image

Bits of Freedom houdt UPC in de gaten (Podcast)

dinsdag 1 september 2009, 15:16 door Redactie, 7 reacties

Bits of Freedom (BoF) houdt het afknijpen van het dataverkeer door internetprovider UPC nauwlettend in de gaten, zo laat de kersverse directeur Ot van Daalen deze week in de podcast weten. UPC knijpt al het niet HTTP-verkeer tussen een bepaalde tijd af. Inmiddels is de provider met partijen hierover aan het overleggen, maar mocht het een structureel probleem worden, dan krijgt het ook met BoF te maken, aldus Van Daalen.

Netneutraliteit, het principe dat ISPs geen onderscheid tussen verschillende soorten dataverkeer maken, is namelijk één van de kernpunten van de herrezen privacywaakhond. Daarnaast gaat BoF zich ook richten op de bewaarplicht. Volgens de directeur wil men vooral via onderzoeksjournalistiek aantonen dat zaken niet in orde zijn en gaat men zich actief met de beleidsvorming bezighouden om dingen te veranderen. Luister het hele interview over Bits of Freedom.

Reacties (7)
01-09-2009, 15:19 door Anoniem
Aangezien we hier voor meer dan 20mbit internet UPC nodig hebben en voor digitale tv ook ben ik hier erg blij mee, dat afknjipen van UPC is echt bagger, en dat ze al je kijkgegevens van digitale televisie bewaren vind ik schandalig..
01-09-2009, 17:22 door Anoniem
Tja en ze zenden dus ook nog hun eigen reclame over TV reclameblokken heen. Verder heeft (of had) UPC ook nog een internet filter lopen (tegen KP) Dit filter deed iets meer dan de bedoeling was (was een rel over) Het zal me niets verbazen dat ze ook vooraan lopen bij de dataretentie (er was namelijk een partij die er gewillig bleek bij zoeken naar oplossingen om de overheid te helpen)

Dit krijg je met monopolisten, die denken dat ze boven de wet staan. De kabel moet zo snel mogelijk opengebroken worden!
01-09-2009, 20:12 door Anoniem
Goedkoop is duurkoop. XS4ALL liet het rond 1999 al zien in hun reclames: wanneer het goedkoop of gratis lijkt betaal je op een andere manier de prijs. Bij de gratis providers was dat met je persoonsgegevens, bij de goedkope aanbieders betaal je met je vrijheid van communicatie. Overdrijven kan ook, zo duur als xs4all is is naar mijn mening weer overdreven veel geld voor je belangen.
02-09-2009, 11:25 door spatieman
sneller internetten ,en sneller emailen..
sure, je email wordt gecapt op 20K
dus niets sneller internetten.

en iemand die een colo hebt, die pist dan ook zwaar naast de pot.
die kan dan niet een normaal onderhoud plegen aan zijn doos.

Maar goe, iedere provider hebt zijn nukken, ook de duurdere.
02-09-2009, 14:54 door Anoniem
"Netneutraliteit, het principe dat ISPs geen onderscheid tussen verschillende soorten dataverkeer maken, is namelijk één van de kernpunten van de herrezen privacywaakhond. "

Hoe neutraal is BoF eigenlijk ? Kunnen we BoF zien als een onafhankelijke burgerrechtenbeweging, of is het toch ook een marketing instrument van Xs4all ?
07-09-2009, 11:04 door Anoniem
Tot verkort was ik positief over XS4ALL.
Maar inmiddels is dat een stuk minder!

Een kennis van mij heeft XS4ALL, en is er klaar mee.
* Betaald er enorm veel voor, maar hij kan niet de maximale download snelheid behalen omdat hij te ver van de centrale zit en dus hoogstens 2MB kan halen. (Wat wil je met dat middeleeuwse netwerk van KPN... )

* Een tijd geleden was hij ge-hacked, dus hebben ze hem afgesloten (oke kan ik begrijpen), alleen hadden ze een mailtje verstuurd naar zijn e-mailadres waar hij op moest reageren om niet te worden afgesloten. Zijn e-mail account was ook ge-hacked! wat is er nu zo moeilijk aan een brief?

* Maar omdat hij geen internet meer heeft, werkt ook zijn telefoon niet meer.
* Dus toen ik zijn computer weer in orde had gemaakt belde hij mobiel naar XS4ALL, 30 minuten wachttijd (pardon?). Oké, ze konden hem weer aansluiten maar dan _moest_ hij wel verplicht een beveiligingspakket van hun afnemen!

Voor iets waar je 40 euro per maand voor betaald, en zo'n verbindingskwaliteit krijgt ben je dan toch aardig genaaid.
Helemaal als je bedenkt dat ze werken via het netwerk van KPN, wat zo onstabiel is als het maar kan. En wachttijd van 30 minuten!


XS4ALL is als technische voorvechter een goed voorbeeld.
Maar de kwaliteit van hun diensten is laakbaar.
21-09-2009, 17:31 door Anoniem
Kreun! Jongens, leer een schrijven! "waar je voor betaalD", "iemand die een colo hebt". Dat laatste is trouwens helemaal onbegrijpelijke taal. Zo wordt lezen hier een ramp.

En over UPC: mooi reclame maken dat het zo snel is, en dan in de praktijk afknijpen. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Overigens kunnen die snelheden waar UPC over opschept, ook op het netwerk gehaald worden hoor. Zie Online.nl of Tele2. Dus ik trap er niet in.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.