McAfee lanceert vandaag een nieuwe dienst die moet voorkomen dat er malware in online advertenties verstopt zit. De Secure Ads service is een samenwerking tussen de virusbestrijder en Adgregate Markets. In de meeste gevallen moeten advertentienetwerken, adverteerders en uitgevers handmatig controleren of er geen exploits in de advertentie verstopt zitten. De Secure Ads service gaat dit proces automatiseren. "Ze worden geacht alle potentieel kwaadaardige advertenties te vinden, maar er glipt nog altijd te veel door", zegt Henry Wong, directeur van Adgregate Markets.
Steeds vaker slagen aanvallers erin om drive-by malware, exploits en nep-virusscanners in advertenties op populaire websites te verstoppen, zoals op de New York Times, Gizmodo en Drudge Report, maar ook bij advertentienetwerken van Yahoo! en Google. Voor het controleren van de advertenties gebruikt Adgregate Markets de techniek van McAfee. Het gaat niet alleen om de inhoud van de advertenties, maar ook de transacties die binnen interactieve advertenties plaatsvinden.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.