Uit cijfers van de FBI blijkt dat er vorig jaar bij het Crime Complaint Center (IC3) 33% meer klachten zijn binnengekomen dan het jaar daarvoor. De totale schade van alle 275.000 klachten bedroeg bij elkaar 264 miljoen dollar, wat op 931 dollar per klacht neerkomt. In een derde van de gevallen gaat het om niet geleverde producten en betalingen. Fraude op veilingsites is met ruim 25% tweede, gevolgd door creditcardfraude met 9%.
Over Nigeriaanse e-mail scams ontving het IC3 zo'n 8000 klachten. De hoeveelheid geld die deze slachtoffers verliezen ligt veel hoger (1650 dollar) dan met slachtoffers van veilingfraude het geval is (610 dollar). De grootste schadepost ervoeren slachtoffers van chequefraude, die verloren gemiddeld 3000 dollar per incident. Toen het IC3 in 2004 begon met het registreren ontving het 207.000 klachten, met een totale schade van 68 miljoen dollar.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.