image

Voorkomen van virus aanzienlijk goedkoper

donderdag 7 februari 2002, 10:42 door Redactie, 15 reacties

Het voorkomen van schade door virussen is een factor twintig goedkoper dan oplossen van de ellende achteraf. Deze schatting omtrent de kosten is gemaakt door een technicus van de firma Virus Alert. Het bedrijf maakt software om systemen te beveiligen tegen aanvallen van virussen. (AG)

Reacties (15)
07-02-2002, 11:21 door Anoniem
Klopt, geen (f)Outlook gebruiken en 90% van alle (MS) ellende, valt van je schouders.
;-)
07-02-2002, 15:07 door Anoniem
Originally posted by
Klopt, geen (f)Outlook gebruiken en 90% van alle (MS) ellende, valt van je schouders.
;-)
inderdaad!

Echter is het natuurlijk zonde om als je de licentie al in huis hebt, en nieuw pakket aan teschrijven, en weer licentie kosten tebetalen!

Een beetje admin kan OE of Outlook goed genoeg dicht zetten, dat er niks aan het handje is.
07-02-2002, 15:52 door Anoniem
Flauw om altijd weer af te geven op MS. Ze schrijven die virussen niet, en de meest gebruikte software ligt ook het meest onder vuur. Erg kinderachtig...
07-02-2002, 16:57 door Anoniem
Originally posted by wanajeroen
Flauw om altijd weer af te geven op MS. Ze schrijven die virussen niet, en de meest gebruikte software ligt ook het meest onder vuur. Erg kinderachtig...

wie stopt er dan ook "features" zoals vb-scripting in z'n mail clients?
07-02-2002, 17:33 door Anoniem
DANG!
07-02-2002, 19:22 door Anoniem
Originally posted by lostonice
DANG!

Virussen hebben echt niet een bepaalde mail client nodig om de Windows PC van een gebruiker te besmetten. Dat is wijd verbreid misverstand in bepaalde kringen.

Kritiek mag best, maar zorg dan wel dat je weet waar je over praat. Dat is duidelijk niet het geval bij de laatste twee posters.
08-02-2002, 00:07 door Anoniem
Originally posted by


Virussen hebben echt niet een bepaalde mail client nodig om de Windows PC van een gebruiker te besmetten. Dat is wijd verbreid misverstand in bepaalde kringen.

Kritiek mag best, maar zorg dan wel dat je weet waar je over praat. Dat is duidelijk niet het geval bij de laatste twee posters.

80% maar ;-)
Duh ...
08-02-2002, 09:34 door Anoniem
Originally posted by


80% maar ;-)
Duh ...

Je verward het begrip 'verspreiding' met 'besmetting'.
08-02-2002, 12:31 door Anoniem
Originally posted by


Je verward het begrip 'verspreiding' met 'besmetting'.


IK verwar helemaal niets!
09-02-2002, 15:24 door Anoniem
Originally posted by


IK verwar helemaal niets!

Jij stelt dat 80% van de virussen je niet zal besmetten als je geen Microsoft mailer gebruikt?
Bewijs het maar.

Je hebt het mis, meer dan 90% van alle mailers is een win32 programma. Die kunnen je Windows PC besmetten als je ze uitvoert. Hetzelfde geldt voor WSH (VBS/JS) en Office macro virussen, alleen vereisen die wel dat respectievelijk de Windows Scripting Host en Office is geinstalleerd.

http://www.messagelabs.com/viruseye/default.asp?by=month
11-02-2002, 09:47 door Anoniem
Originally posted by


Virussen hebben echt niet een bepaalde mail client nodig om de Windows PC van een gebruiker te besmetten. Dat is wijd verbreid misverstand in bepaalde kringen.

Kritiek mag best, maar zorg dan wel dat je weet waar je over praat. Dat is duidelijk niet het geval bij de laatste twee posters.

onzin, het merendeel van de virussen is wel degelijk lookout specifiek, en maakt gebruikt
van de "gebruiksvriendelijkheid" die bijvoorbeeld
besmetting via preview of de ( door een deal met spammers) niet uit te schakelen html (en dus weer misbruik makend van ontelbare IE issues) mogelijk maakt. [BR] een simpele trojan is iets totaal anders en werkt natuurlijk op alle clients, dit is niet mail specifiek maar speelt gewoon in op domheid. ook hier wordt trouwens weer misbruik
gemaakt van "gebruiksvriendelijkheid" zoals het
niet laten zien van extensies, zodat mensen denken een plaatje te kijken maar in plaats daarvan een programmaatje starten.
[BR]
vooral de ongelofelijke manier waarop je adresboek beschikbaar blijkt te zijn voor zowat de hele wereld en zijn schoonmoeder is de reden
van het succes van lookout als 's werelds meest effectieve virusverpreider.

[P]
"verwijder een aantal bestanden en stuur dit bericht door naar al je kennissen"
11-02-2002, 15:14 door Anoniem
Originally posted by


wie stopt er dan ook "features" zoals vb-scripting in z'n mail clients?

weet je wat we doen ? We halen alle functionaliteit uit de software, dan zullen we er geen last meer van hebben.
12-02-2002, 22:34 door Anoniem
Originally posted by


weet je wat we doen ? We halen alle functionaliteit uit de software, dan zullen we er geen last meer van hebben.

Uitsluitend die van ons aller Bill, da's voldoende wat mij betreft .... ;)
13-02-2002, 08:42 door Valentijn
Ben ik het helemaal mee eens !!!
probeer eens Pegasus, y'all !!
is ook niet perfect, maar.... wellicht binnenkort wel !!

-=Tijn=-


Originally posted by
Klopt, geen (f)Outlook gebruiken en 90% van alle (MS) ellende, valt van je schouders.
;-)
:D
13-02-2002, 19:09 door Anoniem
Originally posted by lala


onzin, het merendeel van de virussen is wel degelijk lookout specifiek, en maakt gebruikt
van de "gebruiksvriendelijkheid" die bijvoorbeeld
besmetting via preview of de ( door een deal met spammers) niet uit te schakelen html (en dus weer misbruik makend van ontelbare IE issues) mogelijk maakt. [BR] een simpele trojan is iets totaal anders en werkt natuurlijk op alle clients, dit is niet mail specifiek maar speelt gewoon in op domheid. ook hier wordt trouwens weer misbruik
gemaakt van "gebruiksvriendelijkheid" zoals het
niet laten zien van extensies, zodat mensen denken een plaatje te kijken maar in plaats daarvan een programmaatje starten.
[BR]
vooral de ongelofelijke manier waarop je adresboek beschikbaar blijkt te zijn voor zowat de hele wereld en zijn schoonmoeder is de reden
van het succes van lookout als 's werelds meest effectieve virusverpreider.


Tjonge, ik wist niet dat begrijpend lezen voor veel mensen zo moeilijk was.

Het ging het niet over verspreiding maar over besmetting. Win32 virussen zijn wel degelijk op win32 compatible OS uit te voeren, daar is niet een Microsoft mailer voor nodig. Een andere mailer zal een klikgrage gebruiker niet beschermen. Ook een virus dat gebruik maakt van een iframe/MIME lek kan net zo goed worden uitgevoerd als een ander virus.

In plaats van denken dat je er met een andere mailer bent, doe je er goed aan de WSH uit te zetten, macro-signing toe te passen, en ongeacht of je het nu wel of niet gebruikt: IE patchen of verwijderen (wees niet verbaasd dat dan e.e.a. niet meer werkt). Bedenk dat wat jij niet gebruikt, kan het virus even goed wel nog gebruiken. En last-but-not-least: houd je anti-virus up-to-date.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.