Beveiligingsgigant RSA heeft een weblog bedreigd omdat het melding van een lek in de website van een klant maakte. Scott Jarkoff ontdekte dat de Navy Federal Credit Union banksite een onbeveiligde inlogpagina gebruikte, iets wat de blogger bekritiseerde. Het zou klanten in gevaar brengen, omdat die niet kunnen zien of het inlogscherm wel echt van hun bank is. "Elke legitieme bank biedt zulke bescherming en laat klanten niet via een onbeveiligde verbinding inloggen. Maar niet elke bank is op de hoogte van de talloze beveiligingsrisico's die op hun site aanwezig zijn."
Na zijn kritiek ontving Jarkoff een brief van het RSA Anti Fraud Command Center, dat banken helpt met het monitoren van frauduleuze activiteiten. Volgens RSA was het juist Jarkoff die gebruikers door zijn bericht in gevaar bracht. Ook zouden gebruikers door een screenshot op zijn site in verwarring zijn gebracht en denken dat het een phishing pagina was. Pas na een e-mail van de blogger werd het bij de beveiliger duidelijk dat het niet om een phishing site ging, maar om een blog dat een beveiligingsprobleem meldde. Vervolgens liet RSA weten dat de bank had gevraagd om de website uit de lucht te halen. De bank liet een bericht op het blog van Jarkoff achter, waarin ze hem juist bedankten voor zijn uitleg. Toch stuurde RSA een brief naar de hostingprovider waarin die werd verzocht om de site uit de lucht te halen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.