Inmiddels heb ik de e-mail toch maar even geopend.
Doe dit nooit, het is nergens voor nodig risico te lopen. Je bent geen malware expert, dit is werk voor malware experts.
Die was leeg. Het attachment was vervangen door een tekstbericht van Ziggo zoals aangegeven in mijn openingsbericht. Ziggo had haar werk goed(?) gedaan en het virus onderschept en vervangen door een ander attachment
Goede detectie door Clam. Wat Ziggo wel beter had kunnen doen is het hele bericht te blokkeren. Cleanen van mail is een slecht idee, aangezien het vrijwel altijd een bericht betreft afkomstig van malware verspreiders. Die hoeven niet te worden bezorgd.
uh, mag dit zo maar? Was dit bericht niet "mijn eigendom"?
Kijk in de voorwaarden. Als je graag malware wilt ontvangen, zul je daar anno 2011 toch een aparte mail server voor moeten gebruiken of een slechte provider moeten vinden (weinig kans). Providers voor consumenten filteren doorgaans email op malware.
Ook heb ik via de website van DHL om opheldering gevraagd. Is support6mm@dhl.com wel bekend bij hen? Kan zij dan de e-mail opnieuw sturen met een gescande attachment?
DHL heeft niets met dit bericht te maken. Je valt hen lastig met nodeloze vragen.
Zodra een vermeldenswaardige reactie van DHL binnen is, laat ik het wel weten.
DHL is geen malware expert, heeft niets met deze malware te maken, is dus geen partij. Je hoeft dus van hen niets te verwachten.