Geen 8 miljoen klanten, maar slechts tien mensen zijn het slachtoffer geworden van een aanval op het reserveringssysteem van Best Western, zo laat de hotelketen in een nieuwe reactie weten. De Sunday Herald kwam zondag met het nieuws dat een Indiase hacker de gegevens van 8 miljoen klanten aan Russische criminelen zou hebben doorgespeeld. Best Western liet gisteren weten dat het verhaal van de krant niet op feiten was gebaseerd.
In de nieuwste verklaring geeft Best Western verder openheid van zaken. Zo bevestigt het dat op 21 augustus er drie pogingen zijn gedaan om in te loggen op het systeem van het Berlijnse hotel Schloss Kopenick. De virusscanner daar zou een Trojaans paard hebben ontdekt. Toch lukte het de aanvallers om via de malware toegang tot de gegevens van tien klanten te krijgen.
Het hotel laat verder weten dat de login alleen maar toegang gaf tot de reserveringen van een enkel hotel en dat er geen bewijzen zijn dat ook andere hotels gecompromitteerd zijn. Daarnaast worden reserveringsgegevens binnen zeven dagen na vertrek verwijderd. De hotelketen werkt inmiddels samen met de FBI en andere opsporingsdiensten en heeft de betrokken klanten ingelicht.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.