Poll
image

Ga jij Service Pack 2 installeren ?

maandag 16 augustus 2004, 09:45 door Redactie, 50 reacties
Nee
11.85%
Ik wacht nog even
34.85%
Ik gebruik geen XP
15.95%
Ja
37.36%
Reacties (50)
16-08-2004, 11:06 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
16-08-2004, 11:19 door Anoniem
ik wil eerst een tijdje aanzien hoe andere sp2 vinden en hoe het in het
algemeen draait voor ik ook maar uberhaupt aan het testen van sp 2 begin.
16-08-2004, 11:24 door Anoniem
Heb mket de beta's nog geen problemen gehad, dus ik verwacht dat het
zonder la te veel ellende overgaan wel okee moet komen.
iig bij mijn toch minimaal geinstaleerde systeem
16-08-2004, 12:22 door Anoniem
Ja, maar enkel om de prachtige functie "show updates" (en dan juist, het
uitvinken hiervan) in software management. SP 2 draait naar behoren, firewall
etc. wel uitgezet. Het lijkt wel alsof sommige dingen langzamer lopen, moet ik
nog even naar kijken.
16-08-2004, 15:23 door Anoniem
SP2 heb ik geinstalleerd. En ook zonder problemen. RC1 en RC2 had ik
hiervoor ook al, en toen waren er bij mijn geen problemen. Ondanks het feit
dat de installatie van SP2 voor bedrijven een probleem kan vormen, ben ik er
wel voor dat zij nieuwe machines wel standaard met SP2 installeren. Het
maakt de machine toch veiliger, en een kale installatie met SP2 levert
sowieso de minste problemen op.
16-08-2004, 16:45 door Anoniem
Ik vind windows het beste gaming platform ooit :-)
17-08-2004, 02:57 door Anoniem
Jah!!! Windows is leker vet voor gamesz!!!
Unreal touranment rulezz!! VET.
17-08-2004, 08:07 door Anoniem
Windows is lekker FET voor CIDS lol

Tjonge jonge jonge, het enige dat windows voor heeft op elk ander OS is het
jasje, meer niet.
Onder de motorkap is het een zootje.
17-08-2004, 08:11 door Anoniem
Trouwens, PC's zijn nooit gemaakt voor spellen.
Daar hadden we vroeger Commodore voor, maar helaas, die zijn 'vermoord'
door Bill Gates.

Wil je de kracht zien van Commodore van 20 jaar geleden ?
Check dan dit : http://www.farb-rausch.com.
Die gasten proppen 15 minuten echte muziek samen met 15 minuten 3D
video in nog geen 64 KB ! Ja je leest het goed 64 KB en dat 20 jaar geleden.
En jullie maar denken dat de nieuwste apparatuur het topje van de ijsberg is
lol.
Bedonderd worden jullie allemaal door Bill 'Hitler' Gates.
17-08-2004, 11:14 door Anoniem
Door redactie
Ga jij Service Pack 2 installeren ?
Ja echt wel!!!!

apt-get install sp2 :D
17-08-2004, 12:03 door Anoniem
Ik wacht nog wel even.

Het systeem hier draait als een zonnetje en is goed
beveiligd, vanuit dat oogpunt is SPII niet direct
noodzakelijk en wil ik de voordelen en de nadelen eerst goed
op een rijtje zien voor ik overga tot installatie.

Tot nu toe heb ik geen informatie dat het noodzakelijk is
SPII te installeren.
17-08-2004, 12:05 door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens, PC's zijn nooit gemaakt voor spellen.
Daar hadden we vroeger Commodore voor, maar helaas, die zijn 'vermoord'
door Bill Gates.

Wil je de kracht zien van Commodore van 20 jaar geleden ?
Check dan dit : http://www.farb-rausch.com.
Die gasten proppen 15 minuten echte muziek samen met 15 minuten 3D
video in nog geen 64 KB ! Ja je leest het goed 64 KB en dat 20 jaar geleden.
En jullie maar denken dat de nieuwste apparatuur het topje van de ijsberg is
lol.
Bedonderd worden jullie allemaal door Bill 'Hitler' Gates.
Tjeez, dat is een tijd geleden. Mooie tijden....
18-08-2004, 09:35 door Anoniem
aanraader w8 iedergeval nog 3 maanden na officeele uitbreng van xp service
pack2,in mijn geval geen xp
18-08-2004, 10:00 door Anoniem
Zo'n 35% wacht nog even. Dat houdt dus in dat die de ca. 800 fixes mislopen
en gedurende het wachten extra vatbaar zijn voor aanvallen. 35% neemt het
risico een virushaard te worden.
18-08-2004, 10:30 door Anoniem
Nee, ff anders bekijken: 35% heeft namelijk de lijst met zogenaamde
kritische software eens goed bekeken, zijn er achter gekomen dat de
software die men gebruikt problemen kan krijgen met SP2, heeft dat echter
wel nodig en wacht dus ff op nieuwere versie van die software.

Ik denk dat van die 35% pak 'm beet 85% zich donders goed bewust is van
security en er wel voor zorgen dat ze een firewall en geupdate virus- en
spywarescanners hebben draaien. Dus dat geouwehoer van het risico een
virushaard worden snijdt m.i. geen hout.

Let's face it: als Microsoft XP compleet opnieuw vanaf scrap opgebouwd en
uitvoerig getest zou hebben, was dit alles niet nodig geweest. Verder is
Microsoft nog steeds te afhankelijk van derden vwb drivers. Die maken wel
deel uit van de core van XP, en aangezien de regel ' garbage in = garbage
out' nog steeds geldt worden sommige systemen met XP instabieler en
minder veilig door slecht geschreven drivers, kijk bijvoorbeeld maar eens
naar Creative, die heeft al een partij bagger-drivers geschreven!

Zolang dat probleem nog niet onderkend is, gecombineerd met het
voortborduren op de ' oude' Windows-source blijft dit probleem. Vergelijk:
Internet Explorer is ook meer en meer uitgebouwd, uitgaande van reeds
bestaande code. Tel daar ook nog eens bij op dat men bij Microsoft denkt zo
sterk te zijn door zelf standaarden te maken en aan te passen (ActiveX,
slechte rendering van CSS, maximaal toepassen van OLE en DDE). Gevolg:
het begint buggy te worden en de veiligheidslekken nemen toe.

Dit zijn voor mij genoeg redenen om Microsoft niet het volle vertrouwen te
geven vwb SP2. Ik wacht nog even, en zodra de software op mijn systeem
dusdanig is vernieuwd dat het wel overweg kan met XP SP2, en zodra
duidelijk is hoe stabiel SP2 precies is installeer ik dat pas. Niet nu, want ik
heb data die me net even te kostbaar is om dat te laten verkloten.
18-08-2004, 10:57 door Anoniem
Door Anoniem
Nee, ff anders bekijken: 35% heeft namelijk de lijst met zogenaamde
kritische software eens goed bekeken, zijn er achter gekomen dat de
software die men gebruikt problemen kan krijgen met SP2, heeft dat echter
wel nodig en wacht dus ff op nieuwere versie van die software.

Ik denk dat van die 35% pak 'm beet 85% zich donders goed bewust is van
security en er wel voor zorgen dat ze een firewall en geupdate virus- en
spywarescanners hebben draaien. Dus dat geouwehoer van het risico een
virushaard worden snijdt m.i. geen hout.

Let's face it: als Microsoft XP compleet opnieuw vanaf scrap opgebouwd en
uitvoerig getest zou hebben, was dit alles niet nodig geweest. Verder is
Microsoft nog steeds te afhankelijk van derden vwb drivers. Die maken wel
deel uit van de core van XP, en aangezien de regel ' garbage in = garbage
out' nog steeds geldt worden sommige systemen met XP instabieler en
minder veilig door slecht geschreven drivers, kijk bijvoorbeeld maar eens
naar Creative, die heeft al een partij bagger-drivers geschreven!

Zolang dat probleem nog niet onderkend is, gecombineerd met het
voortborduren op de ' oude' Windows-source blijft dit probleem. Vergelijk:
Internet Explorer is ook meer en meer uitgebouwd, uitgaande van reeds
bestaande code. Tel daar ook nog eens bij op dat men bij Microsoft denkt zo
sterk te zijn door zelf standaarden te maken en aan te passen (ActiveX,
slechte rendering van CSS, maximaal toepassen van OLE en DDE). Gevolg:
het begint buggy te worden en de veiligheidslekken nemen toe.

Dit zijn voor mij genoeg redenen om Microsoft niet het volle vertrouwen te
geven vwb SP2. Ik wacht nog even, en zodra de software op mijn systeem
dusdanig is vernieuwd dat het wel overweg kan met XP SP2, en zodra
duidelijk is hoe stabiel SP2 precies is installeer ik dat pas. Niet nu, want ik
heb data die me net even te kostbaar is om dat te laten verkloten.

Je verkijkt je op vier dingen:

1) Softwareconstructie is ietsje ingewikkelder dan je doet voorkomen.
2) Bijbehorende testtrajecten zijn nooit waterdicht.
3) De code van Microsoft zit goed in elkaar, drivers van derden heeft Microsoft
niets over te zeggen.
4) Je overschat die 35%; ik denk dat zich nog geen 15 procent bewust is van
security en dat nog geen 2% daadwerkelijk de lijst van software heeft
bekeken.

Je schat het risico van SP2 dus hoger in dan van virusinfectie. Dat hoeft niet
verkeerd te zijn. SP2 testen lijkt me ook niet verkeerd. Als een kip zonder kop
afwachten zoals de meesten doen (dus niet wat jij voorsteld) is gewoon dom.
18-08-2004, 11:26 door Anoniem
Door Anoniem
Zo'n 35% wacht nog even. Dat houdt dus in dat die de ca. 800
fixes mislopen
en gedurende het wachten extra vatbaar zijn voor aanvallen.
35% neemt het
risico een virushaard te worden.


Jij voelt je echt niet lekker zeker?
Kan ook zijn dat je niet snapt wat er aan de hand is en
alles gelooft wat ze je vertellen.
Voor SPII liepen we dat risico nl al en hebben we daar een
goede beveiliging voor ingesteld, SPII helpt zo als dat nu
staat vrijwel onmiddelijk omzeep als je je even verdiept in
de progs die MS aangeeft welke gewoon niet meer zullen
werken na installatie SPII.

Dus, ergo....

Wachten met een goed beveiligd systeem tot er een volledig
overzicht is van de troep die ze nu weer hebben geleverd en
de daarbij behorende patches.

Ik heb geen trek weer uren te moeten besteden aan een nieuwe
situatie die zeer "onveilig" kan zijn zonder voldoende
informatie hoe het op te lossen.

Dus het afwachten tot de echte "grote jongens" de fouten
hebben gevonden en deze zijn gefixed is de meest slimme en
vooral veiligste benadering van SPII.

Het nu domweg installeren van SPII, door lui met enige
kennis van een pc en beveiliging, omdat het door MS wordt
aangeraden is het stomste wat je kan doen.
18-08-2004, 13:02 door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens, PC's zijn nooit gemaakt voor spellen.
Daar hadden we vroeger Commodore voor, maar helaas, die zijn
'vermoord'
door Bill Gates.

Wil je de kracht zien van Commodore van 20 jaar geleden ?
.

Wie was er nu niet verslaafd aan M.U.L.E. ! (ik ben nog
steeds op zoek naar de pc versie) De C64 staat inmiddels op
zolder.....maar werken doet ie nog :)
18-08-2004, 14:49 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens, PC's zijn nooit gemaakt voor spellen.
Daar hadden we vroeger Commodore voor, maar helaas, die zijn
'vermoord'
door Bill Gates.

Wil je de kracht zien van Commodore van 20 jaar geleden ?
.

Wie was er nu niet verslaafd aan M.U.L.E. ! (ik ben nog
steeds op zoek naar de pc versie) De C64 staat inmiddels op
zolder.....maar werken doet ie nog :)

En dit is tot toevoeging aan deze discussie omdat ?
18-08-2004, 15:32 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Zo'n 35% wacht nog even. Dat houdt dus in dat die de ca. 800
fixes mislopen
en gedurende het wachten extra vatbaar zijn voor aanvallen.
35% neemt het
risico een virushaard te worden.


Jij voelt je echt niet lekker zeker?
Kan ook zijn dat je niet snapt wat er aan de hand is en
alles gelooft wat ze je vertellen.
Voor SPII liepen we dat risico nl al en hebben we daar een
goede beveiliging voor ingesteld, SPII helpt zo als dat nu
staat vrijwel onmiddelijk omzeep als je je even verdiept in
de progs die MS aangeeft welke gewoon niet meer zullen
werken na installatie SPII.

Dus, ergo....

Wachten met een goed beveiligd systeem tot er een volledig
overzicht is van de troep die ze nu weer hebben geleverd en
de daarbij behorende patches.

Ik heb geen trek weer uren te moeten besteden aan een nieuwe
situatie die zeer "onveilig" kan zijn zonder voldoende
informatie hoe het op te lossen.

Dus het afwachten tot de echte "grote jongens" de fouten
hebben gevonden en deze zijn gefixed is de meest slimme en
vooral veiligste benadering van SPII.

Het nu domweg installeren van SPII, door lui met enige
kennis van een pc en beveiliging, omdat het door MS wordt
aangeraden is het stomste wat je kan doen.

Nee, met nietsdoen en de grote jongens afwachten ben je lekker bezig.

Gewoon zelf testen komt niet in je op?

Waar het mij ongaat is dat de meeste mensen van de 35% niet de moeite
neemt de lijst door te nemen en gewoon een passieve afwachtende houding
aanneemt. Als er dan iets misgaat krijgt M$ weer de schuld. Lekker makkelijk.
18-08-2004, 16:47 door Anoniem
Waar het mij ongaat is dat de meeste mensen van de
35% niet de moeite
neemt de lijst door te nemen en gewoon een passieve
afwachtende houding
aanneemt. Als er dan iets misgaat krijgt M$ weer de schuld.
Lekker makkelijk.
Nah, ik wacht ook af. Heb de lijst bekeken, zelfs office
2000 werkt niet meer goed dan. Bovendien, alsof die
servicepack daadwerkelijk dingen op gaat lossen. Let's face
it, er gaan een serie bugs uit en er komt weer een nieuwe
serie in.
Of ik nou met de oude bugs zit te vechten, of met de nieuwe.
Liever de oude, daar zijn tenminste workarounds voor.
En besides, als ik hier zie dat er nog steeds meer W98 dan
WXP machines staan dan vind ik het wel ff best zo.
Overigens, Windows 98 en 95 hebben nooit zoveel security
problemen gehad als Windows XP of W2K. Dus wat dat betreft
is de trent meer dat het allemaal maar lekker wordt.
Zo'n servicepack installeren is een bewuste keuze (zou het
moeten zijn althans) en voor iedereen anders.
Maar domweg achter de herder aanrennen en die servicepack
erop gooien is net zo dom als helemaal niets doen.
Maar al met al denk ik dat de 35% beter op de hoogte is dan
de mensen die hem er wel gelijk op gooien, want het verleden
heeft al -lang- bewezen dat die service packs achteraf soms
ook veel bijwerkingen blijken te hebben.
18-08-2004, 17:20 door Anoniem
Rommel bovenop rommel installeren? Al sinds 1995 is de wereld in de ban
van rommel. Zalig zijn de simpelen van geest
18-08-2004, 20:13 door Anoniem
Door Anoniem
Je verkijkt je op vier dingen:

1) Softwareconstructie is ietsje ingewikkelder dan je doet
voorkomen.
2) Bijbehorende testtrajecten zijn nooit waterdicht.
3) De code van Microsoft zit goed in elkaar, drivers van
derden heeft Microsoft
niets over te zeggen.
4) Je overschat die 35%; ik denk dat zich nog geen 15
procent bewust is van
security en dat nog geen 2% daadwerkelijk de lijst van
software heeft
bekeken.

Je schat het risico van SP2 dus hoger in dan van
virusinfectie. Dat hoeft niet
verkeerd te zijn. SP2 testen lijkt me ook niet verkeerd. Als
een kip zonder kop
afwachten zoals de meesten doen (dus niet wat jij voorsteld)
is gewoon dom.
Over 1, het me verkijken, over softwareontwikkelen, ik weet
niet... Ik heb zelf ook de nodige programma's geschreven, en
elke keer als ik veel wilde verbeteren of nieuwe features
in het programma wilde hebben ging de hele broncode
overboord en begon ik echt opnieuw. Niet dat dat een
garantie is dat je software foutloos en lekproof is, maar
naar mijn gevoel was dat wel prettiger.

Over testtrajecten laat ik me niet uit, daar was ik te
kleinschalig voor bezig... Een paar vrienden testten wat
voor mij maar daar bleef het bij. Het is voor de gewone mens
ook te moeilijk om daar ook een vinger achter te krigen
lijkt me.

Drivers heeft Microsoft wel degelijk wat over te zeggen!
Tijdens de ontwikkeling van XP was Microsoft ook bezig met
certifcatie van drivers! Het is alleen wel zo dat je in XP
de zaak kunt flessen door toe te laten dat bijvoorbeeld Win
2k drivers worden gepakt zonder ook maar te kijken naar
certificaten. En er zijn veel fabrikanten die niet de moeite
nemen hun drivers te laten certificeren voor XP, helaas maar
waar!

Over de percentages twist ik niet over, dat is voor mij een
gevoelskwestie... Ik heb daar mijn ideeën over en die kunnen
best strijdig zijn met andermans ideeën.

En ik zie op dit moment de potentiële dreiging van
SP2 inderdaad hoger als virussen en trojans. Maar dat ligt
hem dan toch eerder in het feit dat er een dikke kans is dat
je firewall EN je virusscanner overboord worden geknikkerd
door SP2. Aangezien ik breedband internet heb, weliswaar
achter een router, vind ik dat gewoon geen prettig idee.
Maar ik ben wel van plan om mijn XP-machine eerst een
drive-image te maken, dan SP2 erop en zodra die er op staat
de machine meteen in quarantaine laten draaien en kijken hoe
alles reageert. Bevalt het wel dan gaat de machine zwaar
gelimiteerd in het netwerk, weer ff kijken, en dan
gelimiteerd aan internet. Bevalt het niet dan gaat de drive
image even zo vrolijk weer terug en blijf ik bij het oude.
18-08-2004, 22:00 door Anoniem
Wat een stelletje paniekzaaiers zijn er hier soms zeg. Heeft er hier niemand
ballen en installeert "gewoon" SP2? PC in quarantaine zetten? Jezus! Ik
snap wel dat je het wilt testen, maar soms lijkt de "simpele" thuisgebruiker
weleens helemaal gebrainwashed met angesten richting Microsoft software.
Ja, dezelfde gebruiker die zijn PC niet patched en met zijn PC het internet
vervuilt!
18-08-2004, 22:33 door Anoniem
Door Anoniem

Nee, met nietsdoen en de grote jongens afwachten ben je
lekker bezig.

Gewoon zelf testen komt niet in je op?

Waar het mij ongaat is dat de meeste mensen van de 35% niet
de moeite
neemt de lijst door te nemen en gewoon een passieve
afwachtende houding
aanneemt. Als er dan iets misgaat krijgt M$ weer de schuld.
Lekker makkelijk.


Volgens mij zijn de verschillen tussen ons beide dat:
ik mijzelf c.q.kennis niet overschat
ik weet wat ik wel en niet wil
ik enkel obv. feiten een beslissing neem
ik mijn huiswerk maak mbt inventarisatie van de te
verwachten problemen
ik geduld heb
ik voldoende van mijn systeem weet dat het nu veilig is
ik zoveel vertrouwen in mijzelf (kennis en beveiliging) heb
dat ik voorlopig kan afwachten omdat mijn systeem veilig is
ik zeer kritisch kijk naar alles wat software leveranciers
vertellen
ik een erg goed geheugen heb mbt. leugens en verhaaltjes die
de laatste 10 jaar zijn verteld mbt. dit onderwerp

EN (last but not least)

IK verantwoordelijk ben voor mijn systeem en dat NOOIT kan
afwentelen op MS omdat zij weer eens troep de markt op
hebben gegooid (zoals SPII er op dit moment voorstaat)

Bij twijfel niet inhalen zegt men toch?

Nou dan !!!

Iris
18-08-2004, 23:55 door Anoniem
Door Anoniem
Wat een stelletje paniekzaaiers zijn er hier soms zeg. Heeft
er hier niemand
ballen en installeert "gewoon" SP2? PC in quarantaine
zetten? Jezus! Ik
snap wel dat je het wilt testen, maar soms lijkt de
"simpele" thuisgebruiker
weleens helemaal gebrainwashed met angesten richting
Microsoft software.
Ja, dezelfde gebruiker die zijn PC niet patched en met zijn
PC het internet
vervuilt!


Zo, grote jongen dus... Als jij net zoals ik projecten op de
computer hebt staan waar echt daaaagen intensief werk in zit
kijk je daar echt wel mee uit, zeker als je die data niet op
straat wilt gooien. Om dat ff om zeep te helpen door een
Service Pack die zijn waarde nog niet echt bewezen heeft en
die zo vrolijk ff 228 programma's belet te werken.... Nee
dank je, dan maar niet de ballen hebben... Dat is voor mij
dan een gezonde dosis wantrouwen... Bovendien: ik weet nu
tenminste zeker dat mijn systeem veilig is en dat is met SP2
nog helemaal niet zeker.

En ja, ik vertrouw Microsoft net zo ver als ik Bill Gates
kan zien, niet dus...
19-08-2004, 00:30 door Anoniem
Door Anoniem
Waar het mij ongaat is dat de meeste mensen van de 35% niet
de moeite
neemt de lijst door te nemen en gewoon een passieve
afwachtende houding
aanneemt. Als er dan iets misgaat krijgt M$ weer de schuld.
Lekker makkelijk.

Volgens mij trek jij een conclusie die nergens op slaat.
Ik denk dat juist alle van die 35 % dondersgoed weet waar
hij/zij het over heeft en niet als een huppelend konijn
achter de massa Billy aanloopt omdat HIJ zegt dat het een
goed product is.
Deze 35 % zal zeker zijn van een goed beveiligd systeem,
daar komt bij dat de situatie voor SPII voor deze groep een
vaste zekerheid is waarmee ze werken en de nodige
maatregelen hebben genomen, de onzekere situatie van na SPII
is dus iets waar ze voorlopig geen behoefte aan hebben
zolang er een elle lange lijst van niet werkende programma's is.

Even in uw herinnering:
Billy heeft altijd van MS (XP) gezegd dat het een prima, zo
niet het beste, stukje software was.
En telkens blijkt dat niet zo te zijn.
Nu weten we allemaal dat er geen 100% dichte software
bestaat, roep dat dan ook niet van je eigen product en blijf
met 2 benen op de grond staan.
Geef eerlijke voorlichting en licht gebruikers zonder de
benodigde kennis niet op.

Er is een spreekwoord voor mensen met jou gedrag:

Een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde ste...Billy.
19-08-2004, 00:38 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Wat een stelletje paniekzaaiers zijn er hier soms zeg. Heeft
er hier niemand
ballen en installeert "gewoon" SP2? PC in quarantaine
zetten? Jezus! Ik
snap wel dat je het wilt testen, maar soms lijkt de
"simpele" thuisgebruiker
weleens helemaal gebrainwashed met angesten richting
Microsoft software.
Ja, dezelfde gebruiker die zijn PC niet patched en met zijn
PC het internet
vervuilt!


Zo, grote jongen dus... Als jij net zoals ik projecten op de
computer hebt staan waar echt daaaagen intensief werk in zit
kijk je daar echt wel mee uit, zeker als je die data niet op
straat wilt gooien. Om dat ff om zeep te helpen door een
Service Pack die zijn waarde nog niet echt bewezen heeft en
die zo vrolijk ff 228 programma's belet te werken.... Nee
dank je, dan maar niet de ballen hebben... Dat is voor mij
dan een gezonde dosis wantrouwen... Bovendien: ik weet nu
tenminste zeker dat mijn systeem veilig is en dat is met SP2
nog helemaal niet zeker.

En ja, ik vertrouw Microsoft net zo ver als ik Bill Gates
kan zien, niet dus...


Hmm... Maak jij geen backup voor het installeren van een SP?

Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?

Heb jij de lijst ooit gezien?

Hoe zeker weet je dat... waarom zou je dan ooit SP2 installeren?

Ik sluit me aan bij de vorige spreker: dit is niets anders dan paniek zaaien. Ik
denk dat vrijwel niemand hier nog naar die lijst heeft gekeken.
19-08-2004, 00:47 door Anoniem
Door Anoniem
Hmm... Maak jij geen backup voor het installeren van een SP?

Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?

Heb jij de lijst ooit gezien?

Hoe zeker weet je dat... waarom zou je dan ooit SP2 installeren?

Ik sluit me aan bij de vorige spreker: dit is niets anders
dan paniek zaaien. Ik
denk dat vrijwel niemand hier nog naar die lijst heeft gekeken.


Ik vermoed dat jij die lijst nog niet hebt gezien,
je vraagstelling bevestigd dat !!!!
--------------------------
Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?
--------------------------

Of je hebt gezopen, of je wilt stangen of je hebt het niet
gelezen of je bent nog dommer dan je post al doet vermoeden !!!!

Ik vermoed nl (weet het wel zeker) dat er GEEN enkele
gebruiker is GEEN 1 programma heeft draaien welke op die
lijst staan.
Kijk maar is naar die lijst ventje, hoeveel algemene MS
producten staan erop??
Programma's die door een ieder worden gebruikt !!!!!

Soms vraag je je af waar men het lef vandaan haalt hier te
posten.....
19-08-2004, 04:31 door Rene V
Door Anoniem

Volgens mij zijn de verschillen tussen ons beide dat:
ik mijzelf c.q.kennis niet overschat
ik weet wat ik wel en niet wil
ik enkel obv. feiten een beslissing neem
ik mijn huiswerk maak mbt inventarisatie van de te
verwachten problemen
ik geduld heb
ik voldoende van mijn systeem weet dat het nu veilig is
ik zoveel vertrouwen in mijzelf (kennis en beveiliging) heb
dat ik voorlopig kan afwachten omdat mijn systeem veilig is
ik zeer kritisch kijk naar alles wat software leveranciers
vertellen
ik een erg goed geheugen heb mbt. leugens en verhaaltjes die
de laatste 10 jaar zijn verteld mbt. dit onderwerp

EN (last but not least)

IK verantwoordelijk ben voor mijn systeem en dat NOOIT kan
afwentelen op MS omdat zij weer eens troep de markt op
hebben gegooid (zoals SPII er op dit moment voorstaat)

Bij twijfel niet inhalen zegt men toch?

Nou dan !!!

Iris


Amen! :-)
19-08-2004, 10:12 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Hmm... Maak jij geen backup voor het installeren van een SP?

Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?

Heb jij de lijst ooit gezien?

Hoe zeker weet je dat... waarom zou je dan ooit SP2 installeren?

Ik sluit me aan bij de vorige spreker: dit is niets anders
dan paniek zaaien. Ik
denk dat vrijwel niemand hier nog naar die lijst heeft gekeken.


Ik vermoed dat jij die lijst nog niet hebt gezien,
je vraagstelling bevestigd dat !!!!
--------------------------
Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?
--------------------------

Of je hebt gezopen, of je wilt stangen of je hebt het niet
gelezen of je bent nog dommer dan je post al doet vermoeden !!!!

Ik vermoed nl (weet het wel zeker) dat er GEEN enkele
gebruiker is GEEN 1 programma heeft draaien welke op die
lijst staan.
Kijk maar is naar die lijst ventje, hoeveel algemene MS
producten staan erop??
Programma's die door een ieder worden gebruikt !!!!!

Soms vraag je je af waar men het lef vandaan haalt hier te
posten.....
Tuurlijk zit ik beetje te stangen bij zo'n paniekreactie als die van jou. Je doet
eerst voorkomen alsof je alle 228 programma's hebt.

Ik heb die lijst wel gezien, sterker nog ik heb ook gelezen wat er bij staat. Jij
volgens mij nog steeds niet.

Daarnaast heb ik ook getest met als conclusie dat het allemaal wel meevalt.
Tja, nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met al die spelletjes en programma's
als Kazaa...

Overigens zijn het er geen 228 momenteel. Het is een iets lager aantal, maar
dat wist je natuurlijk al. Ik denk nog altijd dat de meeste mensen van die 35%
de lijst niet hebben gezien en denk nu ook dat een nog groter aantal de tekst
erbij niet heeft gelezen.
19-08-2004, 10:43 door Anoniem
Och joh laat hem toch, hij maakt er een sport van om alleen maar mensen af
te kraken en ze ventje te noemen. Ik heb nog geen echt zinnige bijdragende
post van Anoniem op donderdag 19 augustus 2004 00:47 gezien.
Ik vermoed nl dat hij thuis niks te vertellen heeft. Daar is hij niet het Ventje
19-08-2004, 10:44 door Anoniem
Door Anoniem
Tuurlijk zit ik beetje te stangen bij zo'n paniekreactie als
die van jou. Je doet
eerst voorkomen alsof je alle 228 programma's hebt.

Ik heb die lijst wel gezien, sterker nog ik heb ook gelezen
wat er bij staat. Jij
volgens mij nog steeds niet.

Daarnaast heb ik ook getest met als conclusie dat het
allemaal wel meevalt.
Tja, nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met al die
spelletjes en programma's
als Kazaa...

Overigens zijn het er geen 228 momenteel. Het is een iets
lager aantal, maar
dat wist je natuurlijk al. Ik denk nog altijd dat de meeste
mensen van die 35%
de lijst niet hebben gezien en denk nu ook dat een nog
groter aantal de tekst
erbij niet heeft gelezen.


Ik ben dan wel niet de poster maar...
Na 3 de de post te hebben gelezen waarover jij zegt dat die
persoon doet voorkomen 228 te hebben draaien.... ik kan dat
nergens ontdekken

Wil je mij dat even uit leggen waar dat staat???

De enige info die ik lees is dat deze poster het risico niet
wil lopen gegevens of programma's kwijt te raken na
installatie SPII.

Misschien dat je de volgende keer beter kan lezen.
19-08-2004, 11:31 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Tuurlijk zit ik beetje te stangen bij zo'n paniekreactie als
die van jou. Je doet
eerst voorkomen alsof je alle 228 programma's hebt.

Ik heb die lijst wel gezien, sterker nog ik heb ook gelezen
wat er bij staat. Jij
volgens mij nog steeds niet.

Daarnaast heb ik ook getest met als conclusie dat het
allemaal wel meevalt.
Tja, nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met al die
spelletjes en programma's
als Kazaa...

Overigens zijn het er geen 228 momenteel. Het is een iets
lager aantal, maar
dat wist je natuurlijk al. Ik denk nog altijd dat de meeste
mensen van die 35%
de lijst niet hebben gezien en denk nu ook dat een nog
groter aantal de tekst
erbij niet heeft gelezen.


Ik ben dan wel niet de poster maar...
Na 3 de de post te hebben gelezen waarover jij zegt dat die
persoon doet voorkomen 228 te hebben draaien.... ik kan dat
nergens ontdekken

Wil je mij dat even uit leggen waar dat staat???

De enige info die ik lees is dat deze poster het risico niet
wil lopen gegevens of programma's kwijt te raken na
installatie SPII.

Misschien dat je de volgende keer beter kan lezen.



Ok.

In complete paniek schreef Anoniem
Om dat ff om zeep te helpen door een
Service Pack die zijn waarde nog niet echt bewezen heeft en
die zo vrolijk ff 228 programma's belet te werken....

Nu bedoelt hij natuurlijk niet letterlijk dat die programma's bij hem draaien,
dat begreep ik ook wel maar hij schrijft het alsof 228 programma's het niet
meer doen (wat absoluut niet waar is zoals hij zelf ook weet).

Deze overdreven stijlvorm, een hyperbool, gebruikt de auteur om paniek te
zaaien cq. om te laten zien hoe heel erg het wel niet is.

Ik had natuurlijk kunnen kiezen om dit feitelijk te weerleggen maar ik verkoos
dezelfde overdrijving door te zetten om nog eens extra te laten zien hoe
belachelijk de paniekreactie is.

Lezen kan ik zeer goed, begrijpen nog beter, schrijven misschien iets minder.
19-08-2004, 12:10 door Anoniem
Oke ik begrijp je punt.

Echter ik kan me wel vinden in de afwachtende houding van
die (nu) 34 %.

Zo ook de nieuwsgierigheid van de 37 % die wel installeren.

Naar de redenen van de 11.2 % nee stemmers ben ik nieuwsgierig.

Persoonlijk zit ik tussen Nee en Afwachten in.
Als SPII niet verbeterd wordt het een Nee, simpel omdat het
een te grote (negatieve) impact heeft op de bestaande goed
werkende situatie en het geroemde nut ervan nog niet is bewezen.

De post van Ilse, woensdag 18 augustus 2004 22:33,
is precies zo ik er ook over denk.

De enige toevoeging die ik heb:

Waarom zal ik een situatie creeren die onzekerheid cq.
uitvallende applicaties veroorzaakt en veel tijd gaat kosten
dit weer op te lossen terwijl alles nu veilig en goed werkt,
terwijl mijn werkschema en verplichtingen die tijd niet vrij
heeft.
19-08-2004, 12:36 door Anoniem
ik heb nee gestemd omdat ik het negatief bekijk. Alle service packs en
dergelijke ten goede hebben deze fixes alleen maar nieuwe problemen
gemaakt. Met andere woorden, met of zonder sp2, je bent toch wel het haasje.
19-08-2004, 18:40 door Anoniem
Ik gebruik geen XP, maar W2K SP4 en dat bevalt me nog steeds prima.
19-08-2004, 22:39 door Anoniem
Door Anoniem

Hmm... Maak jij geen backup voor het installeren van een SP?

Heb jij 228 programma's draaien??

Sterker nog: heb jij er 1 draaien die op de lijst staat?

Heb jij de lijst ooit gezien?

Hoe zeker weet je dat... waarom zou je dan ooit SP2 installeren?

Ik sluit me aan bij de vorige spreker: dit is niets anders
dan paniek zaaien. Ik
denk dat vrijwel niemand hier nog naar die lijst heeft gekeken.

Backups is bij mij vrij standaard, en zoals al eerder
geschreven: ik maak toch eerst een Drive Image. Gaat het
fout met SP2 dan heb ik die Image die ik zo terug kan zetten.

Ik heb die lijst dus al wel bekeken, en 1 programma stond er
sowieso al op die ik veel gebruik. En compleet is die lijst
van Microsoft niet, want programma's die ik evengoed veel
gebruik zijn ook al gerapporteerd als zijnde slecht werkend
onder SP2.

En die lijst heb ik zelfs maar ff gedownload, staat bij
Microsoft bekend als Microsoft Knowledge Base Article -
884130 .

En SP2 zal er in de loop der tijd wel komen, maar dan toch
echt pas als de programma's die ik nu draai zijn geupdate.
SP2 is toch geen ontkomen aan, let's face it. Een standaard
die je door de strot gedrukt wordt of je nu wilt of niet...
En als jij dit paniek zaaien noemt....

Maar desalniettemin: no hard feelings!
20-08-2004, 08:37 door Anoniem

Naar de redenen van de 11.2 % nee stemmers ben ik nieuwsgierig.
Omdat ze geen Windows (XP) gebruiken wellicht?? Windows 2000 wordt veel
gebruikt, en ik ken nog heel veel bensen die met Win98 of ME werken.
20-08-2004, 08:38 door Anoniem
bensen = mensen natuurlijk (t'is nog vroeg).
20-08-2004, 08:47 door Anoniem
bensen = boeren mensen?;)
20-08-2004, 09:30 door Anoniem
Door Anoniem

Naar de redenen van de 11.2 % nee stemmers ben ik nieuwsgierig.
Omdat ze geen Windows (XP) gebruiken wellicht?? Windows 2000 wordt
veel
gebruikt, en ik ken nog heel veel bensen die met Win98 of ME werken.

En de optie 'ik gebruik geen XP' biedt geen uitkomst dan??

Ga maar weer terug naar bed.
20-08-2004, 22:06 door Anoniem
Opvallend dat in totaal 46 % niet gaat updaten.

Op zich had ik wel een behoorlijk % verwacht maar dit vind
ik erg veel.

(zelf update ik ook niet ivm de te verwachten problemen en
het tekort aan tijd)

Toen de beta uit was en de info kwam wat er allemaal mis was
kreeg ik spontaan al de zenuwen.
Nu komen daar de "lekken" nog is bij en vraag ik me af of je
er überhaupt verstandig aandoet SPII te installeren.
Van het systeem nu weet je waar de problematiek zit en als
het goed is heb je die opgelost (althans maatregelen genomen)
Na SPII weet je alleen dat de bedoeling is dat bepaalde
problemen opgelost zijn maar de grote vraag is waar zitten
nu de lekken.
En tot hoever draait mijn systeem op veiligheids nivo toppie
verder, dit is dan nog los van programma's die niet meer
kunnen werken.

Eerlijk gezegd krijg ik er steeds minder vertrouwen in.

Miranda
21-08-2004, 15:41 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens, PC's zijn nooit gemaakt voor spellen.
Daar hadden we vroeger Commodore voor, maar helaas, die zijn
'vermoord'
door Bill Gates.

Wil je de kracht zien van Commodore van 20 jaar geleden ?
.

Wie was er nu niet verslaafd aan M.U.L.E. ! (ik ben nog
steeds op zoek naar de pc versie) De C64 staat inmiddels op
zolder.....maar werken doet ie nog :)

Goh, ik zie dat security.nl mijn artikel verwijder heeft. (ik poste de stelling dat
bill gates verantwoordelijk is voor de teneergang van commodore)
Mooie censuur hoor.
Security.nl is dus ook PRO MICROSOFT en NIET neutraal !
21-08-2004, 16:50 door Anoniem
Het per definitie kwalifiseren van verwijderde posts als pro
"dit of dat" lijkt mij een zeer bekrompen en onterechte houding.

Zou het zo kunnen zijn dat die post niets te maken heeft met
deze poll?

Zo ja, complimenten aan de redactie.

Richard
22-08-2004, 05:55 door Anoniem
"We had joy, we had fun, we ran SP2 on a Sun."

Groetjes van
Bianca, Kim, Chantal, Brenda, en Miranda.
22-08-2004, 16:45 door Anoniem
Door Anoniem
Rommel bovenop rommel installeren? Al sinds 1995 is de
wereld in de ban
van rommel. Zalig zijn de simpelen van geest
1995?
De windows-elende bestaat al langer :)
Met het enige verschil dat je er toen nog om kon lachen,
heel psychedelisch.
TADAAA klonk het over de luidsprekers en dan hangen met een
zwart scherm :)
De alias voor een 'reset' heet niet voor niets 'Windowsknop' :)
Mijn God wat hebben we gelachen in die tijd vanaf Windows 1.0.

Groetjes van
Bianca, Kim, Chantal, Brenda, en Miranda.
Klinkt
goed, zijn jullie nog available? :)
23-08-2004, 03:25 door Anoniem
LOLLLL

Als ze dat zijn installeer je dan spontaan SPII of juist
niet?????
23-08-2004, 11:11 door Anoniem
windows 2000 :D
06-09-2004, 05:40 door Anoniem
Hoi hier Bianca,
Wij zijn vijf hele gezellige meiden die in zijn voor ieder
intiem gesprek over computers, windows XP en andere
hardware. Wij verzorgen uw computers in een aangename
ambiance zodat u er de optimale plezier er uit kunt halen.
Wij staan garant voor honderd procent discretie om uw
computerdata. Bezoekt U ons geheel vrijblijvend met uw
laptop, uw desktop, of workstation op ons adres in de Haagse
Schilderswijk.
Tot ziens,
Groetjes van,
Bianca, Kim, Chantal, Brenda en Miranda.
Doej!!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.