image

Te weinig aandacht voor online privacy

woensdag 5 juni 2002, 13:38 door Redactie, 0 reacties

Jupiter Media Metrix (JMM) onderzocht in Amerika hoe internetgebruikers omgaan met hun gegevens. Van de onderzochten geeft 70 procent aan zich zorgen te maken om online privacy, maar slechts 40 procent neemt de moeite om privacy statements te lezen.
Uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de internetgebruikers nog steeds bijzonder makkelijk persoonlijke gegevens zoals naam, emailadres of inkomen invult op allerhande websites. Consumenten, noch bedrijven treffen adequate maatregelen als het gaat om online privacy, concludeert JMM.
Om het consumentenvertrouwen in online transacties te vergroten, kunnen organisaties een aantal acties ondernemen:


  • Stel een profiel samen van klanten die positief zullen reageren op Privacy Marketing;

  • Draag zorg voor helderheid, veiligheid en betrouwbaarheid in zowel online als offline communicatie met je klanten;

  • Roep een privacyraad in het leven die alle businessunits omvat en zorg dat alle werknemers zich bewustzijn zijn van privacykwesties.

zie ook:

JMM

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.