Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

MSE en Avast

08-08-2010, 01:25 door Rene V, 20 reacties
Ik vraag me af of MSE en Avast Home Ed. samen op 1 systeem kunnen draaien. Ik bedoel... ze hebben beide een Real-time protection, dus gaat dat elkaar niet in de weg zitten? Of dient er gewoon een keuze gemaakt te worden welke van de 2 Real-time ingesteld mag worden?
Iemand hier ervaring mee?
Reacties (20)
08-08-2010, 03:08 door Anoniem
je zult een keuze moeten maken.
08-08-2010, 08:11 door Anoniem
dat moet geen enkel probleem zijn hoor, die kunnen best goed samen.
alleen moet je er rekening mee houden dat avast de neiging heeft om de boel een beetje te vertragen. als het gaat om je internet snelheid.
ik zelf heb ook mse en mcafee draaien en ik moet zeggen het loopt als een trein.
08-08-2010, 10:36 door Anoniem
Je kan beter avast 5 en threatfire combineren.
Uitstekende bescherming zonder conflicten!

Succes
08-08-2010, 11:04 door Anoniem
Twee antivirus systemen op één computer staat meestal garant voor problemen.
Tenzij één van de twee er rekening mee houd dat er nog een andere is gaat dit problemen geven.

Windows Defender in combinatie met gebruiken is geen probleem.
08-08-2010, 11:44 door Anoniem
Beiden realtime protection gaat in de weg zitten, maar je kan bij Avast een custom install doen en alle realtime shields uitvinken. Dan krijg je na installatie wel allemaal waarschuwingen, maar als je in de opties self-defense uitschakelt kun je 'm uit de startup lijst van windows halen en de service op manual startup zetten, dan kan je 'm gewoon on-demand gebruiken ;)

Overigens zijn er wel andere producten die gemaakt zijn om realtime naast een traditionele anti-virus kunnen draaien. Zo even wat uit mijn hoofd:

Malwarebytes' Anti-Malware(betaald)
SuperAntiSpyware(betaald)
Mamutu(betaald)
Immunet Protect(gratis, is wel een betaalde versie, maar die is als standalone bedoeld)
ThreatFire(gratis)
Panda Cloud Antivirus(gratis en betaald, maar is nog niet zo lang uit en werkt niet altijd samen met andere AV's)
Prevx(gratis en betaald, detectie is gratis, voor blokkeren en verwijderen betaalde versie nodig. Beiden hebben wel SafeOnline addon(browser bescherming tegen keyloggen, screengrabbing e.d.) De volledige versie van SafeOnline kan je hier gratis krijgen: www.prevx.com/facebook (actie was via Facebook, maar je hoeft geen lid te zijn of gegevens in te vullen.))
08-08-2010, 12:14 door Rubbertje
Ja, ze kunnen met elkaar gaan conflicteren. Bovendien vertraagd het gebruik van 2 antivirusprogramma's je systeem onnodig. Dus mijn advies is om een keuze te maken en er 1 te gebruiken.
08-08-2010, 12:28 door Sith Warrior
Dat onderschrijf ik, mijn ervaringen zijn ook dat het 9 van de 10 keer gaat conflicteren als je meerdere real time protectie virus scanners op je pc actief hebt.

Ik zelf gebruik altijd 1 virus scanner met realtime protectie, en een tweede er bij alla hitman pro 3 / clamwin, die niet actief op het systeem draait om de dekkingsgraad te verhogen.
08-08-2010, 16:44 door Rene V
Ik weet dat je real-time protectie uit kunt schakelen in MSE, dus puur gebruiken om een scan te draaien (uiteraard niet wanneer er een Avast scan draait :P). Dat zou geen probleem moeten opleveren lijkt mij dan, toch? :)
08-08-2010, 18:28 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
08-08-2010, 20:20 door Anoniem
Ik heb beide producten naast elkaar gedraaid met de pctools firewall en merkte niet eens dat het langzamer werd.
Probeer het en weet het...
08-08-2010, 20:53 door Anoniem
Ja, ze kunnen beide real-time samenwerken mits je alleen de web/p2p/gedrags/IM schilden gebruikt van Avast! (en dus niet de basis file scanner). Hiernaast moet je in MSE avast! uitsluiten om gescant te worden (zelfde verhaal bij Avast! -> MSE uitsluiten)... gegarandeerd geen problemen!
09-08-2010, 17:53 door Rene V
@Anoniem 20:53 uur

Thnx, dat lijkt een goede oplossing inderdaad.
Rest van de anoniempjes, jullie bijdrage werd wat laat zichtbaar, maar bedankt desalniettemin voor jullie input! :-)
Uiteraard ook Una, Bastos en Sith Warrior bedankt voor jullie feedback. :)
12-11-2012, 16:01 door Anoniem
Ik heb het volgende probleem
Op mijn pc met Windiows8 64bits besturing heb ik Avast free als virus scanner genomen , nu kan ik Windows Defender niet meer laten werken , wanneer ik het probeer komt er een schermpje dat zegt dat een ander programma Windows Defender blokkeert .
Het zal wel een of ander van de schilden zijn in de Avast maar wie kan me zeggen welk ik moe uitschakelen om toch nog mijn antivirus te laten werken en toch mijn Windows Defender te laten werken.
Het zou me een grote opluchting zijn om dit te kunnen verwezenlijken.
Joseph
12-11-2012, 18:03 door Anoniem
Door Anoniem: Ik heb het volgende probleem
Op mijn pc met Windiows8 64bits besturing heb ik Avast free als virus scanner genomen , nu kan ik Windows Defender niet meer laten werken , wanneer ik het probeer komt er een schermpje dat zegt dat een ander programma Windows Defender blokkeert .
Het zal wel een of ander van de schilden zijn in de Avast maar wie kan me zeggen welk ik moe uitschakelen om toch nog mijn antivirus te laten werken en toch mijn Windows Defender te laten werken.
Het zou me een grote opluchting zijn om dit te kunnen verwezenlijken.
Joseph
Avast! schakelt automatisch Windows Defender uit. Dit doet het om conflicten te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het systeem niet vertraagd wordt.

Avast! is zowel anti-virus als anti-spyware, dus in principe hoef je Defender ook niet te draaien als je al Avast! hebt.
13-11-2012, 00:18 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
13-11-2012, 09:22 door Anoniem
Wie houdt er zich weer bezig met overal -1 te zetten, je doet het verkeerd !
Elk antivirusbedrijf raad af meer dan 1 antivirus of antithreat tegelijk te installeren.
13-11-2012, 10:05 door svenvandewege
@Miriam4711: Klopt dat de Windows Defender voor XP/ViSTA/7 alleen spyware aanpakt. Echter de Windows Defender in Windows 8 (en daar had Josef het over) is minimaal gelijkwaardig aan Security Essentials en scant dus ook op overige malware. Even ter correctie dus.

Even in reactie op de topic:
De beste ervaring van mijzelf is om 1 antivirusoplossing te kiezen, mse of avast in dit geval. En een second scanner als HitmanPro te gebruiken er naast. Voordeel van deze configuratie is dat Avast en MSE niet gebruikt worden in de hitmanpro cloud.
Dus met Hitmanpro heb je dus o.a. gdata, bitdefender, dr.web, emsisoft, ikarus erbij.
Succes.
13-11-2012, 10:09 door AdVratPatat
Trial & error is allemaal leuk en aardig voor de mensen, maar dat iets niet zichtbaar of merkbaar conflicteert, wil echt nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk klopt... Iedere (fatsoenlijke) AV handleiding gaat je vertellen dat je nooit 2 realtime oplossingen van verschillende fabrikanten op één thuis-systeem moet draaien. Punt.

Gewoon een van de 2 kiezen, IMHO Avast liever dan MSE.
Daarnaast gewoon je systeem goed up-to-date houden (tip: Secunia PSI) en de instellingen van zowel je systeem als je browser eens goed nalopen, dat is minstens net zo belangrijk. In short:

NOOIT² !!! 2 REALTIME PRODUCTEN OP 1 SYSTEEM DRAAIEN...!!!
13-11-2012, 10:18 door AdVratPatat
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik heb het volgende probleem
Op mijn pc met Windiows8 64bits besturing heb ik Avast free als virus scanner genomen , nu kan ik Windows Defender niet meer laten werken..

Joseph
Avast! schakelt automatisch Windows Defender uit. Dit doet het om conflicten te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het systeem niet vertraagd wordt.

Avast! is zowel anti-virus als anti-spyware, dus in principe hoef je Defender ook niet te draaien als je al Avast! hebt.

Eigenlijk is het precies andersom, de ingebouwde Win8 Defender schakelt zichzelf uit wanneer er een andere gecertificeerde en actieve AV oplossing wordt geïnstalleerd, om ervoor te zorgen dat deze niet gaan conflicteren.

Avast schilden gewoon lekker aan laten dus, en regelmatig met een on-demand scanner zoals MBAM / Hitman Pro scannen als je dat wilt voor je eigen gemoedsrust. Vergeet dan niet even tijdelijk de actieve Avast functies uit te schakelen om de betrouwbaarheid en snelheid van de on-demand scan te maximaliseren.
13-11-2012, 13:03 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.