De Britse bank Lloyds TSB heeft het wachtwoord van een klant gewijzigd omdat die beledigend zou zijn. Uit onvrede over de dienstverlening van de bank veranderde Steve Jetley zijn wachtwoord in "Lloyds is pants". Toen hij niet meer kon inloggen ontdekte hij dat een medewerker van de bank het wachtwoord had veranderd in "no it's not". Als reactie daarop wilde Jetley een ander wachtwoord instellen, maar dat stond de bank niet toe. Uiteindelijk bood de bank excuses aan en liet weten dat de medewerker er niet meer werkte.
Jetley was woedend toen hij hoorde dat hij zou oude wachtwoord niet meer mocht gebruiken omdat het ongepast zou zijn. "Ik vroeg ze of ze 'pants' niet leuk vonden, en of 'Lloyds is waardeloos' wel ok was? Maar ze vonden van niet. Dus probeerde ik 'Barclays is beter' en ook dat viel niet in goede aarde. Ook wijzigden ze de regels en vertelde me dat het één woord moest zijn. Ik probeerde censuur, maar ook dat kwam er niet door heen. Toen lieten ze weten dat het woord niet langer dan zes letters mocht zijn."
De bank liet in een reactie weten dat ze teleurgesteld was dat Jetley op deze manier zijn onvrede over de dienstverlening uitte. "Klanten kunnen elk wachtwoord kiezen dat ze willen en het is niet ons beleid om personeel de wachtwoorden van klanten zonder hun toestemming te laten wijzigen." Bij normale rekeningen zou het personeel de wachtwoorden niet kunnen inzien. In het geval van Jetley betrof het een zakelijke rekening waar de accountmanager het hele wachtwoord kan lezen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.