Symantec werkt aan een nieuw programma dat technische mensen via Internet Explorer of Firefox toegang tot de computers van minder technische mensen met problemen moet geven. Project Guru werkt als een soort browser helpdesk, zodat "techies" in het geval van computerproblemen bij familie of kennissen eenvoudig kunnen kijken wat er mis is, zonder urenlang aan de telefoon te hangen of fysiek langs te komen. Volgens de beveiliger is er wel een aantal "remote desktop" oplossingen, maar zijn die vooral op bedrijven gericht.
Guru, dat verschillende Symantec producten als bouwstenen gebruikt, probeert aan de kant van de gebruiker met problemen "onzichtbaar" te zijn. Zo volstaat een browser en hoeft de gebruiker geen software te installeren. De "goeroe" logt in op de dienst en stuurt een e-mail naar de gebruiker met problemen. Zodra die de eenvoudige instructies in de e-mail volgt, krijgt de goeroe toegang tot de machine en kan met zijn "werk" beginnen. Symantec zal het eerste prototype van Project Guru tijdens de DEMO conferentie in San Diego demonstreren. Mogelijk volgt er later nog een open test.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.