image

Heeft 11 september ons veiliger gemaakt?

dinsdag 11 mei 2010, 10:35 door Redactie, 18 reacties

Sinds 11 september zijn er weinig grote terroristische aanslagen gepleegd, wat doet vermoeden dat de aanval negen jaar geleden ons veiliger heeft gemaakt, maar is dat wel zo? Volgens beveiligingsgoeroe Bruce Schneier zijn er drie redenen waarom het de laatste tijd relatief stil is. Ten eerste zijn er helemaal niet zo veel terroristen. De tweede reden is dat het uitvoeren van een terroristische aanslag niet zo eenvoudig is als films en televisieseries ons doen geloven. Als laatste hebben terroristische aanslagen ook als functie om het thuisfront te imponeren. Elf september heeft de lat van hoe een spectaculaire aanval er uit moet zien vrij hoog gelegd.

Toch wil dat nog niet zeggen dat 11 september ons veiliger heeft gemaakt. "Een aantal gebeurtenissen voor, tijdens en na 11 september, heeft bijgedragen aan een omgeving waarin een bepaalde groep terroristen lowbudget aanvallen niet zo zinnig vond. In dat licht zijn we dus misschien veiliger geworden", aldus Schneier. Hij waarschuwt dat we ook met de risico's rekening moeten houden, zoals toegenomen politierechten, de NSA die Amerikaanse burgers bespioneert en de Amerikaanse overheid die steeds vaker de wet negeert.

Risico
Uiteindelijk doet het er niet toe of 11 september ons wel of niet veiliger heeft gemaakt, gaat Schneier verder. De kans op een aanval is zo klein, dat het niet veel zin heeft om je hier zorgen over te maken. Eerder liet John Mueller al zien dat het risico van terrorisme net zo groot is als het gebruik van huishoudelijke apparaten, waar jaarlijks in de VS tweehonderd mensen bij om het leven komen.

Reacties (18)
11-05-2010, 13:22 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
11-05-2010, 17:23 door leenvr
Het enige dat IK aan 911 heb overgehouden is dat ik banger ben voor de/onze overheid dan voor Terrorisme !
11-05-2010, 17:27 door Anoniem
Ontopic:

Oneens:

Door het volk rechten af te nemen heeft de staat zich vele rechten verworven maar zorgt dit voor meer veiligheid?
Zorgt het voor een beter gevoel van veiligheid als je minder privacy hebt?
Creëert het juist niet meer angst onder de bevolking voor eventuele dreigingen?


Offtopic:

"Sinds 11 september zijn er weinig grote terroristische aanslagen gepleegd, wat doet vermoeden dat de aanval negen jaar geleden ons veiliger heeft gemaakt, maar is dat wel zo?"

Ten eerste is deze stelling onjuist! Er is namelijk geen terrorist aan te pas gekomen. 9-11 was een inside job! De reden was; het Amerikaanse volk overtuigen dat terroristen een dreiging zijn voor de U.S. op U.S. grond gebied, dit om het volk achter het besluit te krijgen om Iraq binnen te vallen waar eerst geen meerdereheid voor was. Na 9-11 zijn de beveiligingen ernstig aangescherpt en zijn er veel nieuwe spionage en andere anti-privacy wetten ingevoerd om de machthebbers nog meer macht te geven over het volk.

Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp.
9-11 is één van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.

Om maar eens één site te noemen van de vele duizenden.

http://www.911sharethetruth.com/
11-05-2010, 18:01 door SirDice
Door Anoniem: Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp. 9-11 is één van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.
Pfff.. Ik dacht dat die conspiracy theory inmiddels wel dood zou zijn... Een ieder die denkt dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zat moet toch eens goed kijken naar de 'feiten' die deze conspiracy dwazen presenteren.
11-05-2010, 18:04 door [Account Verwijderd]
11/9, En latere aanslagen, heeft ook bij een grote groep mensen rationele remmingen weggenomen waardoor populistische partijen, zoals in Nederland de LPF en PVV, een voedingsbodem vonden.

[<empirisch]
Wanneer je de Piramide van Maslow (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Piramide_van_Maslow.png) naast deze ontwikkelingen legt zie je dat wanneer "behoeften" worden aangetast dit verstorend werkt op "behoeften" hoger in de hierarchie.
[/<empirisch]

Hoe je het verder ook wend of keert, terrorisme heeft een ontwrichtende werking op maatschappijen door voornamelijk "de massa" angst/onveiligheid te bezorgen en "de leiders" het idee te geven op deze irrationele gevoelens in te moeten springen waardoor dezen in essentie irrationaliteit versterken. Visieloos leiderschap, maar dat wisten wij al.
11-05-2010, 18:47 door soeperees
Voor de veiligheid kan je dus beter het autoverkeer aan banden leggen, genotsmiddelenmisbruik proberen te voorkomen én vooral in de VS, fastfood eens gaan bestrijden.


Door Anoniem: Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp. 9-11 is één van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.

Pfff.. Ik dacht dat die conspiracy theory inmiddels wel dood zou zijn... Een ieder die denkt dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zat moet toch eens goed kijken naar de 'feiten' die deze conspiracy dwazen presenteren.

Ik weet het niet. Ik vind het moeilijk voor te stellen, maar als je de Zeitgeist films bekijkt, komen er toch wel heel wat zeer plausibele argumenten naar voren die mij aan het twijfelen brengen. Ik weet één ding zeker; Vertrouw nooit de overheid!
11-05-2010, 19:11 door [Account Verwijderd]
Door SirDice:
Door Anoniem: Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp. 9-11 is één van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.
Pfff.. Ik dacht dat die conspiracy theory inmiddels wel dood zou zijn... Een ieder die denkt dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zat moet toch eens goed kijken naar de 'feiten' die deze conspiracy dwazen presenteren.

"Een persoon die lijdt aan paranoia heeft, zonder reden, last van achtervolgingsangst. De persoon is onrustig en vindt alles verdacht. Deze mensen zijn ook overgevoelig voor kritiek."
http://www.psyonline.nl/paranoide-persoonlijkheidsstoornis.html

Om de kosten van de zorg niet verder op te voeren kan je 'm beter gelijk geven.
11-05-2010, 22:40 door spatieman
nou ,nee niet echt.
de overheid heeft wel behoorlijk wat moeite gedaan om juist het volk banger te maken..
11-05-2010, 23:08 door Anoniem
Ik ben vooral bang dat de overheid uit deze quick poll foutief concludeert dat er nóg meer surveillance nodig is...
11-05-2010, 23:09 door Anoniem
Er is helemaal geen aanval geweest.
Er is helemaal geen aanval geweest.
Er is helemaal geen aanval geweest.
Er is helemaal geen aanval geweest.

Als het bij "hun" werkt, (het oneindig herhalen van Terror, terror, terror) moet het bij bij voor anderen hoop ik ook werken.
Herhalen, herhalen en blijven herhalen.
Net zolang dat iemand wakker is.

Ik heb veel gelezen en meer dan 20 documentaires gezien.
Er is geen millimeter twijfel meer.
Het was inderdaad een inside job.

Een conspiracy theory ?
JAZEKER. een conspiracy theory van "hun".
"Ons" doen laten geloven, dat de terrorist'jes het waren, dat is OOK een conspiracy theory.
12-05-2010, 07:16 door Pandit
Door SirDice:
Door Anoniem: Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp. 9-11 is ??n van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.
Pfff.. Ik dacht dat die conspiracy theory inmiddels wel dood zou zijn... Een ieder die denkt dat de Amerikaanse overheid er zelf achter zat moet toch eens goed kijken naar de 'feiten' die deze conspiracy dwazen presenteren.
bron(nen)? Ik heb denk ik zo alle documantaires gezien inzake de gebeurtenissen op 11-9-2001 en heb nog veel vragen, zoals het spontaan instorten van WTC-7. Het verhaal dat er GSM gesprekken waren vanaf vliegtuigen terwijl dat technisch onmogelijk is. Waar zijn de resten van het toestel dat het pentagon invloog. etc etc etc etc etc. Amerika is goed in geschiedsvervalsing. Landing op de Maan.... Aanval op Pearl Harbour. Mijn conclusie: Het is een Inside Job
12-05-2010, 09:07 door Skizmo
NEE ! We zijn rechten kwijtgeraakt. Die klote 9/11 scam mag nou wel eens oprotten. Ben het zat !
12-05-2010, 12:21 door Anoniem
ik voel me te veilig, het is niet natuurlijk meer
12-05-2010, 17:51 door P5ycH0
Ja hoor, ik ben er heilig van overtuigd dat een paar grot-bewoners 9/11 hebben geflikt.
Back on topic: Om te zien wat voor angst de regering ons heeft ingeboezemd hoef je alleen maar de beelden van 5 mei 20:02 te bekijken.
12-05-2010, 18:32 door HyperVisor
en ik geloof natuurlijk.... dat een B757 in gat van vier meter kan verdwijnen, ....dat gebouwen zo maar instorten met een valsnelheid van een object in een vacuum, ...dat je 40 minuten in een gekaapt vliegtuig kan rondvliegen zonder onderschept te worden, ....en dat het toeval is dat op het moment van de "kapingen" er 'war games' werden uitgevoerd met als topic terroristische aanvallen met gekaapte vliegtuigen.
En waarom geloof ik dat?
Omdat ik dol ben op Coolaid, een alu-hoedje draag, een roze bril heb, een bord voor me kop heb, niet zelf kan nadenken en natuurlijk.... ik niet voor dwaas uitgemaakt wil worden. O, ik heb ook nog een t-shirt met NOOB cq Blije Eikel er op.
Wat jij, SirDice? ;-)
13-05-2010, 21:15 door Anoniem
Door Anoniem: Een ieder die denkt dat 9-11 door terroristen is uitgevoerd moet eens serieus tijd en aandacht besteden aan dit onderwerp. 9-11 is één van vele scams van de Amerikaanse schaduw overheid.

Pfff... Ik hoopte dat die conspiracy theory inmiddels wel gemeengoed zou zijn...
13-05-2010, 23:43 door Anoniem
Eh, na 9/11 geen grote incidenten meer? Ok. Maar ervoor dan? Ah, ook al niet.
14-11-2010, 09:35 door Anoniem
Tsja, er blijft een naar luchtje aanhangen aan dit onderwerp, het zag er in elk geval wel spectaculair echt uit. Maar heb het wel gehad met de overheid die ons voortdurend bestookt met onzin, terrorisme dreiging etc. om maar hun "doelen" te halen. De overheid wordt toch wel gezien als onze grootste bedreiging.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.