image

Kaspersky keygen blijkt wachtwoordsteler

vrijdag 14 januari 2011, 11:39 door Redactie, 17 reacties

Een keygenerator voor het generen van Kaspersky anti-virus licentiecodes is een Trojaans paard dat allerlei wachtwoorden steelt. De virusbestrijder kwam het bestand tegen, dat stilletjes twee stuks malware installeert. Het gaat hier onder andere om een Trojaans paard dat registratiegegevens van verschillende programma's en wachtwoorden van de meeste online games steelt. Vervolgens wijzigt de malware het hosts-bestand om toegang tot verschillende websites te blokkeren, zoals virustotal.com en virusscan.jotti.org. Beide websites laten gebruikers snel en eenvoudig bestanden scannen.

Het tweede geinstalleerde Trojaanse paard is een "typische backdoor" die ook toetsaanslagen kan opslaan. "Het draaien van deze keygenerator installeert twee zeer gevaarlijke programma's op je computer, waar de virusscanner vervolgens mee te maken heeft, ervan uitgaande dat de door de keygen gegenereerde licenties ook werken", zegt Vyacheslav Zakorzhevsky.

Reacties (17)
14-01-2011, 11:50 door Anoniem
Een betaalde virusscanner waarmee je meteen al genaaid wordt ?!
Niet duidelijk is, wie dat geflikt heeft Kaspersky zelf of een derde partij.
Ja, wat is nog veilig vraag ik me dan af.
14-01-2011, 11:58 door spatieman
genoeg gratis alternatieven, in dat geval heb je een keygen NIET nodig.
14-01-2011, 12:20 door Anoniem
gut, een keygen met daarin malware hoe bijzonder
14-01-2011, 12:21 door Anoniem
keygen's draai je in sandboxie, toch? heb ik me laten vertellen.
14-01-2011, 12:24 door Anoniem
Het genereren van nep-licentiescodes is voor losers. Wie dat niet wil zijn betaalt voor wat hij gebruikt. De jongens en meisjes van Kaspersky hebben immers recht op een behoorlijke beloning voor hun werk.
14-01-2011, 12:30 door Anoniem
uberhaupt een keygen voor een virus scanner hoort niet te kunnen werken :p aangezien alle licenties online worden gecheckt..

en best wel typisch dat kaspersky zelf met het nieuws komt, alsof mensen die de keygen gebruiken dit nieuws zouden tegenkomen :p
14-01-2011, 12:43 door Anoniem
Kaspersky maakt zoiets niet zelf. Als dat ooit uitlekt (er "leakt" tegenwoordig nogal eens iets) kunnen ze het wel schudden. Maar natuurlijk hebben ze er wèl baat bij de vondst uit te buiten en de boodschap "gij zult ons niet piraten, anders..." te verspreiden.
14-01-2011, 13:45 door Anoniem
De Security-titel is niet gelukkig gekozen - het gaat dus om een illegale keygenerator om de software van Kaspersky te kunnen gebruiken.
Programs for cracking commercial software are, sadly, not unpopular.
14-01-2011, 14:52 door Anoniem
ik heb eigenlijk nog nooit een legale key generator gezien?? :-S
14-01-2011, 15:51 door Rene V
Door Anoniem: ik heb eigenlijk nog nooit een legale key generator gezien?? :-S

Je was me voor.

illegale keygenerator is een pleonasme, zoals: witte sneeuw, rood bloed, nat water en eerlijke politicus:P
14-01-2011, 18:00 door Syzygy
Een keygenerator is wel legaal.

Het is een applicatie die (soms) op basis van je naam en (soms) een versleuteling een key genereert waarmee een bepaalde
applicatie (bijvoorbeeld een anti virus software pakket) werkt.

Niets illegaal aan, stukje versleuteling software.

Het gebruik van die key om zodoende zonder te betalen de service van die Anti Virus software provider te gebruiken , dat is illegaal.

Ik test regelmatig van die keygenerators (uit onderzoek of een Anti Virus programma dit wel of niet als false positive meldt)
en ik kan je melden dan 95% geen Malware bevat.
14-01-2011, 18:03 door Skizmo
Door René V:
Door Anoniem: ik heb eigenlijk nog nooit een legale key generator gezien?? :-S

Je was me voor.

illegale keygenerator is een pleonasme, zoals: witte sneeuw, rood bloed, nat water en eerlijke politicus:P
Is niet helemaal waar... sneeuw kan ook geel zijn ;)
15-01-2011, 10:07 door Rene V
Door Skizmo:
Door René V:
Door Anoniem: ik heb eigenlijk nog nooit een legale key generator gezien?? :-S

Je was me voor.

illegale keygenerator is een pleonasme, zoals: witte sneeuw, rood bloed, nat water en eerlijke politicus:P
Is niet helemaal waar... sneeuw kan ook geel zijn ;)


lol, don't eat the yellow snow! :P
15-01-2011, 10:12 door Rene V
Door Syzygy: Een keygenerator is wel legaal.

Het is een applicatie die (soms) op basis van je naam en (soms) een versleuteling een key genereert waarmee een bepaalde
applicatie (bijvoorbeeld een anti virus software pakket) werkt.

Niets illegaal aan, stukje versleuteling software.

Het gebruik van die key om zodoende zonder te betalen de service van die Anti Virus software provider te gebruiken , dat is illegaal.

Ik test regelmatig van die keygenerators (uit onderzoek of een Anti Virus programma dit wel of niet als false positive meldt)
en ik kan je melden dan 95% geen Malware bevat.

En ik kan je melden dat 95 % van de keygenerators voor illegale doeleinden wordt gebruikt.

Je zegt het zelf al, er wordt een key (wat voor key in de meeste gevallen? Een license key) gegenereerd die je toepast op een applicatie, waarmee de applicatie gaat werken zonder dat je je verder zorgen hoeft te maken dat het na de proefperiode niet meer gaat werken. Je kraakt als het ware de applicatie (door het toepassen van een licentiecode die door de keygenerator is gegenereerd) zodat het blijft werken na de proefperiode en je dus niet voor de software hoeft te betalen.
En dat is waar in 9 van de 10 gevallen een keygenerator voor wordt gebruikt.
Ik ben het wel met je eens dat heel vaak zo'n keygenerator geen malware bevat.
15-01-2011, 11:21 door Syzygy
Door René V:
Door Syzygy: Een keygenerator is wel legaal.

Het is een applicatie die (soms) op basis van je naam en (soms) een versleuteling een key genereert waarmee een bepaalde
applicatie (bijvoorbeeld een anti virus software pakket) werkt.

Niets illegaal aan, stukje versleuteling software.

Het gebruik van die key om zodoende zonder te betalen de service van die Anti Virus software provider te gebruiken , dat is illegaal.

Ik test regelmatig van die keygenerators (uit onderzoek of een Anti Virus programma dit wel of niet als false positive meldt)
en ik kan je melden dan 95% geen Malware bevat.

En ik kan je melden dat 95 % van de keygenerators voor illegale doeleinden wordt gebruikt.

Je zegt het zelf al, er wordt een key (wat voor key in de meeste gevallen? Een license key) gegenereerd die je toepast op een applicatie, waarmee de applicatie gaat werken zonder dat je je verder zorgen hoeft te maken dat het na de proefperiode niet meer gaat werken. Je kraakt als het ware de applicatie (door het toepassen van een licentiecode die door de keygenerator is gegenereerd) zodat het blijft werken na de proefperiode en je dus niet voor de software hoeft te betalen.
En dat is waar in 9 van de 10 gevallen een keygenerator voor wordt gebruikt.
Ik ben het wel met je eens dat heel vaak zo'n keygenerator geen malware bevat.

100% mee eens sterker nog ....

Ik kan je melden dat het 100% wordt gebruikt voor illegale zaken

Maar de keygen opzich is niet illegaal, het is alleen een versleutelaar.

Als ik verboden zaken via bijvoorbeeld WinRAR met encryptie en een password beveilig, is Win RAR als applicatie niet illegaal
Hetgeen wat ik er mee doe is illegaal.
15-01-2011, 17:10 door vince6667
Door Syzygy:
Door René V:
Door Syzygy: Een keygenerator is wel legaal.

Het is een applicatie die (soms) op basis van je naam en (soms) een versleuteling een key genereert waarmee een bepaalde
applicatie (bijvoorbeeld een anti virus software pakket) werkt.

Niets illegaal aan, stukje versleuteling software.

Het gebruik van die key om zodoende zonder te betalen de service van die Anti Virus software provider te gebruiken , dat is illegaal.

Ik test regelmatig van die keygenerators (uit onderzoek of een Anti Virus programma dit wel of niet als false positive meldt)
en ik kan je melden dan 95% geen Malware bevat.

En ik kan je melden dat 95 % van de keygenerators voor illegale doeleinden wordt gebruikt.

Je zegt het zelf al, er wordt een key (wat voor key in de meeste gevallen? Een license key) gegenereerd die je toepast op een applicatie, waarmee de applicatie gaat werken zonder dat je je verder zorgen hoeft te maken dat het na de proefperiode niet meer gaat werken. Je kraakt als het ware de applicatie (door het toepassen van een licentiecode die door de keygenerator is gegenereerd) zodat het blijft werken na de proefperiode en je dus niet voor de software hoeft te betalen.
En dat is waar in 9 van de 10 gevallen een keygenerator voor wordt gebruikt.
Ik ben het wel met je eens dat heel vaak zo'n keygenerator geen malware bevat.

100% mee eens sterker nog ....

Ik kan je melden dat het 100% wordt gebruikt voor illegale zaken

Maar de keygen opzich is niet illegaal, het is alleen een versleutelaar.

Als ik verboden zaken via bijvoorbeeld WinRAR met encryptie en een password beveilig, is Win RAR als applicatie niet illegaal
Hetgeen wat ik er mee doe is illegaal.



Dat is het zelfde met truecrypt de app. is niet illegaal alleen jammer dat hij 99.98% voor illegale dingen wordt gebruikt.
17-01-2011, 11:44 door Anoniem
Door vince6667:
Door Syzygy:
Door René V:
Door Syzygy: Een keygenerator is wel legaal.

Het is een applicatie die (soms) op basis van je naam en (soms) een versleuteling een key genereert waarmee een bepaalde
applicatie (bijvoorbeeld een anti virus software pakket) werkt.

Niets illegaal aan, stukje versleuteling software.

Het gebruik van die key om zodoende zonder te betalen de service van die Anti Virus software provider te gebruiken , dat is illegaal.

Ik test regelmatig van die keygenerators (uit onderzoek of een Anti Virus programma dit wel of niet als false positive meldt)
en ik kan je melden dan 95% geen Malware bevat.

En ik kan je melden dat 95 % van de keygenerators voor illegale doeleinden wordt gebruikt.

Je zegt het zelf al, er wordt een key (wat voor key in de meeste gevallen? Een license key) gegenereerd die je toepast op een applicatie, waarmee de applicatie gaat werken zonder dat je je verder zorgen hoeft te maken dat het na de proefperiode niet meer gaat werken. Je kraakt als het ware de applicatie (door het toepassen van een licentiecode die door de keygenerator is gegenereerd) zodat het blijft werken na de proefperiode en je dus niet voor de software hoeft te betalen.
En dat is waar in 9 van de 10 gevallen een keygenerator voor wordt gebruikt.
Ik ben het wel met je eens dat heel vaak zo'n keygenerator geen malware bevat.

100% mee eens sterker nog ....

Ik kan je melden dat het 100% wordt gebruikt voor illegale zaken

Maar de keygen opzich is niet illegaal, het is alleen een versleutelaar.

Als ik verboden zaken via bijvoorbeeld WinRAR met encryptie en een password beveilig, is Win RAR als applicatie niet illegaal
Hetgeen wat ik er mee doe is illegaal.



Dat is het zelfde met truecrypt de app. is niet illegaal alleen jammer dat hij 99.98% voor illegale dingen wordt gebruikt.

Sorry, deze mening deel ik niet met je. Er zijn personen die truecrypt gebruiken voor zaken die illegaal zijn maar de mensen die ik ken gebruiken truecrypt voor het niet beschikbaar komen van gevoelige bedrijfsdata indien een laptop wordt gestolen.. Is de zelfde uitspraak dat een VPN verbinding alleen wordt gebruikt voor illegale dingen wordt gebruikt.

Marcel
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.