Onze onderzoeken tonen juist keer op keer aan dat er op steeds
grotere schaal wordt gefraudeerd met persoonsgegevens en dat bedrijven
niet altijd de juiste maatregelen hebben getroffen om onrechtmatig
gebruik van klantgegevens tegen te gaan.
Als dit echt zo serieus probleem zou zijn zou dit ook wel gemeld zijn bij de
consumenten bond. Waarom zijn hier geen testen over? Waarom wordt
door de arbo-dienst hier op geen zwaardere lasten gelegd als het gaat om
de beveiliging van klant gegevens?
Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met een kopie van rijbewijs en
bankpas of creditcard een lening aan te vragen bij een financiële
instelling.
Je kan dan wel een kopie van een rijbewijs of paspoort hebben maar het
voor het openen van een rekening moet je een paspoort laten zien.Waar
voor je een "Geldig" legitmatie bewijs voor nodig hebt om een valse
rekening te openen dus die acepteren geen kopie van een paspoort.Dus
dit houd in dat als het zelfs mogelijk is een lening af te sluiten ze zo
kunnen tracen waar het geld na toe is gegaan.
Bij elkaar gezien vind ik het nog al vergaan en moet je spreek je slechts
over een kleine groep die weten wat ze doen en dan praat je niet van
zo maar een kopietje van een paspoort.