American Express is net als vorig jaar het meest privacyvriendelijke bedrijf van Amerika, zo blijkt uit onderzoek van het Ponemon Instituut. Grote verliezer werd Facebook, terwijl Google de top 20 binnenstormde en op een dertiende plek uitkwam. "2009 was een tumultueus jaar voor privacy, zo als de val van Facebook uit de top twintig laat zien", zegt voorzitter en oprichter Larry Ponemon. Facebook kreeg wegens het aanpassen van de standaard privacy-instellingen felle kritiek te verduren. "Facebook krijgt veel aandacht, omdat ze op een zichtbare manier de privacy hebben willen innoveren, en hoewel ze hier vorig jaar voor beloond werden, waren consumenten dit jaar minder aardig voor ze, wat aantoont hoe belangrijk privacybescherming voor een merk is."
De kleine zevenduizend Amerikanen die aan het onderzoek meededen werden gevraagd welk merk ze het meest vertrouwen. IBM staat op de tweede plaats voor Johnson en Johnson. Naast IBM staan ook IT-giganten Apple, Dell, Yahoo en Google in top 20, maar ontbreekt Microsoft in het overzicht. Van de bedrijven die vorig jaar in de top 20 stonden, wisten naast Facebook ook AOL en eLoan dit keer niet voldoende stemmen voor zich te winnen. Hieronder het volledige overzicht:
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.