Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Hoe kan ik iets bestellen uit amerika

25-01-2011, 10:49 door Anoniem, 19 reacties
Laatste wou ik een lamp kopen uit amerika, daarvoor heb je een paypal account noddig.
Maar een vraagje is de nederlandse Paypay het zelfde als de amerikase paypal.com. Ik woord dus van de site waar ik een lamp wil kopen doorverwezen naar paypal.com.

En hoe gaat dat in zijn werkt een Paypal account en moet je betalen in dollars?
En hoe weet je of het een vetrouwelijk website is met betalen, en hoe komt de product bij jou huis of moet je het ophalen bij schiphol?
Jeroen.
Reacties (19)
25-01-2011, 11:24 door anoniem lafbekje
http://www.paypal.nl/nl
25-01-2011, 12:35 door spatieman
registeren is makkie.
bank gegevens koppelen wat lastiger.
maar als het een maal gedaan is, dan kun je er op los shoppen..
wat betreffende bezorging.
laat het als gift sturen, dan zijn ze bij de douane niet zo lastig, anders moet je ook nog eens invoerrechten betalen.
ze leveren via UPS of wie dan ook aan deur.
25-01-2011, 12:47 door Anoniem
sorry voor de spellingsfouten, Hoe gaat een paypal account in zijn werking, en moet je betalen in dollars? Met google kan je dollar omrekenen naar zie voorbeeld: 22 usd to euro Met norton Safeweb kom ik er achter dat de "transaction protection Oke is en BuySafe logo het zelfde als het thuiswinkel logo!
https://safeweb.norton.com/report/show?url=http%3A%2F%2Fwww.sunshine-systems.com%2F


Ik wil deze lamp bestelen voor mijn bananen plant telaten groeien zoals op dit videotje http://www.youtube.com/watch?v=EHuHM-nw_JY Thuis heb ik een sprouted kokospalm uit indonesie. Ik kwam er achter dat ik een 1000watt Metaal halide lampen noddig heb voor die kokospalm, maar die kost mij teveel energie, Ik dacht misschien kan het ook met
LED light spots, in de kleur van Blauw licht, 2x dachtlicht en een gemixed spectrum, een maar een paar spots uitproberen en daarna ga ik de UFO lampen kopen.

De leveranceer verkoopt zijn groei lampen international, met deze service,
leveren ze ook aan europa. Mijn lamp gaat dus met het vliegtuig van Amerika naar Nederland toe!
En dan als het goed is komt die thuis voor aan de deur? Dan nog maar hopen dat ik deze kan
aansluiten en of die wel in een fitting past. Want in amerika hebben ze een ander systeem E26.
http://www.sunshine-systems.com/
25-01-2011, 12:48 door Anoniem
Bedrijf moet wel willen leveren aan europa, bestelkosten kunnen hoog / laag zijn, je betaald in euro''s, hij krijgt dollars. Willeskoers betaald paypay. Paypal geeft zekere betrouwbaarheid van webwinkel en garantie.
Eigenlijk moet je naast invoerrechten ook belasting verschil betalen, je kunt een naheffing krijgen...
25-01-2011, 12:52 door Anoniem
Registeren is echt simpel, via de site van paypal, onder hulp staat de uitleg.
Je betaald in de aangegeven valuta. Het bedrag wordt automatisch omgerekend naar de Euro en dat bedrag wordt van je rekening geschreven.
De persoon die het verstuurd moet wel aangegeven hebben dat hij/zij het internationaal wilt versturen. Dan zal, zoals spatieman zegt, het gewoon voor je deur afgeleverd worden.
25-01-2011, 14:01 door cjkos
Registreren gaat makkelijk, bij betaling in het buitenland wordt je automatisch doorverwezen naar paypal.com (net zoals je in Nederland als Amerikaan naar Paypal.nl wordt gestuurd. Bij het inloggen wordt dit automatisch de nederlandse paypal.

Het koppelen van PayPal aan je creditcard, giro- of bankrekening gaat eenvoudig.
Dit duurt wel een dag of 2 omdat ze een klein bedrag (kleiner dan 50 cent)
over maken naar je opgegeven rekening ter controle.

Paypal converteert je dollars, ponden en wat voor valuta nog meer vervolgens automatisch voor je.
Op Oanda.com kan je zelf ongeveer schatten wat de conversie koers zal zijn.

Daarna loopt elk koopproces gelijk als met aankopen die je eventueel al gewend bent binnen Nederland.

Zoals SirDice aangeeft kun je tot 150 euro douanerechten vrij importeren van buiten de EU. Binnen de EU is er geen limiet muv een aantal artikelen als sigaretten, drank en auto's. Het pakketje wordt aan de deur bezorgt, alleen als je niet thuis bent bij bezorging kan je het bij de dichtstbijzijnde kantoor ophalen. Verschilt niet zoveel met pakketjes van Nederland dus.
25-01-2011, 14:19 door SirDice
Door spatieman: laat het als gift sturen, dan zijn ze bij de douane niet zo lastig, anders moet je ook nog eens invoerrechten betalen.

Door anoniem: Eigenlijk moet je naast invoerrechten ook belasting verschil betalen, je kunt een naheffing krijgen...

Door cjkos: Zoals Spatieman al aangeeft kun je tot 120 euro belasting vrij importeren van buiten de EU.

Bij bestellingen uit bijv. Amerika moet je zorgen dat de totale kosten (dat is inclusief de verzendkosten) onder de 150,- euro vallen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen en krijg je dus ook geen naheffing.

Ik bestel regelmatig wat uit Amerika en betaal dat eigenlijk altijd via Paypal, afleveren gaat bijna altijd via UPS. Bij Nederlandse bedrijven is iDeal waarschijnlijk beter.
25-01-2011, 16:41 door Anoniem
Je moet wel bij bedragen boven de 22 euro omzetbelasting betalen (19 %) Boven de 150 moet je ook invoerrechten betalen
26-01-2011, 07:28 door Syzygy
Ik wil deze lamp bestelen voor mijn bananen plant telaten groeien zoals op dit videotje http://www.youtube.com/watch?v=EHuHM-nw_JY Thuis heb ik een sprouted kokospalm uit indonesie. Ik kwam er achter dat ik een 1000watt Metaal halide lampen noddig heb voor die kokospalm, maar die kost mij teveel energie, Ik dacht misschien kan het ook met
LED light spots, in de kleur van Blauw licht, 2x dachtlicht en een gemixed spectrum, een maar een paar spots uitproberen en daarna ga ik de UFO lampen kopen.


Kun je niet beter naar een Grow-shop gaan voor een goede lamp.

Dan nog even over je LED verhaal.
Leuk gevonden maar denk even na.
Als dat echt zo goed zou werken, zouden alle kas-tuinbouwers niet massaal over gaan op dat soort lampen, want die verstoken een hoop energie hoor ???
26-01-2011, 10:00 door Anoniem
Door Syzygy:
Ik wil deze lamp bestelen voor mijn bananen plant telaten groeien zoals op dit videotje http://www.youtube.com/watch?v=EHuHM-nw_JY Thuis heb ik een sprouted kokospalm uit indonesie. Ik kwam er achter dat ik een 1000watt Metaal halide lampen noddig heb voor die kokospalm, maar die kost mij teveel energie, Ik dacht misschien kan het ook met
LED light spots, in de kleur van Blauw licht, 2x dachtlicht en een gemixed spectrum, een maar een paar spots uitproberen en daarna ga ik de UFO lampen kopen.


Kun je niet beter naar een Grow-shop gaan voor een goede lamp.

Dan nog even over je LED verhaal.
Leuk gevonden maar denk even na.
Als dat echt zo goed zou werken, zouden alle kas-tuinbouwers niet massaal over gaan op dat soort lampen, want die verstoken een hoop energie hoor ???



wat zouden de tuinders nu aan het testen zijn denk je ?
er is succesvol sla, radijsjes en nog een paar soorten gekweekt en men is nu bezig met komkommers. (google?)

het is zeker de toekomst !!

er zijn genoeg nederlandse bedrijven die goede led oplossingen verkopen, daarvoor hoe je niet naar de u ass of a
26-01-2011, 10:19 door cjkos

Bij bestellingen uit bijv. Amerika moet je zorgen dat de totale kosten (dat is inclusief de verzendkosten) onder de 150,- euro vallen. Dan hoef je geen invoerrechten te betalen en krijg je dus ook geen naheffing.

.
Sorry, je hebt gelijk. Geen 120 euro, maar 150 euro.
26-01-2011, 10:55 door Syzygy
Door Anoniem:
Door Syzygy:
Ik wil deze lamp bestelen voor mijn bananen plant telaten groeien zoals op dit videotje http://www.youtube.com/watch?v=EHuHM-nw_JY Thuis heb ik een sprouted kokospalm uit indonesie. Ik kwam er achter dat ik een 1000watt Metaal halide lampen noddig heb voor die kokospalm, maar die kost mij teveel energie, Ik dacht misschien kan het ook met
LED light spots, in de kleur van Blauw licht, 2x dachtlicht en een gemixed spectrum, een maar een paar spots uitproberen en daarna ga ik de UFO lampen kopen.


Kun je niet beter naar een Grow-shop gaan voor een goede lamp.

Dan nog even over je LED verhaal.
Leuk gevonden maar denk even na.
Als dat echt zo goed zou werken, zouden alle kas-tuinbouwers niet massaal over gaan op dat soort lampen, want die verstoken een hoop energie hoor ???



wat zouden de tuinders nu aan het testen zijn denk je ?
er is succesvol sla, radijsjes en nog een paar soorten gekweekt en men is nu bezig met komkommers. (google?)

het is zeker de toekomst !!

er zijn genoeg nederlandse bedrijven die goede led oplossingen verkopen, daarvoor hoe je niet naar de u ass of a

De artikelen die je vindt gaan NIET over tropische planten !!
26-01-2011, 14:28 door SirDice
Door Syzygy: De artikelen die je vindt gaan NIET over tropische planten !!
Nee, dat zal waarschijnlijk dat andere 'groene' export product zijn waar Nederland wereldleider in is :}
26-01-2011, 15:23 door Anoniem
Door SirDice:
Door Syzygy: De artikelen die je vindt gaan NIET over tropische planten !!
Nee, dat zal waarschijnlijk dat andere 'groene' export product zijn waar Nederland wereldleider in is :}


de eerste hit op google...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1492751093/Wereldprimeur+komkommers+kweken+zonder+daglicht.aspx
26-01-2011, 16:40 door Syzygy
Door Anoniem:
Door SirDice:
Door Syzygy: De artikelen die je vindt gaan NIET over tropische planten !!
Nee, dat zal waarschijnlijk dat andere 'groene' export product zijn waar Nederland wereldleider in is :}


de eerste hit op google...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1492751093/Wereldprimeur+komkommers+kweken+zonder+daglicht.aspx

De komkommer is een warmteminnende plant en geen tropische plant.
Ik geloof pas in die LEDS als de tuinbouw massaal overgaat naar die dingen want elektriciteit is hun grootste kostenpost.

Wat een werk trouwens voor een lampje terwijl Philips die handel ook heeft.

In de producthandel die SirDice aankaart wordt het nagenoeg helemaal nog niet gebruikt omreden van kwaliteit en hoeveelheid per oogst..
27-01-2011, 11:03 door Anoniem
helaas kan geen hier geen berichten post op het security blog.
Het heeft dan ook weinig zin om iets schijven, en te communcieren.
Bedankt iedereen voor de moeiten,.

jeroen.
27-01-2011, 13:20 door Anoniem
Onder de 150 geen invoerrechten MAAR WEL BELASTING ! Jezus. Lees gewoon wat de douane hierover meld. Dat nu niet elk pakje gepakt wordt is iets anders.
21-10-2013, 22:49 door Anoniem
ik denk ga gewoon naar een lampenwinkel, vraag of ze er zo'n 1 hebben, zoniet, laat hem bestellen ; SImpel
22-10-2013, 09:50 door [Account Verwijderd]
Leuk idee die lamp maar hij zal niet erg lang branden.

In de USA hebben ze 110 volt en hier staat er nu bijna 240 volt tussen de draadjes.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.