Zelfs internetgigant Google is niet in staat om de dreiging van kwaadaardige advertenties weg te nemen, het roept dan ook op tot een gezamenlijke aanpak. Tijdens de Virus Bulletin 2009 conferentie in Genève liet Eric Davis weten dat een industriewijde coalitie van internetproviders en andere betrokkenen de epidemie van kwaadaardige advertenties kan stoppen. "Ik zou graag een coördinatiecentrum zien dat advertentieservers certificeert. Een derde partij die mensen helpt bij het identificeren van geautoriseerde adverteerders, maar dan zou wel de gehele industrie mee moeten doen."
Misleiding
Veel van de advertenties, zoals laatst bij de New York Times het geval was, proberen uiteindelijk nep-virusscanners aan de man te brengen. Davis, die het hoofd malvertising bij Google is, denkt zelf aan een organisatie die kwaadaardige domeinen zoekt en legitieme hostingproviders helpt bij het opnieuw registreren van deze domeinen.
Gisteren werd deze Firefox advertentie op Google ontdekt. Het lijkt om een legitieme advertentie te gaan, maar in werkelijkheid wijst die naar een Firefox installatie waar gebruikers 2,50 dollar per maand voor moeten betalen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.