Door soeperees: Ik blijf het bizar vinden dat een officieel servicepakket van een duur betaalde software leverancier zoveel gezeik blijkt op te leveren. Dat een aantal individuen hier geen problemen ondervinden doet daar niets aan af. Ik zou als afnemer direct mijn vertrouwen kwijt zijn in in de leverancier, bij een dergelijke wanprestatie.
Kijk, dat vind ik nou gezeur! Het is gewoon een feit dat software nimmer 100% foutvrij zal zijn. Zo'n beetje iedere goede programmeur weet dat het een illusie is om te hopen dat je op een dag een stuk code zult schrijven dat altijd goed gaat. En als je dan bedenkt hoe complex een besturings-systeem als Windows is, dan besef je ook dat er altijd wel het een en ander om zal vallen in dit product waar je dus een service pack voor nodig hebt.
Alsof je eigen auto nooit een beurt in de garage nodig heeft!
De service packs behoren tot het onderhoud en raad eens? Ze zijn nog gratis ook! Iedere 20.000 kilometer even olie vervangen, koplampen nakijken, wielen controleren en wat nog meer. En bij Windows dus bugs oplossen, features verbeteren en soms wat cosmetische aanpassingen.
Andere besturings-systemen hebben hetzelfde probleem! Ook Linux komt regelmatig aanzetten met patches en updates op de kernel en alles wat je nog meer hebt. Ook Apple moet af en toe een patch opleveren, ook al doen ze dat niet graag. Zelfs je PlayStation of Wii kunnen patches en updates ontvangen, hoewel diverse gebruikers dit gewoon nalaten omdat hun spelcomputer niet op het Internet wordt aangesloten.
Daarnaast, deze service pack heeft voor zover ik weet geen grote problemen veroorzaakt. Er gaan een aantal lekken dicht zodat je besturings-systeem minder gevoelig wordt voor malware. En dat is natuurlijk vervelend om te horen voor een antivirus-producent...