Archief - De topics van lang geleden

Hoe kan ik mijn IP adres beveiligen?

05-05-2005, 19:20 door Anoniem, 31 reacties
Onlangs ben ik erachter gekomen dat iemand anders in kan loggen op
mijn hotmail account. Ik ben hierachter gekomen omdat deze persoon
vervelende e-mails heeft verstuurd vanuit mijn account naar mensen uit
mijn contactpersonenlijst. Ik heb een aantal malen het wachtwoord
verandert maar dat heeft niet geholpen totdat ik het naar het originele
wachtwoord heb terugzet. Het vervelende is dat deze persoon nu via een
fakemail site alsnog mijn e-mail als afzender opgeeft. Het is mij
ondertussen al een paar maal gebeurd dat mijn IP adres eveneens in de
headers van deze mails wordt gebruikt. Hoe kan dit? En vooral: wat kan ik
er tegen doen? Ik heb aan mensen die e-mail van mijn hotmail hebben
ontvangen gevraagd om de headers te controleren op IP adres, maar deze
zijn over het algemeen van openbare computers dus daar heb ik niets aan.
Ik kom langzamerhand achter steeds meer vervelende dingen, zo heeft
deze persoon ook een profiel aangemaakt van mij op een aantal dating
sites en kan ik me niet aanmelden bij msn of er is weer een lijstje mensen
die zich als contactpersoon hebben aangemeld. Wat kan ik hieraan doen
en hoe kan ik misbruik van mijn IP adres voorkomen? Ik wist niet dat dit
misbruikt kon worden trouwens!? Ik heb al contact gehad met de provider
en met hotmail.
Gr. M-jeanne
Reacties (31)
05-05-2005, 22:51 door Anoniem
Ik denk dat je beter in contact met de politie kunt treden
om hiervan aangifte te doen, en je computer wellicht beter
ook (forensisch) te laten onderzoeken.
Naar mijn idee is dit advies beter voor je, gelet op hoe
e.e.a. zich manifesteerd.
En volg vervolgens hun advies op.
06-05-2005, 11:34 door Anoniem
Ik zou ook even je "geheime" vraag een stuk moeilijker maken,
verder moet je je PC scannen op trojans..
Contact opnemen met de politie lijkt me helaas zinloos,
aangezien ze hier de kennis noch mankracht voor hebben,
misschien al je zelf bewijs kan verzamlen, dat ze pas tot
enige actie kunnen/zullen overgaan..

Mijn 1ste ged8te is dat er een "backdoor" op je peesee is
geinstalleerd, en het is zaak om dat eerst te onderzoeken
en/of te fixen, daarna pas een nieuw hotmail-adres aanmaken,
en deze vergeten.
Het is naar, maar lijkt me de enige sensible oplossing...
07-05-2005, 20:49 door Anoniem
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad al contact met de politie
gehad. Zij hebben een aantal nuttige aanwijzingen en tips gegeven. Ik heb
mijn computer gescand op trojans, virussen etc maar meer verstand dan
dat heb ik er niet van. Inmiddels wel een betere firewall genomen en nu
krijg ik telkens melding van een IP conflict (wat is dat?). Mijn provider gaat
hier actie op ondernemen. De politie kan verdere stappen ondernemen
zodra ik meer aanwijzingen heb. De meeste e-mails zijn verzonden via nep
e-mail sites en blijkt nu door een gebruiker met een anoniem surfen IP.
Dus ik ben een beetje afhankelijk van de medewerking van de beheerders
van die sites. Andere IP adressen zijn van computers op netwerken van
diverse onderwijsinstellingen, hier kan de beheerder van deze netwerken
niets mee omdat het op openbare werkplekken is waar niet hoeft te
worden ingelogd. Heef iemand enig idee wat een IP conflict precies
inhoud. De volledige melding is: IP conflict, andere computer met dit IP
adres op netwerk aanwezig. Alvast bedankt!
07-05-2005, 21:57 door Anoniem
Een IP-conflict wil zeggen dat iemand al of niet opzettelijk
van jouw verbinding gebruik maakt. Indien opzettelijk wordt
dit IP Hijacking genoemd (IP diefstal). Je provider kan in
principe achterhalen wie hier verantwoordelijk voor is.
Dit is, lijkt mij, een aanwijzing waar de politie ook wat
mee kan. Contact tussen de politie en ISP zou in deze
wenselijk kunnen zijn vanwege de aard van de problematiek.
Dit IP conflict vind ik in dat licht wel erg toevallig dat
de dader zou kunnen duiden, aangenomen dat je computer
rechtstreeks op het modem is aangesloten.
07-05-2005, 23:38 door Anoniem
Een kleine aanvulling:
Weet je of je jou IP al een poosje hebt of dat dit misschien
onlangs is gewijzigd?
Soms delen ISP's hun netwerk anders in waardoor per
aansluiting nieuwe IP's worden uitgegeven. Hoe zekerder je
bent dat je je huidig IP al een poos hebt en dit niet recent
is gewijzigd, des te waarschijnlijker is er een relatie
tussen het IP conflict en de problematiek.
Dit zou bij een contact tussen politie en ISP ook kunnen
worden uitgesloten of bevestigd, maar is het natuurlijk
prettig wanneer je dit zelf al zeker weet.
Dit zou je bij twijfel bij je ISP na kunnen vragen.

Mocht je IP recent wel zijn gewijzigd door werkzaamheden bij
de ISP (in dit geval een nodemove geheten) is de kans
aanwezig dat het IP conflict en problematiek elkaar
overlappen maar niet noodzakelijkerwijs met elkaar te maken
hoeven te hebben.
10-05-2005, 00:10 door Anoniem
Ik ben via een netwerkkaart verbonden met een draadloosnetwerk. Mijn
computer is niet de host computer. Ik heb dit IP adres al ik denk sinds juli /
augustus vorig jaar, het netwerk is al langer in dit huis aanwezig, maar
mijn vorige computer was te oud. Hardstikke bedankt voor deze informatie,
ik kan hier weer mee verder! Inmiddels is er een tweede probleem
bijgekomen, ik krijg diverse e-mails van niet bestaande adressen die ook
niet aan mijn e-mailadres zijn gericht. Bij al deze e-mails zit een worm
virus ingesloten (lang leve de virus scanner) en ze zijn allen afkomstig van
een en hetzelfde IP adres (niet de mijne dus een foutje van de dader?).
Kan ik hier iets tegen doen (behalve alles doorsturen naar abuse@) en is
er een manier om de persoon achter het IP adres te achterhalen?
10-05-2005, 03:58 door Anoniem
Ah een draadloos netwerk...
Dit zal wel die IP headers in emails en IP conflicten
verklaren. Hoe is het gesteld met de security van je
draadloos netwerkje?
10-05-2005, 08:24 door Anoniem
10-05-2005, 10:18 door SirDice
Inmiddels is er een tweede probleem
bijgekomen, ik krijg diverse e-mails van niet bestaande
adressen die ook niet aan mijn e-mailadres zijn gericht. Bij al deze e-mails
zit een worm virus ingesloten (lang leve de virus scanner) en ze zijn
allen afkomstig van een en hetzelfde IP adres (niet de mijne dus een foutje van de dader?). Kan ik hier iets tegen doen (behalve alles doorsturen naar
abuse@) en is er een manier om de persoon achter het IP adres te
achterhalen?
Kort en krachtig, nee. Alleen de ISP van wie dat IP adres is weet dit naar een persoon te herleiden. Dankzij onze privacywetgeving kun jij er niet achterkomen (en iemand anders niet achter jouw gegevens via je IP).
10-05-2005, 18:02 door Anoniem
Door Anoniem
Ah een draadloos netwerk...
Dit zal wel die IP headers in emails en IP conflicten
verklaren. Hoe is het gesteld met de security van je
draadloos netwerkje?

Niet zo best ben ik bang. Eigenlijk heeft niemand hier in huis echt meer
verstand van PC's en netwerk dan Zonealarm downloaden en niet op pop
ups klikken. Een ander meisje hier in huis wordt zo ongeveer chronisch
gestalkt door de crazy frog pop up. Ik ben nu wel zoveel mogelijk informatie
aan het zoeken en heb inmiddels de hulp ingeroepen van een
systeembeheerder van een bedrijf waar ik heb gewerkt.
10-05-2005, 18:03 door Anoniem
Door SirDice
Inmiddels is er een tweede probleem
bijgekomen, ik krijg diverse e-mails van niet bestaande
adressen die ook niet aan mijn e-mailadres zijn gericht. Bij al deze e-mails
zit een worm virus ingesloten (lang leve de virus scanner) en ze zijn
allen afkomstig van een en hetzelfde IP adres (niet de mijne dus een foutje
van de dader?). Kan ik hier iets tegen doen (behalve alles doorsturen naar
abuse@) en is er een manier om de persoon achter het IP adres te
achterhalen?
Kort en krachtig, nee. Alleen de ISP van wie dat IP adres is weet dit naar
een persoon te herleiden. Dankzij onze privacywetgeving kun jij er niet
achterkomen (en iemand anders niet achter jouw gegevens via je IP).

Dat is ook heel terecht, ik heb evenmin iets in de privacy van iemand
anders te zoeken. Indien de politie deze gegevens bij mijn ISP opvraagt,
mogen zij deze informatie dan wel onderling uitwisselen?
10-05-2005, 18:04 door Anoniem
Jazeker! Dank je voor link!
10-05-2005, 18:51 door SirDice
Dat is ook heel terecht, ik heb evenmin iets in de
privacy van iemand
anders te zoeken.
Terecht inderdaad :)

Indien de politie deze gegevens bij mijn ISP opvraagt,
mogen zij deze informatie dan wel onderling uitwisselen?
Alleen indien de politie toestemming heeft van de Officier
van Justitie mag een ISP deze gegevens overhandigen. De OvJ
geeft de toestemming alleen als de politie aannemelijk kan
maken dat jij iets strafbaars hebt gepleegt.
10-05-2005, 23:51 door Anoniem
Door SirDice
Dat is ook heel terecht, ik heb evenmin iets in de
privacy van iemand
anders te zoeken.
Terecht inderdaad :)

Indien de politie deze gegevens bij mijn ISP opvraagt,
mogen zij deze informatie dan wel onderling uitwisselen?
Alleen indien de politie toestemming heeft van de Officier
van Justitie mag een ISP deze gegevens overhandigen. De OvJ
geeft de toestemming alleen als de politie aannemelijk kan
maken dat jij iets strafbaars hebt gepleegt.

Oke, dus als ik aangifte heb gedaan dan is dit een mogelijkheid? Bedankt
voor alle informatie. Ik ben hier erg mee geholpen.
23-05-2005, 11:25 door Anoniem
Volgens mij ben ik gehacked! Telkens als ik office opstart dan verschijnt er
een Mr.Paperclip op mijn scherm en die stalked me al enkele weken. Weet
iemand hoe ik achter het IP adres (of nog beter: de adresgegevens) van de
Paperclip kom zodat ik aangifte kan doen bij de politie??? HELP!!
23-05-2005, 19:48 door Anoniem
whaaaaaaaaaahahahaha, onbetaalbaar die laatste.
05-06-2005, 16:28 door Anoniem
Door Anoniem

Volgens mij ben ik gehacked! Telkens als ik office opstart dan verschijnt er
een Mr.Paperclip op mijn scherm en die stalked me al enkele weken. Weet
iemand hoe ik achter het IP adres (of nog beter: de adresgegevens) van de
Paperclip kom zodat ik aangifte kan doen bij de politie??? HELP!!

Kan men echt zo dom zijn?
zet dan die paperclip uit!!!!!
06-06-2005, 09:49 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem

Volgens mij ben ik gehacked! Telkens als ik office opstart dan verschijnt er
een Mr.Paperclip op mijn scherm en die stalked me al enkele weken. Weet
iemand hoe ik achter het IP adres (of nog beter: de adresgegevens) van de
Paperclip kom zodat ik aangifte kan doen bij de politie??? HELP!!

Kan men echt zo dom zijn?
zet dan die paperclip uit!!!!!


Ik heb screenshots gemaakt en aangifte gedaan bij politie. Ze stellen nu
een onderzoek in want het lijkt te maken te hebben met een trojan in .DOC
documenten.
06-06-2005, 12:06 door Anoniem
en xls en pps
06-06-2005, 16:30 door Anoniem
juist, dit zeer gevaarlijke houten paard duikt bij menig pc
gebruiker op de laatste tijd. Alle sporen verwijzen naar een
griekse god die hoog in de wolken onder hoongelach zijn
houten toorn over de nietsvermoedende gebruiker stuurt.
Instanties als CIA en FBI zitten er al bovenop en denken
door deze aktie het gewicht van de wolk te doen vergroten
zodat deze naar benee zakt. Om daarna de god van zijn
trojaanse paard te stoten.
Ik hoop dat ze succes hebben.
07-06-2005, 09:03 door Anoniem
ik hoop het ook!

de paperclip is al een paar dagen weg trouwens!
26-07-2006, 21:18 door Anoniem
Weet iemand toevallig hoe je dat vervelende hondje kwijtraakt?
27-07-2006, 12:47 door SirDice
Waar gaat dit over?!?!?

Redactie, m.i. mag deze onzin met pensioen.
30-07-2006, 12:42 door G-Force
Door Anoniem
juist, dit zeer gevaarlijke houten paard duikt bij menig pc
gebruiker op de laatste tijd. Alle sporen verwijzen naar een
griekse god die hoog in de wolken onder hoongelach zijn
houten toorn over de nietsvermoedende gebruiker stuurt.
Instanties als CIA en FBI zitten er al bovenop en denken
door deze aktie het gewicht van de wolk te doen vergroten
zodat deze naar benee zakt. Om daarna de god van zijn
trojaanse paard te stoten.
Ik hoop dat ze succes hebben.

Nog zo iemand die te vaak in Fantasialand heeft rondgelopen...
30-07-2006, 12:43 door G-Force
Door Anoniem
Weet iemand toevallig hoe je dat vervelende hondje
kwijtraakt?


Gewoon WOEF! zeggen.
30-07-2006, 12:45 door G-Force

Kan men echt zo dom zijn?
zet dan die paperclip uit!!!!!

Volgens mij wordt het tijd om de computer uit te zetten. Of
moeten we nog gaan uitleggen waar de AAN/UIT knop zit?
01-08-2006, 15:23 door Posje
Niet op reageren. Flauwe grap
04-08-2006, 22:07 door Anoniem
Iemand beschuldigd mij dat ik op zijn pc heb ingebroken en zijn
mail heb zitten lezen... Ik weet er van niets en hij zegt bewijzen te
hebben gekregen van de politie. Volgens mij is het bluf en anders
een behoorlijk bedreiging naar mij toe... Wie weet ofdat je zomaar
informatie krijgt bij de politie over het pc gebruik van iemand anders.
Er bestaat toch zoiets als persoons bescherming???
05-08-2006, 09:47 door Anoniem
maak voor een nieuwe vraag toch een nieuw onderwerp. en ga naar de
politie met een vraag als dit, die zullen je vermoedelijk meteen vertellen dat
dit inderdaad niet zo gebeurt.
26-08-2010, 22:43 door Anoniem
Ey gasten weet een van jullie waar de ' any key' zit ik kan die niet op mijn toetsenbord vinden.

Alvast bedank
Gerard van Hier Achtert :D
29-08-2010, 00:15 door Anoniem
De any key dat is alt + F4
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.