Het verlies van miljoenen klantgegevens gaat Sony miljarden kosten, zo voorspelt identiteitsdiefstalexpert Denise Richardson. Onlangs wisten aanvallers de privégegevens van mogelijk 77 miljoen klanten te stelen. "Als ik zoiets zie kan ik wel schreeuwen. Het is een goudmijn aan informatie", aldus Richardson. Amerikaanse slachtoffers van de datadiefstal kunnen een jaar lang hun afschriften op mogelijk misbruik laten monitoren. "Dat is niets. De dieven lachen hierom."
Sony liet gisteren weten dat de driecijferige beveiligingscode van creditcards niet is buitgemaakt. "Dat is de zwakste beveiliging ooit", merkt ICT-jurist Mike Godwin op. Het toevoegen van een driecijferige code aan een zestiencijferige creditcardnummer is "vertrouwen op decennia oude beveiligingsmaatregelen." Sony moet volgens Godwin toegeven dat het het vertrouwen van klanten heeft geschaad en volledig opnieuw moet beginnen. "Ze moeten hun privacysysteem herzien en niet hun fout bedekken."
De Australische politie adviseert klanten om hun creditcard te annuleren en op z'n minst de bank te informeren dat hun creditcard gecompromitteerd is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.