Abonnees van de Britse internetprovider BT vonden het geen goed idee dat hun internetverkeer pakketje voor pakketje werd bekeken om interessante advertenties te kunnen tonen, waarop de ISP het zeer omstreden reclamesysteem Phorm stilletjes heeft gedumpt. Vorig jaar stopte Orange al na klachten, maar BT bleef doorgaan met het testtraject. Phorm gebruikt deep packet inspection om te zien welke sites abonnees bezoeken, om vervolgens op andere pagina's relevante advertenties te tonen.
In 2006 en 2007 organiseerde het samen met BT geheime testen, wat aanleiding voor de Europese Commissie was om een onderzoek in te stellen naar het falen van de Britse regering om de eigen burgers te beschermen. Alle negatieve aandacht en onvrede onder gebruikers, heeft ervoor gezorgd dat BT de "middelen voor andere kansen" inzet. Phorm noemt de beslissing van de provider niet het einde van de wereld, aangezien het nu in 15 andere landen actief is en inmiddels een overeenkomst met de grootste Zuid-Koreaanse provider heeft gesloten.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.