Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Griffid Digital Surveillance Systems installeerd standaard Backdoor

20-04-2011, 12:25 door Anoniem, 7 reacties
Voor iedereen die de Griffid video software gebruikt wees gewaarschuwd!!

De standaard server installatie installeerd een backdoor
http://img859.imageshack.us/f/griffiddefaultserverins.gif/

Na de staandaard installatie vond ik het volgende tussen mijn services:
"C:\Program Files\Griffid\Support\TeamViewer_Service.exe" -service

voor de mensen die het zelf willen proberen om mijn verhaal te controleren kun je hier de software downloaden:
http://www.griffid.com/htm/warning.htm
Reacties (7)
20-04-2011, 13:45 door Anoniem
http://www.griffid.com/manual/index.html
20-04-2011, 13:47 door Anoniem
Uit de handleiding: http://www.griffid.com/manual/3/6/2.htm
3.6.2 Get remote support

Using this built in module, support providers are able to provide remote support by taking over the desktop of the server.

Using this module, it is not neccesary to configure a router and firewall for portforwarding port 3389 for Microsoft Remote Desktop.

Using 'Get Remote Support' you simply provide a password to the Support engineer. This password will allow him clearence to communicate with the server.

While support is delivered, you will have the possibility to view along.
20-04-2011, 18:26 door Syzygy
Dat is gewoon een Teamviewer service voor remote support
Als je naar de site van Teamviewer gaat kun je daar prima uitleg vinden over deze tool

Klok, Klepel
20-04-2011, 18:57 door EDLIN
De vraagsteller is niet de enige die met deze remote service problemen heeft gezien het feit dat Remote support in versie 3.2 optioneel is geworden.
Ik ken de software niet goed maar het lijkt me een prima ontwikkeling dat een gebruiker zelf kan kiezen of hij de bediening op afstand wil gebruiken of niet.
21-04-2011, 01:01 door Anoniem
[Verwijderd door moderator]
21-04-2011, 07:44 door Syzygy
Door EDLIN:
De vraagsteller is niet de enige die met deze remote service problemen heeft gezien het feit dat Remote support in versie 3.2 optioneel is geworden.
Ik ken de software niet goed maar het lijkt me een prima ontwikkeling dat een gebruiker zelf kan kiezen of hij de bediening op afstand wil gebruiken of niet.

Wat is het probleem dan ??
22-04-2011, 15:31 door Anoniem
Teamviewer, gecertificeerd voor gebruik bij banken en nog een rits van audits die zijn uitgevoerd. niks aan de hand als Griffid de gebruiker dit meld via website of help file. Read the f..... manual (again)
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.