan hier een handje helpen door in de Received: headers
te kijken bij
welke ISP het vandaan komt. Even een abuse emailtje,
knip&plak alle
headers erin en vermeldt om welk virus het gaat. De ISP doet
dan de rest
(klant informeren). Als er na een paar waarschuwingen (en
een aantal
abuse emails) geen reactie komt van die klant wordt
(tijdelijk) dat account
uitgezet. Die klant gaat dan vanzelf bellen met zijn/haar
ISP servicedesk.
Droom lekker verder.
Groot deel van de ISP's doet nooit iets met abuse mailtjes
van particulieren.

Voor de rest is het vrij eenvoudig: accepteer dit soort
problemen of stap over op een andere mailclient
25-07-2004, 15:03 door Anoniem
gewoon viruscanner gebruiken
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.