image

'Boze McAfee-klanten zoeken alternatief'

zaterdag 24 april 2010, 10:07 door Redactie, 17 reacties

De een z'n dood is de ander z'n brood moeten ze bij anti-virusbedrijf Sunbelt Software hebben gedacht, de virusbestrijder heeft namelijk een speciale actie voor boze McAfee-klanten. "Gebaseerd op recente gebeurtenissen, zien we een recordaantal zakelijke McAfee-klanten die naar een alternatieve endpoint security oplossing zoeken", zegt Sunbelt topman Jim Moise. "Om de overgang eenvoudiger te maken, bieden we ze een financiële aanmoediging om voor onze endpoint oplossing te kiezen." De virusbestrijder biedt zes maanden gratis onderhoud op VIPRE Enterprise, dat automatisch de McAfee software verwijdert en vervangt door de Sunbelt virusscanner.

De actie is opmerkelijk te noemen. Veel andere anti-virusbedrijven schaarden zich achter McAfee door te zeggen dat een false positive iedereen kan overkomen. "ESET is niet van plan om van McAfee's ongelukkig false positive probleem te profiteren, en ik weet zeker dat geen enkele andere gerenommeerde leverancier dit zal doen", zegt David Harley van anti-virusbedrijf ESET. Hij noemt het een "onvermijdelijk risico" dat ontstaat doordat anti-virusbedrijven de beste detectie van dreigingen willen, maar daarbij dicht tegen false positives aan zitten.

Reacties (17)
24-04-2010, 10:43 door Anoniem
'Boze McAfee-klanten zoeken alternatief'

Dit soort fuckups gebeuren bij diverse antivirus vendors. Gaat men dan het alternatief weer overboord gooien, en wederom migreren wanneer soortgelijke zaken zich voordoen ? Het is de vraag of de beslissing om over te stappen na zo'n incident rationeel danwel emotioneel is. Immers lijkt men ervanuit te gaan dat dit enkel kan voorkomen bij de huidige oplossing.

Wat dat betreft zou ik eerst goed uitzoeken in hoeverre een migratie daadwerkelijk te rechtvaardigen is voordat ik dat als oplossing naar voren zou brengen op mijn werk. Bestaat er vergelijkend onderzoek naar het aantal false positives bij verschillende antivirus vendors, en de impact van dergelijke false positives ?
24-04-2010, 13:25 door Anoniem
Liever een infectie dus, ipv false positives.
24-04-2010, 16:37 door Above
Ik heb thuis ook een virus.
Oh wacht, het is mijn vrouw.
24-04-2010, 16:42 door Anoniem
Ik denk dat je juist nu bij Mcafee moet blijven. Iets zegt mij dat deze fout niet meer gaan maken.
24-04-2010, 19:15 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
24-04-2010, 19:50 door Anoniem
"Bijvoorbeeld een x-tijd gratis updates voor alle getroffen klanten (dat waren er tenslotte toch niet zoveel?)."
Dat is behoorlijk onrealistisch. Dan moet mcafee iedereeeen gratis updates aanbieden. Iedereen zou in theorie getroffen kunnen zijn.
24-04-2010, 23:44 door Anoniem
Door Anoniem: Ik denk dat je juist nu bij Mcafee moet blijven. Iets zegt mij dat deze fout niet meer gaan maken.
Deze fout hebben ze vorig jaar 2 x achter elkaar gehad ( in een maand tijd dacht ik )

ESET NOD32 FTW!!
25-04-2010, 08:25 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
25-04-2010, 20:00 door brol14
Waarom zou je veranderen, bij elke virusscanners wordt er wel eens serieus geblunderd.
26-04-2010, 09:19 door U4iA
Nu weg gaan is niet erg slim. McAfee is net met z'n billen bloot gegaan en zal er alles aan om een volgende keer te voorkomen. Alles staat nu op scherp daar en nog zo'n false positive dit jaar en ze kunnen de deuren wel gaan sluiten. Iedere fabrikant van die meuk maakt wel eens een blunder, dus nu ook McAfee. Ik denk dat het release process nu extra extra extra streng in de gaten gehouden zal worden...
26-04-2010, 10:02 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
26-04-2010, 10:43 door Anoniem
Zou het overigens niet veel logischer zijn als de maker van een besturingssysteem zelf alle benodigde software gaat leveren om diezelfde software adequaat te beschermen?

Mag niet van de EU zolang er AV bedrijven zijn .Anders had Microsoft allang zijn security essentials gebundeld met Windows.Overigens is het niet de fout zelf die mensen stoort ( dat kan iedere AV maker gebeuren ) maar veel meer de reactie - of gebrek daaraan - van McAfee.
26-04-2010, 12:46 door fluffyb53
Door Above: Ik heb thuis ook een virus.
Oh wacht, het is mijn vrouw.

Lol. Wife-swap ? Aan de minnetjes te zien ontbreekt alle gevoel van humor hier in die forum. :-)
26-04-2010, 15:38 door U4iA
Door owiknowi: McAfee ontloopt haar verantwoording en dekt slechts zichzelf in tegen eventuele schadeclaims die torenhoog zullen zijn als er een objectieve schatting van de werkelijke schade binnen alleen al het zakelijke segment zou komen.
McAfee zegt daar over voor consumenten: If you have already incurred costs to repair your PC as a result of this issue, we’re committed to reimbursing reasonable expenses. Steps to process your reimbursement request will be posted in the next few days. Please check back here in a few days. Because we value our loyal customers, if your PC was rendered inoperable or severely impaired as a result of the faulty file released you are eligible for a two year extension of your existing McAfee subscription free of charge. We’re committed to getting this issue resolved for all our customers worldwide as quickly as possible.

Er is dus naar de consument (die het minste last had) een zeer royaal gebaar gemaakt. Ik heb nog geen enkele leverancier zo'n gebaar zien maken, terwijl Symantec, Kaspersky, AVG, etc allemaal hun portie de afgelopen jaren wel hebben gehad. Het is dus even afwachten op de zakelijke klanten...

Bron: http://us.mcafee.com/en-us/landingpages/np5959.asp?cid=77220
26-04-2010, 15:40 door Rolfwil
@fluffyb53
Ik waardeer dit forum juist om het feit dat men to the point blijft en juist niet om nietszeggende uitspraken, daarvoor ga je maar naar nujij.nl
26-04-2010, 16:52 door Anoniem
Tsja, dat is voor lui die vergeten wat een migratie kost, duh.
26-04-2010, 20:09 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.