Door de explosieve groei van malware is het voor anti-virusbedrijven niet meer voldoende om eens per dag een update met de laatste definities uit te brengen. Vanwege alle varianten moet men vaker en sneller updaten. Sommige virusbestrijders kiezen ervoor om met een update meerdere varianten tegelijkertijd te detecteren, terwijl andere juist voor het zo snel mogelijk uitbrengen van updates kiezen. Het Duitse testorgaan AV-Test heeft een vergelijkingstool uitgebracht die consumenten laat zien hoeveel updates anti-virusbedrijven uitbrengen.
De database die de tool gebruikt, wordt sinds 1 januari van dit jaar bijgehouden en bevat 76.000 updates. Naast het aantal updates laat het gebruikers ook de verschillende anti-virusbedrijven met elkaar vergelijken. Er is één aanbieder die qua hoeveelheid updates ver boven de rest uitsteekt, en dat is Symantec. Zitten de overige virusbestrijders rond de 50 updates per week, de beveiligingsgigant voorzag gebruikers van Norton Antivirus 2009 in dezelfde periode van maar liefst 1732 nieuwe anti-virus definities. Volgens Symantec's Tom Welling heeft het bedrijf vanwege de hoeveelheid malware voor "streaming updates" gekozen, waarbij gebruikers elke 5 tot 15 minuten nieuwe updates krijgen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.