Archief - De topics van lang geleden

sexueel lastig gevallen op internet

17-12-2004, 12:16 door Anoniem, 28 reacties
mijn zoon van 8 is lastig gevallen door een "jongen" die sexuele praatjes
had en ondanks dat ik het zo vaak gezegd heb heeft hij zijn straatnaam en
woonplaats doorgegeven maar nu weet ik niet wat ik daar mee aan moet.
Mijn zoon heeft me dit niet zelf verteld maar ik heb dit terug kunnen vinden
in zijn logboekgeschiedenis maar ik durf hem nu niet eens meer buiten te
laten spelen.
Weet iemand wat ik daar mee aan moet?
Reacties (28)
17-12-2004, 12:56 door Anoniem
ik zou zoveel mogelijk log informatie doorsturen naar een meldpunt.
misschien is de beste man/vrouw wel bekent bij de politie of het meldpunt,
meer meldingen maakt sterk.
En ik zou hem niet beperken in zijn doen en laten, ik zou hem wel wat
instructies geven, niet meegaan met vreemden, altijd bij een vriendje
blijven, enzovoort....
ik zou niet overreageren maar vooral realistisch blijven anders maak je
hem ook hartstikke bang.
17-12-2004, 13:39 door Anoniem
Door Anoniem
ik zou zoveel mogelijk log informatie doorsturen naar een meldpunt.
misschien is de beste man/vrouw wel bekent bij de politie of het meldpunt,
meer meldingen maakt sterk.
En ik zou hem niet beperken in zijn doen en laten, ik zou hem wel wat
instructies geven, niet meegaan met vreemden, altijd bij een vriendje
blijven, enzovoort....
ik zou niet overreageren maar vooral realistisch blijven anders maak je
hem ook hartstikke bang.

Maar waar zou ik dan terecht kunnen ,welk meldpunt is er dan want
aangifte doen bij de politie werkt volgens mij niet dus ik was al op zoek
naar internet"politie".
17-12-2004, 13:56 door Anoniem
Aangifte doen bij de politie. Al kunnen ze er nu misschien weinig mee, er
wordt een aantekening van gemaakt. Bewaar de log bestanden, neem ze
misschien mee - wellicht dat dit figuur dit ook bij anderen probeert en is
het een bekende van ze.

En dit figuur contact probeert op te nemen kan je meteen de politie bellen
en verwijzen naar het incident waar je eerder melding van hebt gedaan.

Ga in elk geval even bij het politie bureau langs om wat advies te vragen -
daar zijn deze mensen tenslotte voor!
17-12-2004, 13:59 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
17-12-2004, 14:24 door Anoniem
Niet meer buiten laten spelen is niet echt een optie. Er
schijnt een mogelijkheid te zijn om je kids te traceren via
een mobieltje. Moeten ze em wel altijd bij hun hebben, en
aan staan en dan kan je hun precieze locatie traceren. was
eerst al in engeland, en weet nog niet of het hier al
mogelijk is maar zal vast wel komen. Zal niet voorkomen dat
je kind ontvoert wordt of iets dergelijks (in het ergste
geval) maar geeft je in elk geval een beetje gemoedsrust dat
je je kind altijd kan traceren. Kost wel geld. (1euro per
mnd ofzo per mobiel nummer)

Kon zo snel de link naar die dienst niet vinden maar hier
een artikel wat ingaat op dit verhaal alleen dan in de
toepassing dat managers hun personeel (vertegenwoordigers)
kunnen tracken via hetzelfde systeem.

http://networks.silicon.com/mobile/0,39024665,39124947,00.htm

Zowieso altijd aangifte doen. Dat jij niet weet hoe die
knakker te traceren is, betekent niet dat hij onvindbaar is.
Wel een schande dat dit een probleem is. Lopen helaas een
hoop sickos rond op deze wereld.

succes ermee

T
17-12-2004, 16:29 door DNA
Neem anders eens contact op via de site van Peter R. de Vries.

Daar is zo'n soort incident een keer uitgezonden. En
uiteindelijk hadden ze de dader achterhaald door op een
afgesproken plaats elkaar te treffen. Uiteraard was Peter
daar met zijn team.

Alleen het lullige in dit land is dat je tegenwoordig
nergens meer voor gestraft wordt. Er moet hier eerst wat
gebeuren. En zelfs dan. Succes.
17-12-2004, 19:48 door Anoniem
Voor wie het aankan, zou ook aan de "jongen" met sexuele
praatjes kunnen vragen een bestand te verzenden, terwijl je
een packet-sniffer aan hebt staan (bijvoorbeeld
http://www.ethereal.com/)

Of kijk tijdens een filetransfer met de command-prompt met
netstat -an

Met een beetje geluk heb krijg je daarmee direct het IP van
zijn aansluiting in handen. Dat is dan veel makkelijker
traceren en kan rechtstreeks naar de persoon in kwestie leiden.

Zie ook http://www.surfsafe.nl/
http://www.saferinternet.org/
17-12-2004, 20:16 door Anoniem
hm... vaag verhaal, weinig details
Hoe hadden ze kontakt ? Wat verwacht je als je een kind van
8 alleen laat chatten ? Kunnen kinderen dat tegenwoordig
al op 8 jarige leeftijd ? Over welke 'logboekbestanden'
gaat het ? Nee, het bijft een vaaaaaag verhaal!
17-12-2004, 21:32 door Anoniem
Door Anoniem
hm... vaag verhaal, weinig details
Hoe hadden ze kontakt ? Wat verwacht je als je een kind van
8 alleen laat chatten ? Kunnen kinderen dat tegenwoordig
al op 8 jarige leeftijd ? Over welke 'logboekbestanden'
gaat het ? Nee, het bijft een vaaaaaag verhaal!
Kinderen van 8 zijn tegenwoordig verder dan je denkt en het is gebeurd via
een kinderpagina waar je ook chatboxen op heb staan en je staat nu
eenmaal niet 24 uur per dag naast je kind om te kijken wat ie aan het doen
is........ normaal gesproken doet ie een spelletje of hij chat met vriendjes
van zijn klas..gewoon de normale dingen maar er zitten nu eenmaal
mensen tussen die zich voor doen als kind alleen aan hte taalgebruik
merk je als ouder zijnde dat er iets niet klopt. Deze persoon had zich zelf
toegevoegd aan msn en via de geschiedenis van die gesprekken heb ik
die alles achterhaald maar iedereen kan een emailadres open zonder
gegevens achter te laten
17-12-2004, 23:42 door G-Force
Probleem hierbij is, dat als de "dader" de minimumleeftijd van 12 jaar nog
niet bereikt heeft dat hij niet vervolgbaar en strafbaar is (volgens het
Wetboek van Strafrecht en Strafvordering).

Het enige wat ik u kan adviseren is om uw lokale politiebureau van deze
zaken in kennis te stellen en om verder advies vragen hoe te handelen in
deze zaak.
18-12-2004, 00:19 door jaapvaakvaak
Heel simpel praat er met je zoontje over en laat hem eens 2
maanden lang niet meer internetten. Als straf omdat hij het niet
verteld heeft wedden dat hij dit de volgende keer meteen meldt.
18-12-2004, 07:00 door Anoniem
Door Anoniem
hm... vaag verhaal, weinig details
Hoe hadden ze kontakt ? Wat verwacht je als je een kind van
8 alleen laat chatten ? Kunnen kinderen dat tegenwoordig
al op 8 jarige leeftijd ? Over welke 'logboekbestanden'
gaat het ? Nee, het bijft een vaaaaaag verhaal!

Je vergeet, denk ik, dat deze kinderen opgroeien in het
internet-tijdperk.
Ze leren tegenwoordig sneller chatten dan bv. hoofdrekenen.

gr. Jan :-)
18-12-2004, 07:05 door Anoniem
Door Anoniem
mijn zoon van 8 is lastig gevallen door een "jongen" die
sexuele praatjes
had en ondanks dat ik het zo vaak gezegd heb heeft hij zijn
straatnaam en
woonplaats doorgegeven maar nu weet ik niet wat ik daar mee
aan moet.
Mijn zoon heeft me dit niet zelf verteld maar ik heb dit
terug kunnen vinden
in zijn logboekgeschiedenis maar ik durf hem nu niet eens
meer buiten te
laten spelen.
Weet iemand wat ik daar mee aan moet?
Melden bij de lokale politie is een mogelijkheid, maar er is
ook een politie-prikbord: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=18
Plaats hier je verhaal ook eens.

Met dit verhaal naar Peter R. de Vries gaan lijkt me alleen
een optie als je het in de publiciteit wilt brengen!

suk6, Jan :-)
18-12-2004, 12:04 door Anoniem
Door danie
Heel simpel praat er met je zoontje over en laat hem eens 2
maanden lang niet meer internetten. Als straf omdat hij het niet
verteld heeft wedden dat hij dit de volgende keer meteen meldt.

Aan Daniel: Als ik je goed begrijp wil jij het kind straffen omdat hij het
gemeld heeft? De volgende keer zal een kind ook kunnen denken: "als ik
het vertel krijg ik straf, ik zeg maar niets". Dan bereik je dus het
tegenovergestelde.

Je kan een kind geen straf geven omdat hij / zij het goede probeert te doen.

Aan vraagsteller / anoniem: Natuurlijk moet je er gewoon met het kind over
praten. Kinderen begrijpen en kunnen meer dan dat menig volwassene
denkt. Wees wel zeer duidelijk. In wat mag en wat niet mag. En heel
belangrijk: LEG UIT waarom iets wel of niet mag.
18-12-2004, 12:37 door Anoniem
Door Anoniem
Voor wie het aankan, zou ook aan de "jongen" met sexuele
praatjes kunnen vragen een bestand te verzenden, terwijl je
een packet-sniffer aan hebt staan (bijvoorbeeld
http://www.ethereal.com/)

Je kan misschien ook een mailtje versturen middels
http://www.readnotify.com dan krijg je het IP-adres terug van waar
het mailtje geopend is.... misschien dat de politie daar wat
mee kan... Met de huidige wetgeving mag iedere
opsporingsambtenaar gegevens bij een ISP vorderen....
18-12-2004, 22:02 door Anoniem
Bizar verhaal.

Aangifte doen bij de politie in jouw woonplaats, er is
namelijk altijd iets aan te doen wanneer het daadwerkelijk
een pedofiel betreft. Altijd!!
22-12-2004, 17:25 door Anoniem
Door Anoniem
mijn zoon van 8 is lastig gevallen door een "jongen" die sexuele praatjes
had en ondanks dat ik het zo vaak gezegd heb heeft hij zijn straatnaam en
woonplaats doorgegeven maar nu weet ik niet wat ik daar mee aan moet.
Mijn zoon heeft me dit niet zelf verteld maar ik heb dit terug kunnen vinden
in zijn logboekgeschiedenis maar ik durf hem nu niet eens meer buiten te
laten spelen.
Weet iemand wat ik daar mee aan moet?

Waarom moet je zoon van 8 al aan de chat ??? laat hem nog even
wachten met internetten en chatten.
En verder zou ik ook wat PC restrickties gaan instellen.

Bezint eer gij begint
23-12-2004, 16:57 door Anoniem
Dat kinderen van 8 tegenwoordig verder dan je denkt en het is gebeurd via
een kinderpagina, wil niet zeggen dat je je kinderen dit ook moet laten
doen.
Wat is trouwens de waarde om hem al te laten chatten op deze leeftijd ?

Ga er in het vervolg naast zitten, en beperk het chatten nou eens.
En verdiep u eerst eens in de mogelijke gevolgen van Internet, alvorens er
mee aan de slag te gaan.

Er zijn best goede security site te vinden en programma's. Ga daar maar
eens naar op zoek. De meeste mensen doen dat pas nadat ze in de
problemen komen.

Verder veel succes
24-12-2004, 09:11 door Anoniem
Door Anoniem
Dat kinderen van 8 tegenwoordig verder dan je denkt en het is gebeurd via
een kinderpagina, wil niet zeggen dat je je kinderen dit ook moet laten
doen.
Wat is trouwens de waarde om hem al te laten chatten op deze leeftijd ?

Ga er in het vervolg naast zitten, en beperk het chatten nou eens.
En verdiep u eerst eens in de mogelijke gevolgen van Internet, alvorens er
mee aan de slag te gaan.

Er zijn best goede security site te vinden en programma's. Ga daar maar
eens naar op zoek. De meeste mensen doen dat pas nadat ze in de
problemen komen.

Verder veel succes
Goedemorgen,
Beste mensen, van mij mocht ie ook niet chatten met jan en alleman hij
heeft een msn site en daar staan een paar vriendjes van zijn klas op en
dat mocht van mij maar aangezien mij zoon dus precies weet hoe die
computer werkt weet hij ook naar andere pagina's toe te gaan, ik had er al
een kinderslot op dus geen sex en dat soort dingen, maar hij heeft die
pagina via funnygames dus ontdekt en dat is een pagina met
kinderspelletjes, via deze pagina kon ie naar pasiworld en dat is een
chatroom. En ik hou hem best wel in de gaten maar ik ben ook wel eens in
de keuken of even mijn was opvouwen of zoiets dergelijks.
Maar in ieder geval bedankt voor de opmerkingen.
24-12-2004, 17:25 door DNA
Laatst gewijzigd: 24-12-2004 15:09
Werkstraf voor seks-chat met 9-jarig meisje
Een 29-jarige man uit Boxmeer is door de rechtbank in
Haarlem veroordeeld tot 180 uur werkstraf en een half jaar
voorwaardelijk voor seksueel getinte chatsessies met een
9-jarig meisje.

Geslachtsdeel
A. van der M. toonde via een webcam zijn geslachtsdeel aan
het meisje en bevredigde zichzelf daarbij. Volgens de man
was het niet de bedoeling dat het kind dit zag.

Tina
Ook leerde hij het meisje om zichzelf te bevredigen. Volgens
hem gebeurt dat dagelijks op internet. Hij leerde het meisje
kennen in de MSN-chatbox en deed zich voor als redacteur van
het meisjesblad Tina.

Prijs
Jonge meisjes werden op internet opgeroepen uitdagende
foto's naar de man te sturen. Ze zouden daarmee kans maken
op een prijs.

Dus er wordt wel degelijk iets aan deze zaken gedaan. Ben er mee eens nog te weinig en de straffen zijn nog steeds te ligt. Want bij deze persoon hadden ze zijn PIK moeten afhakken. Bron rtl4
24-12-2004, 17:36 door rob
Mjah.. dat kind kun je toch niet telkens in de gaten
houden.. je kunt toch ook op je kind vertrouwen wat dat
betreft ofniet? Gewoon goed voorlichten
25-12-2004, 11:42 door Anoniem
Door Anoniem
Aan Daniel: Als ik je goed begrijp wil jij het kind straffen
omdat hij het
gemeld heeft? De volgende keer zal een kind ook kunnen
denken: "als ik
het vertel krijg ik straf, ik zeg maar niets". Dan bereik je
dus het
tegenovergestelde.

Je kan een kind geen straf geven omdat hij / zij het goede
probeert te doen.

Aan vraagsteller / anoniem: Natuurlijk moet je er gewoon met
het kind over
praten. Kinderen begrijpen en kunnen meer dan dat menig
volwassene
denkt. Wees wel zeer duidelijk. In wat mag en wat niet mag.
En heel
belangrijk: LEG UIT waarom iets wel of niet mag.

Beter lezen alvorens te reageren...

Topicstarter schreef:

Mijn zoon heeft me dit niet zelf verteld maar ik heb dit
terug kunnen vinden
in zijn logboekgeschiedenis


danie schreef:

Heel simpel praat er met je zoontje over en laat hem eens 2
maanden lang niet meer internetten. Als straf omdat hij
het niet
verteld heeft
wedden dat hij dit de volgende keer meteen
meldt.

Jij / U (vul zelf maar in) ;) schreef:

Aan Daniel ? : Als ik je goed begrijp wil jij het
kind straffen omdat hij het
gemeld heeft? De volgende keer zal een kind ook kunnen
denken: "als ik
het vertel krijg ik straf, ik zeg maar niets". Dan bereik je
dus het
tegenovergestelde.

ONTOPIC:
Ik zou het zo snel mogelijk bij de verschillende instanties
melden en waar mogelijk zelf (evt. met behulp van een
computerdeskundige) op zoek gaan wie deze gluiperd nu
werkelijk is.......
Qua behulpzaamheid en digitale kennis is de politie niet je
beste vriend :(
Er moet vaak eerst iets gebeuren... en achteraf krijg je dan
weer dat achterlijke gezeur Hoe heeft dit kunnen gebeuren
?..


Succes
27-12-2004, 13:17 door Anoniem
laat hem buitenspelen, als je die jongen ziet sla je hem in elkaar, al die
goorlappen op het net

bah
27-12-2004, 13:29 door Zarco.nl
Probeer te achterhalen of deze persoon e-mails heeft
verstuurd naar je zoontje. Een e-mail bevat een zogenaamd
IP-adres. Dit adres is (meestal tijdgebonden) gekoppeld aan
een computer wanneer contact maakt met het Internet. De
provider van de gebruiker kan te alle tijden nagaan wie een
IP-adres heeft gebruikt op een bepaald tijdstip. Wanneer er
strafbare feiten worden gepleegd (zeker in het geval van
kindermisbruik) zal men meestal deze gegevens overhandigen
aan justitie.
Dit adres is in principe te vervalsen, maar het is in ieder
geval een begin.
Succes en laat het even weten hoe het gaat. Ook als je nog
verdere hulp nodig hebt, want ik denk dat er genoeg mensen
zijn om je hierbij willen helpen dit soort zieke geesten
achter de tralies te krijgen.
27-12-2004, 16:48 door Anoniem
Door ZZ
Succes en laat het even weten hoe het gaat. Ook als je nog
verdere hulp nodig hebt, want ik denk dat er genoeg mensen
zijn om je hierbij willen helpen dit soort zieke geesten
achter de tralies te krijgen.

Waarschijnlijk heb je wel gelijk hoor, maar je ziet ook vaak
dat als iemand bijv wilt 'leren' hoe je mail kan hacken (of
iets dergelijks) ze ook vaak komen met een zielig verhaal
vanuit de slachtoffer rol. Zeker op dit soort sites zijn ze
vaak op zoek naar antwoorden die ze niet zouden krijgen
wanneer ze de 'echte' vraag zouden stellen.

Zorg dus dat je altijd precies 'genoeg' zegt, maar zeker
niet teveel! (get it?)

Social engineering is in principe een groter gevaar dan welk
virus of stukje spyware wat er is, omdat je er alleen met
'gezond verstand' wat aan kunt doen.

En waar staat dat ip adres dan in die verstuurde mails???

Succes T
29-12-2004, 15:06 door Anoniem
doe net alsof je je zoon bent, ga met die pedo praten, spreek met 'm af,
neem wat zware jongens mee, en lever 'm geboeid af bij de politie.

dat zou ik doen, maar ik heb dan ook weinig respect voor zowel de politie
als de pedofielen
29-12-2004, 17:51 door Anoniem
Even inbreken op deze "SBS" discussie :)
Roep sex en kinderen in een zin, prompt iedereen in paniek.
Ik heb hier geen enkel stuk uit het log gepost zien worden
en kan dus ook niet de inhoud beoordelen, zoals niemand hier.
Voor het zelfde geld zit het kind in kwestie gewoon te
chatten met een ander, mogelijk iets ouder kind. Vroeg of
laat zal die gezonde interesse zich toch profileren en is
het aanzienlijk ongezond om als ouder daar al te paniekerig
op te reageren.
Zo zijn wij ook geweest en konden wij met onze vragen onze
ouders ook behoorlijk doen bijkleuren of met het onderwerp
sex in de hand de grootjes de gordijnen in jagen.
Maar is het altijd goed als ouder een oogje in het zeil te
houden en natuurlijk behoort bezorgdheid ook tot het
ouderschap. Probeer er geen obsessie van te maken. Dat zal
het kind meer schade doen, dan je voor mogelijk houdt.
Bij twijfel ga je gewoon met de logs naar de politie, dat
mede kan helpen het gevaar te relativeren. Mocht daaruit
voortvloeiend aanleiding toe zijn, zullen er dan verdere
stappen worden genomen.
Je komt niet verder door daar over te speculeren, maar door
rationeel gericht te handelen.
29-12-2004, 17:57 door Anoniem
Door Anoniem
Waarschijnlijk heb je wel gelijk hoor, maar je ziet ook vaak
dat als iemand bijv wilt 'leren' hoe je mail kan hacken (of
iets dergelijks) ze ook vaak komen met een zielig verhaal
vanuit de slachtoffer rol. Zeker op dit soort sites zijn ze
vaak op zoek naar antwoorden die ze niet zouden krijgen
wanneer ze de 'echte' vraag zouden stellen.
Cracken.
In ieder geval zijn zulke mensen ervan verzekerd dat zij een
stormloop kunnen verwachten aan reacties van mensen waarvan
de ongezonde fantasie een loopje met ze neemt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.