Financiële dienstverlener LPL Financial heeft een boete van 275.000 dollar gekregen omdat het de privacy van zijn klanten schond. Het bedrijf negeerde procedures en beleid om de gegevens van klanten te beschermen, zo werd na een aantal hackingaanvallen ontdekt. In totaal waren 10.000 klanten kwetsbaar voor identiteitsdiefstal. Het bedrijf betaalt de boete, maar zal de bevindingen van de Securities and Exchange Commission niet ontkennen of bevestigen.
In juli 2007 begonnen de aanvallen op het online handelsplatform van het bedrijf, die tot begin 2008 duurden. Ongeautoriseerde gebruikers wisten door het stelen van gebruikersnamen en wachtwoorden toegang tot het platform te krijgen. Daar probeerden ze voor 700.000 dollar aan securities te verhandelen. "Gelukkig wisten we de aanval in een vroeg stadium te ontdekken en heeft geen enkele klant geld verloren. We zijn bezig met het plaatsen van nieuwe technologische initiatieven en best-practices om ervoor te zorgen, tot zover we kunnen, dat dit nooit meer zal gebeuren," aldus een woordvoerder.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.